Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Business Intelligence Moda, wybawienie czy problem dla firm? - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
17 maja 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Business Intelligence Moda, wybawienie czy problem dla firm? - ebook

Ogromne możliwości technologii komputerowych zrewolucjonizowały zarządzanie. Stworzyły też wielkie nadzieje, które nie zawsze się spełniły.

Jedną z tych niespełnionych nadziei jest Business Intelligence. Śledząc historyczny rozwój BI oraz odwołując się do swoich doświadczeń praktycznych, autor dowodzi, że głównym powodem niespełnionych oczekiwań związanych z BI nie są komputery, ale człowiek, a konkretnie menedżer czy analityk biznesowy.

Żaden komputer (przynajmniej na razie) nie zastąpi menedżera ani analityka w przemyślanym projektowaniu procesów biznesowych oraz systemów raportowania o ich efektywności. Autor nie tylko pokazuje słabości obecnie stosowanych rozwiązań, ale także proponuje konkretne techniki i metody bardziej efektywnego wykorzystania BI w praktyce. Książka zainteresuje szerokie grono menedżerów oraz analityków niezależnie od branży w której pracują.

Przemysław Radziszewski – konsultant z ogromnym doświadczeniem biz-nesowym, lider kilkudziesięciu wdrożeń z zakresu Business Intelligence w dużych firmach z polskim i zagranicznym kapitałem, prowadzi szkolenia z praktycznego wykorzystania Business Intelligence.

Spis treści

Wstęp
Rozdział 1
Historia pojęcia Business Intelligence
1.1. Wielki powrót Business Intelligence?
1.2. Współczesna historia Business Intelligence
1.3. Specjaliści ds. Business Intelligence
1.4. Rozwiązania sprzed ery Business Intelligence
1.5. Era Business Intelligence
1.6. Przyszłość Business Intelligence – Business Intelligence Ultimate
Rozdział 2
Defi nicja – klucz do prawidłowego wdrożenia Business Intelligence
2.1. Propozycja defi nicji Business Intelligence
2.2. Pozyskiwanie i rejestrowanie danych
2.3. Przechowywanie danych
2.4. Przetwarzanie danych
2.5. Publikowanie danych
2.6. Cele polityki Business Intelligence
Rozdział 3
Zasoby firmy
3.1. Klient jako zasób
3.2. Produkt jako zasób fi rmy
3.3. Przedstawiciel handlowy jako zasób
Rozdział 4
Źródła danych
4.1. Dokumenty jako źródło danych
4.2. System CRM
6 Spis treści
4.3. Nowe źródła danych
4.4. Badania rynku
4.5. Biały wywiad
4.6. Natura i inne zjawiska atmosferyczne
Rozdział 5
Master Data – zbiory podstawowych danych biznesowych
5.1. Zbiór podstawowych danych biznesowych
5.2. Relacje między źródłami danych
Rozdział 6
Wymiary i miary
6.1. Wymiar
6.2. Miara
6.3. Miara, wskaźnik i KPI
Rozdział 7
Układy odniesienia
7.1. Zarządzanie układami odniesienia
7.2. Układ odniesienia w ocenie danych biznesowych
Rozdział 8
Wskaźnik kontra rachunek w pamięci
Rozdział 9
W centrum uwagi
9.1. Produkt w centrum uwagi
9.2. Kontrahent w centrum uwagi
9.3. Handlowiec w centrum uwagi
9.4. Proces biznesowy w centrum uwagi
Rozdział 10
Raportowanie operacyjne
10.1. Raporty operacyjne dla właściciela fi rmy
10.2. Raportowanie ekstremalne – wywiad z Rafałem Sonikiem
10.3. Karty wyników i zrównoważona karta wyników
Rozdział 11
Raportowanie w służbie procesów
11.1. Proces zarządzania stanem magazynowym towarów
11.2. Prosta decyzja kontra ogrom informacji
11.3. Koniec ery ALT + TAB
Spis treści 7
11.4. Weryfi kacja założeń
11.5. Forma raportu operacyjnego
Rozdział 12
Analityk na scenie
12.1. Analityk w rękach sprzedawcy
12.2. Czy każdy może być analitykiem?
Rozdział 13
Produkt
13.1. Wykorzystanie potencjału produktu
13.2. Dystrybucja
13.3. Konkurencja
13.4. Otoczenie produktu
13.5. Morale zespołu
Rozdział 14
Kontrahent
14.1. Wartość kontrahenta
14.2. Potencjał kontrahenta
Rozdział 15
5S w Business Intelligence
15.1. Selekcja
15.2. Specyfi kacja
15.3. Spasowanie
15.4. Standaryzacja
15.5. Sprawność
15.6. Podsumowanie
Rozdział 16
Datatainment
16.1. Złe i dobre wizualizacje
16.2. Kolory, symbole, prostota i spójność
16.3. Datatainment jako element zarządzania relacjami z interesariuszami
Rozdział 17
Przyszłość polityki zarządzania danymi
17.1. Collaborative Business Intelligence
17.2. Automatyzacja
17.3. Internet of Things
Zakończenie
Bibliografia

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7561-674-3
Rozmiar pliku: 4,0 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wstęp

Od wielu lat analiza danych jest dla mnie zajęciem dostarczającym ogromnej przyjemności. Nie sam proces, ale jego wynik, wiedza, która ukryta jest w opasłych tabelach z danymi, jest źródłem pozytywnych emocji. Analiza danych przypomina poszukiwanie skarbu ukrytego przez piratów.

Staram się przekazywać moją pasję innym. W trakcie spotkań z klientami i w czasie szkoleń pokazuję, w jaki sposób upraszczać sposób przetwarzania danych, żeby maksymalnie szybko uzyskać tę wiedzę, której wdrożenie w praktycznych rozwiązaniach przyniesie zauważalne korzyści. Sam jestem ciekaw świata, dlatego stale śledzę wiele forów i serwisów informacyjnych, aby weryfikować własne rozwiązania z tym, co promują specjaliści działający w mojej branży w innych krajach.

Właśnie lektura wszystkich publikacji stała się inspiracją do napisania tej książki. Zamieszanie, jakie panuje wokół pojęcia Business Intelligence, zainspirowało mnie do zajęcia się tym tematem. Postanowiłem włączyć się do dyskusji oraz pomóc osobom zarządzającym procesami biznesowymi i zespołami w rozwijaniu praktycznej wiedzy i umiejętności zarządzania danymi.

Chciałbym, aby po lekturze tej książki czytelnik poczuł się pewniej na swoim stanowisku i potrafił wprowadzić takie zmiany w otaczającej go organizacji, które poprawią efektywność wykorzystania posiadanych danych. Książka nie jest instrukcją obsługi jakiegokolwiek programu do analizy i wizualizacji danych. Omijam w niej szerokim łukiem wszelkie technologiczno-filozoficzne dywagacje dotyczące oferowanych na rynku rozwiązań, których liczba rośnie w absolutnie niewiarygodnym tempie.

Chęć zachowania neutralności względem producentów oprogramowania nie wynika z faktu, że nie chcę dokonywać ocen i rankingów i wskazać produkty, które najlepiej rozwiążą problemy poszczególnych przedsiębiorstw, ale podyktowana jest analizą moich doświadczeń. Największym problemem w procesach analizy danych jest sposób myślenia i zadawania pytań. Narzędzie nie wykona za nas całej pracy. Nawet modne ostatnio i często stosowane w gospodarstwach domowych maszyny do pieczenia chleba wymagają obsługi. To my decydujemy, jaki chleb chcemy upiec i jesteśmy zmuszeni do podążania za naszym wyborem, przygotowując poszczególne składniki w odpowiednich proporcjach. Po wykonaniu opisanych zadań włączamy maszynę i mamy pełną świadomość, że jakość uzyskanego pieczywa będzie głównie wynikiem naszej pracy.

Podobnie jest z raportami. Od zarządzającego procesem biznesowym zależy, w jaki sposób chce oceniać efektywność własnej pracy i pracy podwładnych. Jakie aspekty procesu i zadania wymagają stałego monitoringu, a jakie mogą być analizowane w miesięcznych cyklach, to decyzje, które musi podjąć każdy menedżer osobiście. To one będą w największym stopniu wpływały na kształt raportów i analiz.

Na początku przedstawiam historię Business Intelligence. Podaję interesujące informacje na temat samego pojęcia oraz ścieżki rozwoju narzędzi, które kryją się pod nim. W kolejnej części zajmuję się definicjami pojęcia Business Intelligence i prezentuję własną jego wersję. Nie ukrywam, że pozostała część książki jest podporządkowana praktycznym sposobom wdrażania tej definicji.

W mojej pracy nie ma opisów propozycji konkretnych raportów dla wybranych branż. Koncentruję się na przekazaniu wskazówek i pomysłów, których zastosowanie może pomóc przy konstruowaniu dowolnych raportów dotyczących procesów biznesowych realizowanych w każdej branży w kraju i na świecie.

Jednym z najważniejszych celów, jakie postawiłem sobie pisząc tę książkę, jest pomóc czytelnikowi w przygotowaniu się do zadań związanych z zarządzaniem i analizą danych. Pomoc polega na przekazaniu wskazówek dotyczących zidentyfikowania i opisania własnych potrzeb w zakresie zbierania i przetwarzania danych, które są kluczowe dla jakości realizowanych zadań. Jeśli po przeczytaniu tej książki, czytelnik poczuje się wzmocniony i lepiej przygotowany do rozmów z reprezentantami działu IT, to będzie to również mój sukces. Jeśli lektura tej pracy przyczyni się do zmiany kształtu, formy i treści raportów, co podniesie efektywność przekazywanych w ten sposób informacji, to też będzie mój sukces.

Jeśli czytelnicy uznają, że to, co napisałem, otworzyło ich umysły na nowe możliwości czerpania korzyści z danych i skłoniło do dalszego studiowania tego zagadnienia – to będzie mój największy sukces.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: