Ciągłość i zmiana w świecie islamu - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-8088-167-9
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
3,0 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
16,40 zł
17,45 zł
Cena w punktach Virtualo:
1640 pkt.

Pełny opis

Książka traktuje o „Arabskiej Wiośnie”, historycznych i współczesnych relacjach Polaków z mieszkańcami Bliskiego Wschodu, prawie i bioetyce muzułmańskiej, arabskich społecznościach i muzułmańskich mniejszościach w Europie Zachodniej oraz w rosyjskojęzycznym kręgu kulturowym.

 

Z jednej strony tradycjonalizm widoczny jest w życiu społecznym na Bliskim Wschodzie. Z drugiej – Arabowie chętnie korzystają z obcych wynalazków: anten satelitarnych, telefonów komórkowych, smartfonów i tabletów, zaś młodzież arabska ogląda zachodnie seriale i słucha zachodniej muzyki. Właśnie młodzież była siłą napędową „Arabskiej Wiosny”, która wybuchła na Bliskim Wschodzie w 2011 roku. Wielu europejskich komentatorów widziało w niej wyraźne opowiedzenie się arabskich społeczeństw po stronie nowoczesności. Szybko jednak nastąpił zwrot ku tradycji. Ujawnili się fundamentaliści różnej proweniencji, którzy pogłębili destabilizację regionu. Napięcie między tym, co religijne i świeckie, dawne i nowe, rdzenne i zapożyczone ujawniło się z całą mocą. W Europie odżyły dawne lęki przed islamem. Nasiliła się więc potrzeba mówienia o muzułmanach w sposób spokojny i merytoryczny.

Spis treści

Słowo wstępne 7

HISTORIA

GEORGE NARIMANISHVILI, Ilghazi the Star of Religion. The Victorious Muslim General Defeated by Georgian King David the Builder 15

IURII CHAINSKYI, Z historii rywalizacji polsko-radzieckiej. Warunki prowadzenia akcji prometejskiej w Turcji w latach 1921–1932 24

BARTOSZ WRÓBLEWSKI, Wpływ Johna Bagota Glubba na polityczną strategię Brytyjczyków w Lewancie 35

GOSPODARKA I POLITYKA

MICHAŁ KOZICKI, Railway development in Saudi Arabia 47

MARTA RODZIEWICZ, Proces demokratyzacji państw Bliskiego Wschodu za kadencji George’a W. Busha 57

MARTA HOFFMANN, Znaczenie idei taksim dla Turków zamieszkujących Cypr. Analiza konstruktywistyczna 71

PRAWO

ZUZANNA ONISZCZUK-GAIK, Kto ma prawo do praw człowieka? Prezentacja muzułmańskiego punktu widzenia na przykładzie dwóch międzynarodowych deklaracji 85

ELŻBIETA DEJA, Tymczasowość, która trwa – działalność UNWRA na Bliskim Wschodzie, ze szczególnym uwzględnieniem Strefy Gazy 95

MIROSŁAW TWARDOWSKI, Debata nad statusem ontycznym embrionu i płodu ludzkiego we współczesnej bioetyce muzułmańskiej 108

MARCIN GUDAJCZYK, Rada Konsultacyjna w Królestwie Arabii Saudyjskiej 119

ARABSKA WIOSNA

MARCIN SZYDZISZ, Sprawa palestyńska a Arabska Wiosna 135

NATALIA ŁUKASIEWICZ, Turystyka w niepewnych czasach. Relacja z wyjazdu do Kairu w dniach 23 marca–5 kwietnia 2014 roku 145

MUZUŁMAŃSKIE MNIEJSZOŚCI

MARTA WIDY-BEHIESSE, Beurżuazja i muzułmańska klasa średnia w Europie Zachodniej 169

IZABELA KOŃCZAK, Muzułmańskie organizacje polityczne w Rosji 182

ANDRZEJ STOPCZYŃSKI, Rozwój edukacji muzułmańskiej w Kazaniu. Historia, tendencje, perspektywy 193

SPOŁECZEŃSTWO

KATARZYNA GRABOWSKA, SYLWIA MATUSIAK, Wizerunek muzułmanina w Polsce i na świecie – próba porównania 205

JUSTYNA LANGOWSKA, Działania polskiej dyplomacji kulturalnej na Bliskim Wschodzie 223

 

 

Noty o autorach 237