Empatia pracowników medycznych - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Fragment:

Empatia pracowników medycznych - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-8107-521-3
Język:
Polski
Rok wydania:
2017
Rozmiar pliku:
1,5 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
79,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
7900 pkt.

Pełny opis

Pozytywny wpływ empatii na wyniki terapii i opieki jest znany od dawna. Szczególnie w zawodach medycznych stawia się pracownikom wysokie wymagania odnośnie do umiejętności interpersonalnych, wśród których jedną z najważniejszych jest empatia pozwalająca zrozumieć perspektywę pacjenta. Wpływa ona na jakość opieki, a tym samym na satysfakcję pacjentów, a także pracowników medycznych z wykonywanej pracy. W publikacji podjęto próbę zdefiniowania empatii dojrzałej i wieloaspektowego przedstawienia zagadnień empatii w odniesieniu do pracy lekarzy i pielęgniarek oraz procesu kształcenia przyszłych pracowników medycznych.

W opracowaniu przybliżono m.in. takie zagadnienia, jak:

- podnoszenie jakości opieki poprzez rozwijanie empatii metodą treningową,
- wpływ empatii na zapobieganie wypaleniu zawodowemu,
- empatia w komunikowaniu się,
- działanie empatycznego mózgu,
- metody pomiaru empatii.

Publikacja przeznaczona jest dla lekarzy, pielęgniarek, studentów medycyny oraz innych osób zainteresowanych omawianą problematyką.

"Praca ujęła zjawisko empatii w sposób całościowy, eksponujący zarówno współczesną, najnowszą wiedzę psychologiczną wyjaśniającą procesy i mechanizmy kształtowania się empatii, jak i uwzględniający te badania, ich wątki i aktywności, które pokazują ewidentny związek empatii z jakością opieki medycznej".
Prof. dr hab. Józef Krzysztof Gierowski

Spis treści

WSTĘP 9
ROZDZIAŁ 1 POJĘCIE EMPATII W ŚWIETLE RÓŻNORODNYCH KONCEPCJI 11 1.1. Geneza empatii 12 1.2. Psychologiczne poglądy dotyczące empatii 16 1.3. Mechanizm rozwoju empatii 26
ROZDZIAŁ 2 EMPATYCZNY MÓZG 35
ROZDZIAŁ 3 EMPATIA W KOMUNIKOWANIU SIĘ 45
ROZDZIAŁ 4 MODEL EMPATYCZNEJ KOMUNIKACJI LEKARZ - PIELĘGNIARKA - PACJENT 51 4.1. Komunikacyjny proces empatycznego rozumienia 52 4.2. Mechanizm empatycznego komunikowania się 53 4.3. Obserwacyjny proces empatycznego rozumienia 55 4.4. Empatyczne dostrojenie, wyznaczane przez cel, mentalizację i poczucie bezpieczeństwa 56 4.5. Skala Interpersonalnego Rozumienia 61 4.6. Model komunikowania prospołecznego przystosowany do roli zawodowej lekarza, pielęgniarki. Kwestionariusz samooceny stylu komunikowania się z pacjentem 62
ROZDZIAŁ 5 EMPATIA W POMAGANIU 66
ROZDZIAŁ 6 WPŁYW EMPATII NA HUMANIZACJĘ PROCESU OPIEKI MEDYCZNEJ 76
ROZDZIAŁ 7 ZAPOBIEGANIE WYPALENIU ZAWODOWEMU A EMPATIA 80 7.1. Syndrom wypalenia zawodowego a empatia 80 7.2. Indywidualne strategie radzenia sobie z wypaleniem zawodowym 86 7.3. Konstruktywne i destruktywne style zarządzania 88 7.4. Mindfulness 92 7.5. Interwencje przeciwko wypaleniu zawodowemu 97
ROZDZIAŁ 8 KSZTAŁCENIE UMIEJĘTNOŚCI EMPATYCZNYCH U STUDENTÓW I PROFESJONALISTÓW ZAWODÓW MEDYCZNYCH 99
ROZDZIAŁ 9 ROZWIJANIE EMPATII METODĄ TRENINGOWĄ 103 9.1. Trening umiejętności komunikacji 104 9.2. Trening umiejętności redukcji stresu 109 9.3. Trening empatii 113
ROZDZIAŁ 10 METODY POMIARU EMPATII 118 10.1. Metody pomiaru empatii oparte na samoocenie 119 10.2. Metody pomiaru empatii oparte na ocenie osoby doświadczającej empatii 122 10.3. Ocena empatii przez obserwatora, przy użyciu standardowego kwestionariusza albo według ściśle określonych kryteriów 123
ZAKOŃCZENIE 125
BIBLIOGRAFIA 127

BESTSELLERY

Serwis korzysta z plików cookies w celach określonych w Polityce Prywatności i Cookies (aktualizacja dn. 26.10.2016 r.). Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie.