Facebook - konwersja

Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych - ebook

Rok wydania:
2016
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Interaktywne fantasy. Gatunek w grach cyfrowych - ebook

Czym różnią się gatunki gier cyfrowych od gatunków znanych nam z filmu czy literatury, takich jak western bądź kryminał? Czy znane gry, takie jak rodzimy Wiedźmin, jedynie czerpią z repertuarów gatunkowych swoich książkowych lub ekranowych źródeł, czy też może oferują osobne i unikatowe wzorce gatunkowe? Autorka omawia zagadnienie gatunku w grach cyfrowych w relacji do innych mediów na przykładzie współzależności fantasy, komputerowych gier fabularnych (computer Role-Playing Games) i gier angażujących (hardcore games). Interesuje ją nie tylko wymiar reguł i związana z interaktywnością mechanika, ale także rama semantyczna świata gry oraz - łączące dwa poprzednie aspekty - doświadczenie rozgrywki. Jednocześnie Autorka zwraca szczególną uwagę na kontekst historyczny kultury gier cyfrowych i za pomocą licznych przykładów umieszcza prowadzoną argumentację w szerokiej perspektywie kulturoznawczej. Wprowadza do języka polskiego tłumaczenia istotnych terminów, które konsekwentnie stosuje i wyjaśnia, na potrzeby analizy wykorzystuje także własne pojęcia (m. in. model fuzji gatunkowej). Dzięki temu osadza groznawstwo w dyscyplinarnym kontekście akademickim.

Spis treści

Podziękowania

Wstęp

Rozdział 1. Wprowadzenie

1.1. Badanie gier cyfrowych

1.2. Koncepcja gatunku

1.3. Warstwy gatunkowości

1.4. Fuzja gatunkowa

1.5. Efekt gatunkowy

1.6. Etykieta gatunkowa

1.7. Transmisja gatunkowa

Podsumowanie

Rozdział 2. Gatunek tematyczny: fantasy

2.1. Termin „fantasy”

2.2. Korzenie fantasy

2.3. Fantasy i mit

2.4. Oświecenie

2.5. Fantasy i fairy-tale

2.6. Definicje fantastyczności

2.7. Kreacja świata

2.8. Realizm własności

2.9. Charakterystyka fantasy

2.10. Fantasy transmedialne

Podsumowanie

Rozdział 3. Gatunek ludyczny: cRPG

3.1. Kontekst historyczny

3.2. Archeologia cRPG

3.3. Klasyczne cRPG

3.4. Dyskursy gatunkowości

3.5. Klasyfikacje teoretyczne

3.6. Charakterystyka cRPG

3.7. Odgrywanie roli

3.8. Rozwijanie postaci

3.9. Fuzja fantasy – cRPG – zaangażowanie

Podsumowanie

Rozdział 4. Gatunek funkcjonalny: angażujący

4.1. Typologie funkcjonalne

4.2. Gry rozrywkowe i poważne

4.3. Opozycja hardcore – casual

4.4. Gracz autentyczny

4.5. Gracz zaangażowany

4.6. Casual Revolution

4.7. Logika zwrotów nieangażujących

4.8. Inne typologie graczy

4.9. Gry angażujące kognitywnie

4.10. Angażujące cRPG

Podsumowanie

Rozdział 5. Analiza tematyczna: seria Wiedźmin

5.1. Polska gra polskie fantasy

5.2. Lokalność Wiedźmina

5.3. Glokalizacja Wiedźmina

5.4. Horyzont oczekiwań

Podsumowanie

Rozdział 6. Analiza ludyczna: roguelike

6.1. Dominanty roguelike

6.2. Roguelike i seria Diablo

6.3. Roguelike i neorogue

Podsumowanie

Rozdział 7. Analiza funkcjonalna: Legend of Grimrock i Game of Thrones: Ascent

7.1. Legend of Grimrock

7.2. Game of Thrones: Ascent

Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Filmografia

Ludografia

Spis tabel i rysunków

 

Indeks

Kategoria: Gry
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7969-948-3
Rozmiar pliku: 1,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: