Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Magia Ruby. Programowanie na wesoło - ebook

Data wydania:
1 stycznia 2016
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Magia Ruby. Programowanie na wesoło - ebook

Ruby to doskonały język programowania dla początkujących: łatwy do nauczenia, o dużych możliwościach i fajny w użyciu! Czyż nauka nie jest jednak ciekawsza, gdy pomagają nam czarodzieje i smoki? Magia Ruby to wesoła, ilustrowana bajka, która nauczy Cię, jak programować w Ruby i zabierze w fantastyczną podróż. Śledząc przygody młodych bohaterów - Rubena i Scarlett - zdobędziesz prawdziwe umiejętności programistyczne.

Spis treści

Wprowadzenie XVII Podziękowania XIX Wprowadzenie do wydania polskiego XXI Rozdział 1: O czym jest ta książka
Po co uczyć się programowania (i dlaczego Ruby)
Wszyscy dorośli na pokład: instalowanie Ruby
Instalowanie w systemie Mac lub Linux
Instalowanie w systemie Windows
Pierwsze osiągnięcie: Ruby zainstalowany!
Wchodzenie w buty Ruby
Poznajemy IRB
Używanie edytora tekstowego i polecenia Ruby
Mac
Linux
Windows
Tworzenie pierwszego skryptu
Kiedy używać IRB, a kiedy edytora tekstu
Zgłoszenia używane w tej książce
Do czerwonego błyszczącego celu

Rozdział 2: Król i jego łańcuch
Krótka opowieść
Trochę więcej o zmiennych
Operatory Ruby
Niewielki projekt dla Ciebie
Co już wiesz

Rozdział 3: Sny o rurach
Dylemat Czeladnika hydraulika
Pisanie i uruchamianie skryptów Ruby
Kontrola przepływu Jego Wysokości
Ulepszanie szybk –przep.rb za pomocą ciekawszych operatorów logicznych
Wielgachny projekt dla Was
Co już wiesz

Rozdział 4: Zatrzymani w pętli
Ruby na jednej szynie
Pętle while
Tablice
Tablice i pętle w działaniu
Musisz zdecydować, czy akceptujesz projekt
Co już wiesz

Rozdział 5: Słoneczna tablica oraz mieszanka firmowa na kuchence
Jadłodajnia Dużego Janka
Tablice w tablicach
Jeszcze więcej metod stosowanych z tablicami!
Shift! Pop! Insert!
Iteracja po tablicach
Mieszanka firmowa w Jadłodajni
Szalone zakresy
Zwiększamy zamówienia!
Co już wiesz

Rozdział 6: Gruby bekon do mieszanki firmowej
Symbole!
Sposób na symbole
Symbole i tablice mieszające nareszcie razem
Poranny szczyt
Co jeszcze możemy zrobić z symbolami?
Co już wiesz

Rozdział 7: Magia metod i bloków
Metoda na szaleństwo
Definiowanie własnych metod
Użycie return i puts
Pojęcie argumentów metody
Czym jest nil?
Parametry oznaczane gwiazdką
Metody blokowe
Do legowiska Smoczycy
Co już wiesz

Rozdział 8: (Prawie) wszystko jest obiektem
Tematem naszej historii jest obiekt
Klasy i obiekty
Tworzenie pierwszej własnej klasy, Bard
Zasięg zmiennej
Te błędy zmiennych zaszokują i zaskoczą Cię!
Zmienne globalne
Zmienne klasy
Zmienne instancji
Zmienne lokalne
Obiekty i self
Zmienne metod i instancji
Ballada na telefon, czyli usługa dostarczania ballad przez barda
Co już wiesz
Obiekty i klasy
Zmienne i zasięg
Programowanie obiektowe

Rozdział 9: Dziedziczenie magii Ruby
Menażeria jej królewskiej mości
Szlifowanie klas
Kilka innych klas
Dziedziczenie i kod bez powtórzeń
Podklasy i nadklasy
Zastępowanie metod: piraci to też ludzie
Używanie słowa kluczowego super
Ochrona Królestwa przez psy obronne i latające małpy
Każdy pies obronny ma swój dzień
Jeszcze raz, z uczuciem!
Maszyna Królowej
Co już wiesz

Rozdział 10: Koń innego koloru
Całkowite Panda-monium
Tworzenie modułów
Stałe
Poszerzanie naszej wiedzy
Zmieszanie i dziedziczenie
Potrzebujemy kolejnego pliku
Przeszukiwanie stałych
Koń innego koloru
Co już wiesz

Rozdział 11: Łańcuchy raz jeszcze
Przerabianie w Przerabiaczu
Sztuczki z nadawaniem wartości zmiennym
Wyrażenia warunkowe jasne jak słońce
Gdy potrzebna jest instrukcja case z wyrażeniem when
Upraszczanie metod
Usuwanie powtarzającego się kodu
Ponowna przeróbka
Co już wiesz

Rozdział 12: Czytanie, pisanie i magia Ruby
Wejście i wyjście pliku
Otwieranie pliku za pomocą Ruby
Pisanie i dodawanie do plików
Unikanie błędów podczas pracy z plikami
Wszystkie doki załadunkowe meldować się!
Co już wiesz

Rozdział 13: Podążaj drogą WEBrick
Ruby i Internet
Zastosowanie Ruby gem: open-uri
Analiza serwera WWW Królestwa
Za murami Królestwa
Co już wiesz

Rozdział 14: Co dalej
Obraz ogólny: Co wiemy
Dodatkowe zasoby i coś do czytania
Książki dla początkującyc
Książki dla średniozaawansowanych
Książki dla zaawansowanych
Online i Multimedia
Zasoby interakcyjne
Dodatkowe tematy

Dodatek A: Instalowanie Ruby na komputerach MAC i w systemie Linux
Instalowanie na komputerach MAC
Instalowanie w Linuksie

Dodatek B:Rozwiązywanie problemów
Błędy przy wykonywaniu skryptów Ruby
Nie znaleziono polecenia
Brak pliku lub katalogu
Błędy przy używaniu IRB
Niezdefiniowana zmienna lokalna lub metoda
Błąd składni
Nie można przekształcić nil na łańcuch
Mówisz, że?
Czyszczenie ekranu
Powrót do poprzedniego polecenia
Poszukaj tego!
Skorowidz

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-01-18568-8
Rozmiar pliku: 7,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: