Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Prankvertising i immersive branding - emocje na usługach marketingu wirusowego - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
10 lutego 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Prankvertising i immersive branding - emocje na usługach marketingu wirusowego - ebook

Jak zwiększyć skuteczność przekazu, by dotrzeć do jak najliczniejszej grupy odbiorców?

Co zrobić, by potencjalny klient zechciał podjąć oczekiwane działania? Jak sprawić, by nie tylko zapamiętał, ale by sam przekazał informację? Czy w walce o konsumenta autorzy reklam wymyślili i wykorzystali już wszystko?

Co się stało w momencie wkroczenia marketingu w przestrzeń Internetu?

Czy zawsze umiesz bezbłędnie przechwycić komunikat marketingowy?

Jak zacierają się granice pomiędzy spontanicznym działaniem użytkowników a zaplanowanymi akcjami marketingowymi?

Na ile social media są nadal social?

Autorka, prezentując różne metody, pokazuje, jak można umiejętnie wykorzystać ludzkie emocje w celach handlowych. Dziś, w dobie wszechobecnego Internetu, wszystko zdaje się być dozwolone, bo przecież „cel uświęca środki”…

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8083-162-9
Rozmiar pliku: 2,9 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

ROZDZIAŁ 1. KRÓTKA HISTORIA REKLAMY (OGÓLNY ZARYS)

O historii reklamy powiedziano już chyba wszystko. Dlatego postarałam się w ogólnym zarysie przedstawić najważniejsze fakty z jej rozwoju.

Reklama towarzyszy ludzkości od zamierzchłych czasów i jest zjawiskiem wszechobecnym w dzisiejszym świecie. Już w starożytności, gdy tylko handel zaczął rozwijać się na szerszą skalę, kupcy musieli informować o swoim produkcie i umiejętnie zachęcić potencjalnego kontrahenta do kupna lub wymiany określonego dobra czy usługi. Nie mieli wyjścia. Od reklamy zależało bowiem ich „być albo nie być”. „Termin reklama pochodzi od łacińskich reclamo, reclamare, reclamavi, reclamatum, oznaczających głośne nawoływanie, krzyczenie, hałasowanie, przywoływanie, wzywanie. Pierwszymi reklamami były bowiem nawoływania starożytnych zapowiadaczy na ulicach, jarmarkach i targowiskach – żywe słowo zawierało ofertę i zwracało uwagę przechodniów”. Co znamienne, w nowoczesnym świecie reklama również w pewnym sensie dosłownie do nas krzyczy, wdziera się, „wylewa” z telewizora, zagląda do naszych domów z wszechobecnych bilbordów. Widzimy ją także „w oknie” naszego osobistego komputera. W efekcie, paradoksalnie, jesteśmy coraz mniej wrażliwi na jej odziaływanie i ze względu na natłok informacji często w ogóle jej nie zauważamy. Najczęściej celem reklamy jest zwiększenie sprzedaży określonego dobra czy usługi. Autorzy najważniejszej książki, która zawiera kompendium wiedzy o marketingu, Philip Kotler i Kevin Lane Keller, definiują reklamę jako: „Każdą formę nieosobistej prezentacji i promocji idei, towarów i usług przez zidentyfikowanego sponsora”. Definicję tę warto poszerzyć o dodatkowe spostrzeżenia z wyżej wymienionej „świętej księgi” marketingowców. „Reklama dociera do rozproszonych geograficznie nabywców. Może budować długofalowy wizerunek marki (…) lub stymulować szybką sprzedaż (…)”. Analizując najważniejsze momenty z jej historii, można zaryzykować stwierdzenie, że dla rozwoju reklamy przełomowe były cztery okresy. Pierwszy związany jest z wynalezieniem druku przez Jana Gutenberga w 1441 roku – „wraz z jednoczesnym rozwojem czytelnictwa umożliwiło to rozwój reklamy drukowanej (w formie ulotek, afiszy, plakatów). Pierwsza drukowana ulotka pojawiła się w 1450 roku i reklamowała książkę wydaną przez Leopolda Laubera”. Kolejny ważny okres to druga połowa XIX wieku, szczególnie rok 1897 – czyli moment „pojawienia się pierwszych agencji reklamowych oraz powstania pierwszej szkoły reklamy w Stanach Zjednoczonych, kształcącej osoby profesjonalnie zajmujące się projektowaniem ogłoszeń reklamowych „Page Davis Advertising School”. Wtedy właśnie nastąpiła tak istotna zmiana przekazu reklamowego z prostych informacji o sprzedawanym produkcie na takie, które w swoim ostatecznym kształcie i wydźwięku zachwalały dany produkt. Kolejne ważne momenty to ostatnie lata XIX wieku i schyłek XX wieku, kiedy to najpierw nastąpił rozwój środków masowego komunikowania, jakimi były radio i telewizja, a następnie powstał Internet. Media te ostatecznie zmieniły i zrewolucjonizowały dostępne narzędzia reklamy oraz możliwości docierania do konsumentów.

Można ponadto zaryzykować tezę, że dla rozwoju reklamy ważnym wydarzeniem było także powstanie platformy wymiany filmów wideo, jaką jest kanał YouTube (rok 2005).

Reklama od samego początku jest nieodłącznie związana z działalnością handlową. Wraz z rozwojem gospodarczym i cywilizacyjnym na przełomie XX wieku nastąpiła nadwyżka podaży nad popytem, co w istotny sposób wpłynęło na reklamę. Okazuje się, że „współczesna reklama jest już nie tylko formą aktywizacji sprzedaży, ale wchodzi w skład znacznie szerszego i bardziej skomplikowanego zestawu działań i instrumentów, zwanego marketingiem”, który od początku XX wieku rozwija się jako obszar badawczy w naukach ekonomicznych, psychologicznych, a tematyka związana z tym zagadnieniem dotyczy każdej z nich z osobna. Obecnie marketing dotyka również takich zagadnień jak globalizacja, czy rozwój mediów społecznościowych, w połączeniu z ich etycznym wykorzystaniem. Spośród wielu definicji marketingu za najbardziej adekwatną można uznać definicję autorstwa P. Kotlera i K.L. Kellera, która marketing określa jako „działalność, zbiór instytucji i procesów, które służą tworzeniu, komunikowaniu, dostarczaniu i wymianie ofert mających wartość dla klientów, kontrahentów, a także społeczeństwa”. Oczywiście, mając na uwadze zmiany, jakie zaszły wraz z rozwojem Internetu oraz ewoluowaniem stosunków politycznych czy zmian gospodarczych, marketing stoi obecnie przed nowymi wyzwaniami, oferującymi nowe możliwości, dzięki którym firmy łatwiej mogą sobie radzić ze zmieniającą się rzeczywistością. Można do nich zaliczyć:

- globalizację – dzięki której: „Marketingowcy mogą gromadzić pełniejsze informacje o rynkach, klientach oraz konkurentach”;

- sieciową technologię informatyczną – w konsekwencji której: „Marketingowcy mogą wykorzystywać Internet jako potężny kanał informacyjny i sprzedażowy”.

Opisane powyżej zjawiska doprowadziły m.in. do głębokich zmian w zarządzaniu marketingiem. Marketer musi być zawsze o krok do przodu w swoich planach strategii marketingowej. „Dotyczy to zwłaszcza tych sytuacji, w których do planów marketingowych włączany jest Internet”.

------------------------------------------------------------------------

R. Nowacki, Reklama, Difin, Warszawa 2006, str. 10

P. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012, str. 512

Ibidem, s. 526

R. Nowacki, Reklama, op. cit., s. 10

Ibidem, s. 12

https://www.youtube.com/yt/about/pl/

R. Nowacki, Reklama, op. cit., s. 13

P. Kotler i K.L. Keller, Marketing, op. cit., s. 55

Ibidem, s. 15

Ibidem, s. 15

Ibidem, s. 17
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: