Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Agencja PR - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Agencja PR - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-01-4
Rozmiar pliku: 220 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Jednoznaczne zdefiniowanie pojęcia public relations nie jest łatwym zadaniem. Istnieje ponad 2000 różnych jego definicji. Większość jednak wskazuje na istnienie kilku wspólnych, najważniejszych elementów: odbiorcy, adresata i informacji. Najtrafniej można opisać je zaś jako długofalowe budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z wewnętrznym oraz zewnętrznym otoczeniem firmy/organizacji, pracownikami, inwestorami, organizacjami rządowymi czy społeczeństwem.

Rola public relations w firmach i organizacjach rządowych oraz pozarządowych rośnie z roku na rok. Przyczyniają się do tego istotnie zmiany gospodarcze i społeczne oraz coraz większa świadomość potrzeby takich działań. O ile znaczna część firm wciąż sama zaspokaja własne potrzeby w zakresie public relations, to w ślad za największymi graczami z różnych branż coraz więcej z nich zauważa, że tylko świeże spojrzenie i skrojone na miarę rozwiązania wyspecjalizowanych agencji mogą przynieść najbardziej wymierne korzyści.

Przyjrzymy się zatem rynkowi usług PR w Polsce. Sprawdzimy, jaki zakres usług można zaproponować klientom oraz jakie umiejętności potrzebne do ich spełnienia będą musieli mieć nasi pracownicy. Spróbujemy także podliczyć, na jakie zyski można liczyć w tej branży.

Charakterystyka rynku

Rynek firm public relations odczuł bardzo dotkliwie niedawny kryzys gospodarczy. Wielu klientów ograniczało wydatki związane z marketingiem i reklamą. Klienci – firmy międzynarodowe, bardzo często centralizowały swoje działania marketingowe, w związku z czym odbierały możliwość dowolnego zlecania usług swoim polskim oddziałom. Rok 2011 przyniósł jednak powrót do działań marketingowych i zwiększanie wydatków na nie. Co za tym idzie, wróciła koniunktura dla firm z sektora PR. Ich przedstawiciele szacują, że wysokość tegorocznych wzrostów rynku będzie się wahać od ok. 10 do ok. 15%. Nakłady różnych firm na reklamę (w tym działania PR) wyniosły w całym roku 2011 ok. 7,49 mld zł. Największy udział miały firmy z sektora: telekomunikacyjnego, higieny i pielęgnacji oraz farmaceutycznego. Mniej niż w zeszłym roku na marketing i reklamę wydała branża finansowa i handlowa. Z wyjściem z kryzysu ma wciąż problemy sektor usług eventowych, czyli organizowania wydarzeń firmowych.

O tym, jak bardzo perspektywiczny jest to rynek, niech świadczy fakt rosnącego zapotrzebowania na rynku pracy na specjalistów ds. marketingu. Liczba projektów rekrutacyjnych skierowanych do marketingowców wzrosła w 2011 o 60% w porównaniu z rokiem 2010. Największe zapotrzebowanie było na specjalistów z zakresu social media.

Prognozy na najbliższe lata wskazują, że to do usług powiązanych z mediami społecznościowymi, badaniami, projektowaniem i wdrażaniem stron www oraz ich pozycjonowaniem będzie należeć przyszłość rynku PR. Jednocześnie spadać będzie znaczenie działań reklamowych, media relations oraz marketingu bezpośredniego.

Polski rynek public relations w porównaniu do rynków zachodnich jest wciąż bardzo niedojrzały. Ale jego szybkie tempo wzrostu i czerpanie z wzorców zachodnich stwarzają przed nim szerokie możliwości rozwoju.

Konkurencja

Rynek usług PR jest w naszym kraju wciąż nienasycony i nieskonsolidowany. Charakteryzuje go model mieszany – kilkanaście dużych podmiotów i cała rzesza małych agencji. Te największe skupione są głównie wokół największych ośrodków biznesowych w Polsce. Zatrudniają po kilkadziesiąt osób i mają wyrobioną markę na rynku. Z racji tego, że działają już od kilku lat i mają szerokie kontakty w różnych branżach oraz mediach, rywalizacja z nimi o zamówienia na kampanie od dużych klientów będzie bardzo trudna. Poza nimi istnieją także małe agencje, najczęściej kilkuosobowe, nierzadko firmy rodzinne. Są one w stanie zaproponować podstawowy zakres usług o średniej wielkości budżetach. Rynek agencji PR w Polsce ma jeszcze jedną cechę – dzięki swojej specyfice pozycja krajowych podmiotów jest wciąż niezagrożona przez oddziały zagranicznych firm.

Łącznie w Polsce działa ok. 4000 firm świadczących usługi public relations. Agencji wyspecjalizowanych tylko i wyłącznie w PR jest około 400, natomiast liczba tych największych to ok. 40.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: