Jakość życia dzieci a status społeczno-ekonomiczny rodziny. Teoria i badania - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Fragment:

Jakość życia dzieci a status społeczno-ekonomiczny rodziny. Teoria i badania - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-8088-459-5
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
2,8 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
19,95 zł
Cena w punktach Virtualo:
1995 pkt.

Pełny opis

Publikacja ukazuje zależności pomiędzy jakością życia dzieci a statusem społeczno-ekonomicznym rodziców. Przedstawia zastosowanie koncepcji jakości życia do badań zróżnicowania sytuacji życiowej dzieci (na przykładzie łódzkich szóstoklasistów) z  perspektywy analiz strukturalnych. Przybliża kwestie teoretyczne związane z jakością życia oraz jakością życia dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem child indicators movement. W pogłębiony sposób porusza metodologiczne i etyczne kwestie badań ankietowych z dziećmi.

 

Dwutorowa analiza - bazująca na wypracowanym modelu jakości życia, uwzględniającym takie sfery, jak: relacje rówieśnicze i rodzinne, sytuacja materialna, zdrowie, funkcjonowanie w szkole, subiektywny dobrostan dzieci, a także wykorzystująca koncepcję having, loving, being Erika Allardta - daje pogłębiony obraz sytuacji życiowej najmłodszych. Zarówno poszczególne obszary życia, jak i jego jakość ujmowana całościowo wiążą się ze statusem społeczno-ekonomicznym rodziny, co pozwala wnioskować o nierównościach społecznych występujących w okresie dzieciństwa. Badania ujawniają wielowymiarowość i zróżnicowanie sytuacji życiowych respondentów, pozwalają też wskazać grupę dzieci doświadczającą skumulowanej deprywacji. Zaproponowany pomiar daje możliwość sporządzenia rzetelnej diagnozy, uwzględniającej różne aspekty sytuacji życiowej, w których należy podjąć interwencję.

Spis treści

Wstęp            7

Podziękowania           11

Rozdział 1. Jakość życia – perspektywa ogólna         13

1.1. Geneza i rozwój     13

1.2. Problemy definicyjne        20

1.3. Kluczowe zagadnienia w badaniach jakości życia   22

1.3.1. Podejście obiektywne i subiektywne  23

1.3.2. Ujęcia globalne i cząstkowe  25

1.3.3. Zmienność jakości życia w perspektywie cyklu życia 26

1.3.4. Podejście integrujące            27

1.4. Koncepcja having, loving, being E. Allardta            28

Rozdział 2. Jakość życia dzieci          31

2.1. Socjologiczne spojrzenie na dzieciństwo   32

2.2. Jakość życia dzieci – perspektywa badawcza 35

2.2.1. Kwestie definicyjne   35

2.2.2. Ruch wskaźników społecznych dotyczących sytuacji dzieci   37

2.2.3. Podstawy teoretyczne           41

2.2.4. Zagadnienia metodologiczne 46

2.2.5. Aspekty aplikacyjne  49

2.2.6. Badania jakości życia dzieci oparte na wskaźnikach społecznych jako nowa subdyscyplina naukowa 51

2.2.7. Modele badania jakości życia dzieci 52

2.3. Podsumowanie     57

Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań            59

3.1. Problematyka       59

3.1.1. Koncepcja jakości życia dzieci przyjęta w pracy        59

3.1.2. Model jakości życia dzieci     60

3.1.3. Cel badań, pytania problemowe, hipotezy     62

3.2. Empiryczne podstawy badań        64

3.2.1. Technika badawcza   64

3.2.2. Przygotowanie narzędzia       65

3.2.3. Dobór próby 66

3.2.4. Realizacja badania    68

3.3. Problemy metodologiczne w badaniach ankietowych z dziećmi      70

3.4. Dylematy etyczne 77

Rozdział 4. Determinanty jakości życia dzieci            87

4.1. Status społeczno-ekonomiczny rodziny a funkcjonowanie dziecka – wnioski z badań 87

4.2. Konstrukcja wskaźnika SES rodziny dziecka w projekcie badawczym         89

4.3. Okolica zamieszkania        99

4.4. Podsumowanie     100

Rozdział 5. Jakość życia łódzkich szóstoklasistów    101

5.1. Dziedzinowa jakość życia  102

5.1.1. Warunki życia dziecka           102

5.1.2. Relacje z rodzicami   108

5.1.3. Relacje rówieśnicze   112

5.1.4. Funkcjonowanie w szkole      115

5.1.5. Zdrowie        132

5.1.6. Dobrostan psychiczny          138

5.1.7. Wymiary jakości życia dzieci – podsumowanie 151

5.2. Globalna jakość życia       156

5.3. Wzory jakości życia dzieci 158

5.3.1. Wzory jakości życia dzieci pochodzących z rodzin o niskim i wysokim statusie          162

5.4. Analizy na podstawie koncepcji having, loving, being 166

5.4.1. Wymiary having, loving, being a status społeczno-ekonomiczny rodziny dziecka 169

5.4.2. Wzory jakość życia na podstawie koncepcji E. Allardta         172

5.5. Podsumowanie     173

Zakończenie   177

Bibliografia     183

Spis tabel       195

Spis diagramów          197

Spis wykresów           198

 

Aneks. Kwestionariusz ankiety audytoryjnej     201

BESTSELLERY

Serwis korzysta z plików cookies w celach określonych w Polityce Prywatności i Cookies (aktualizacja dn. 26.10.2016 r.). Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie.