Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Przywództwo wyższego stopnia - ebook

Tłumacz:
Data wydania:
1 stycznia 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Przywództwo wyższego stopnia - ebook

25 lat doświadczeń w pracy nad przywództwem zebranych w jednej niezwykłej książce!

Ken Blanchard wywarł ogromny wpływ na zarządzanie milionami ludzi i firm. Napisany przez niego wraz ze Spencerem Johnsonem, fenomenalny bestseller The One Minute Manager został sprzedany w 13 000 000 egzemplarzy. Liderzy od wielu lat korzystają z wnikliwości, mądrości i praktycznych technik Blancharda. Teraz Blanchard i współpracownicy oferują nowej generacji przywódców przełomowe dzieło Przywództwo wyższego stopnia, w którym zgromadzono wiedzę na temat światowej klasy przywództwa.
Czytelnik dowie się, jak wyznaczać cele i wizje w oparciu o trzy "kluczowe dla firmy sprawy" oraz jak sprawić, żeby pracownicy wiedzieli, kim jest lider, dokąd zmierza i jakie wartości będą przyświecać jego działaniu.
Możesz być przywódcą wyższego stopnia. Tworząc wydajną organizację możesz doprowadzić pracowników do wielkości.
DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ LEPSZYMI LIDERAMI. W każdej firmie, w każdej organizacji, we wszystkich obszarach życia.
WYZNACZANIE WŁAŚCIWYCH CELÓW, DĄŻENIE DO WŁAŚCIWEJ WIZJI. Koncentracja na naprawdę istotnych dla firmy sprawach.
OBSŁUGA KLIENTÓW NA WYSOKIM POZIOMIE.
Dostarczanie klientom idealnych wrażeń i pozyskiwanie "wielbicieli firmy".
POSKROMIENIE EGO: DROGA SŁUŻEBNEGO PRZYWÓDCY. Wysłuchiwanie, chwalenie, wspieranie, prowadzenie i umożliwianie pracownikom osiągania sukcesów.
Zespół autorski tworzą: Ken Blanchard, Marjorie Blanchard, Scott Blanchard, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fred Finch, Susan Fowler, Laurence Hawkins, Judd Hoekstra, Fay Kandarian, Alan Randlph, Jesse Stoner, Drea Zigarmi, Pat Zigarmi.

Spis treści

Wprowadzenie (Ken Blanchard) XIII
Przywództwo na wysokim poziomie XIII
Część pierwsza. WŁAŚCIWY CEL I WIZJA
Rozdział 1. Efektywne organizacje (Don Carew, Fay Kandarian, Eunice Parisi-Carew, Jesse Stoner, Ken Blanchard)
Właściwy cel: trzy kluczowe sprawy
Efektywna organizacja trafia w dziesiątkę za każdym razem
Model HPO SCORES TM
Kwestionariusz modelu efektywnej organizacji HPO SCORES
Rozdział 2. Siła wizji (Jesse Stoner, Ken Blanchard, Drea Zigarmi)
Znaczenie wizji
Porywająca wizja jako źródło kultury organizacyjnej
Wizja jako punkt wyjścia
Wizja na wszystkich poziomach organizacji
Skuteczne a nieskuteczne zwerbalizowanie wizji
Tworzenie skutecznej wizji
Urzeczywistnienie wizji
Wizja a przywództwo
Część druga. ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE KLIENTÓW
Rozdział 3. Obsługa klientów na wysokim poziomie (Ken Blanchard, Jesse Stoner, Scott Blanchard)
Korzyści zdobywane dzięki klientom
Obsługa klientów na wysokim poziomie
Wykraczanie poza przyjęte standardy obsługi klienta
Zastosowanie teorii w praktyce
Pozyskiwanie wielbicieli firmy wymaga pracowników-zapaleńców
Część trzecia. ODPOWIEDNIE TRAKTOWANIE PRACOWNIKÓW
Rozdział 4. Kluczem jest empowerment (Alan Randolph, Ken Blanchard)
Definicja empowermentu
Siła empowermentu
Negatywny wpływ tradycji firmy na empowerment
Władza i potencjał pracowników: przykład z życia wzięty
Uczenie się języka empowermentu
Trzy klucze do empowermentu
Rozdział 5. Przywództwo Sytuacyjne SLII®: koncepcja integrująca (Współzałożyciele The Ken Blanchard Companies)
Dostosowanie stylu przywództwa do etapu rozwoju
Zmiany etapów rozwoju jednostki zależnie od zadania lub celu
Wychodzenie naprzeciw realnym możliwościom jednostki
Trzy główne umiejętności przywódcy sytuacyjnego
Efektywne przywództwo to proces transformacji
Rozdział 6. Samoprzywództwo (self leadership): siła kryjąca się za empowermentem (Susan Fowler, Ken Blanchard, Laurence Hawkins)
Wyzwalanie empowermentu u pracowników
Tworzenie samoprzywódców poprzez indywidualne uczenie się
Trzy główne umiejętności samoprzywódcy
Rozdział 7. Współpraca dla wyników (Fred Finch, Ken Blanchard)
Skuteczny system ocen pracowniczych
Współpraca a system ocen
Współpraca jako nieformalny system ocen
Rozdział 8. Kluczowe umiejętności w zakresie współpracy dla wyników: jednominutowy menedżer (Ken Blanchard, Fred Finch)
Jednominutowe wyznaczanie celów
Jednominutowe pochwały
Reprymendy a uwagi
Czwarty tajnik jednominutowego menedżera
Rozdział 9. Sytuacyjne przywództwo zespołowe (Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Ken Blanchard)
Istota zespołów
Przyczyny niepowodzenia zespołów
Cechy charakterystyczne efektywnego zespołu
Model PERFORM w organizacji
Model PERFORM w praktyce
Przekonania i postawy w zespole
Przywództwo Sytuacyjne SLII® a efektywne zespoły
Etapy rozwoju zespołu
Prawidłowa diagnoza etapu rozwoju i potrzeb zespołu
Style przywództwa zespołowego
Dostosowanie stylu przywództwa do etapu rozwoju zespołu
Nadzwyczajne efekty pracy zespołowej
Rozdział 10. Przywództwo organizacyjne (Pat Zigarmi, Ken Blanchard, Drea Zigarmi, Judd Hoekstra)
Waga zarządzania zmianą
Złożoność zmian w organizacji
Potrzeba wprowadzenia zmian
Przewidywalne przyczyny niepowodzenia zmian
Zarządzanie procesem zmian
Obawy pracowników przed zmianami
Style przywództwa organizacyjnego
Model Przywództwa Sytuacyjnego SLII® a zmiany
Zaangażowanie i wpływ pracowników na planowanie zmian
Rozdział 11. Strategie zarządzania zmianą (Pat Zigarmi, Judd Hoekstra)
Osiem strategii zarządzania zmianą
Strategia pierwsza: zwiększenie możliwości zaangażowania się pracowników i wywierania przez nich wpływu
Strategia druga: wyjaśnienie przyczyn wprowadzania zmiany
Strategia trzecia: wizualizacja przyszłości
Strategia czwarta: metoda prób i błędów jako sposób zsynchronizowania procesu
Strategia piąta: stwarzanie możliwości i zachęcanie do działania
Strategia szósta: realizacja i promowanie zmiany
Strategia siódma: utrwalanie zmiany i rozszerzanie jej zakresu
Strategia ósma: poszukiwanie okazji do wprowadzenia nowych zmian
Część czwarta. WŁAŚCIWY RODZAJ PRZYWÓDZTWA
Rozdział 12. Przywództwo służebne (Ken Blanchard, Scott Blanchard, Drea Zigarmi)
Przywództwo służebne – definicja
Stosowanie przywództwa służebnego
Zachęcanie pracowników do niezależnego myślenia
Czynniki wpływające na wydajność pracy
Przywództwo służebne to kwestia serca
Przywódcy z motywacją a przywódcy z powołaniem
Zagrożenie ze strony ego
Zadania przywódców służebnych
Przywództwo służebne: obowiązek czy wybór
Rozdział 13. Kształtowanie własnej wizji przywództwa (Ken Blanchard, Margie Blanchard, Pat Zigarmi)
Elementy składowe wizji przywództwa
Kształtowanie własnej wizji przywództwa
Badanie poziomu gotowości organizacji na zmiany
Podziękowania
O Autorach
Skorowidz

Kategoria: Rynek pracy
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-01-18690-6
Rozmiar pliku: 2,8 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wprowadzenie

K ilka lat temu moja żona Margie, ja oraz kilkoro przyjaciół i krewnych pojechaliśmy na safari do RPA. W ciągu ostatnich 20 lat Margie i ja byliśmy już wielokrotnie na tego typu wyprawach. Tym razem jednak udało mi się zaobserwować rzeczy, które wprawdzie kiedyś już widziałem, ale nigdy nie rzuciły mi się w oczy tak wyraziście. Dostrzegłem bowiem, jak okrutna jest dżungla, ile w niej rywalizacji i walki o terytorium. Kiedy słyszy się ryk lwa, ciarki przechodzą po plecach. Nasz wieloletni przewodnik po dżungli, Gary Clarke, naśladuje ryk lwa, krzycząc: „To moje, moje, moje, moje!”. Ryczący lew tak naprawdę oznajmia: „To moje terytorium, nie zadzieraj ze mną”. Lew potrafi nawet zabić własne potomstwo, jeśli tylko zagrozi ono jego kontroli nad terytorium.

Powodem, dzięki któremu ujrzałem opisywane zjawisko wyraźniej niż kiedykolwiek przedtem, był fakt, że w trakcie wyprawy chciałem dowiedzieć się jak najwięcej o Nelsonie Mandeli. Na jednym z przyjęć przy stoliku padło pytanie, z kim goście chcieliby zjeść kolację, jeśli mogliby wybrać dowolną osobę. Nie zastanawiałem się długo. Powiedziałem: „Nelson Mandela. Chciałbym zjeść kolację z człowiekiem, który spędził w więzieniu 28 lat, którego traktowano z okrucieństwem, i który po takich przejściach jest człowiekiem pełnym miłości, współczucia i pojednania”. Na wyprawie zacząłem czytać autobiografię Mandeli Long Walk to Freedom.

Kiedy porównałem moje obserwacje z dżungli z reakcjami Mandeli na to, jak go traktowano, zdałem sobie sprawę, że w wielu aspektach my, ludzie, jesteśmy po prostu inteligentnymi zwierzętami. I jako inteligentne zwierzęta możemy wybrać pomiędzy ciałem a duchem – pomiędzy służeniem samemu sobie a służeniem innym. Zwierzęta w dżungli nie mają takiego wyboru. Muszą bronić swojego terytorium. Dzielenie się czymkolwiek z przedstawicielami innych gatunków nie leży w ich naturze. A mimo to, jak pokazał Mandela, to nasz wybór decyduje, czy będziemy żyć i przewodzić na wyższym poziomie. Kiedy spojrzymy na liderów na całym świecie – obojętnie, czy przewodzą krajem, firmą, kościołem, instytucją edukacyjną, czy czymkolwiek innym – można zaobserwować, że zbyt wielu z nich wybiera raczej służenie samemu sobie niż służenie innym. Dzieje się tak, ponieważ nie zdają sobie sprawy, że przywództwo może wyglądać zupełnie inaczej. Nauczono ich myśleć o przywództwie wyłącznie w kontekście władzy i kontroli. Właśnie dlatego powstała ta książka – chcemy pomóc jednostkom i organizacjom przewodzić na wyższym poziomie.

Przywództwo wyższego stopnia

Czym jest przywództwo? Przez lata definiowano je jako proces wpływu na ludzi. Uważano, że o przywództwie można mówić w każdym przypadku, gdy ktoś próbuje wpływać na poglądy czy działania innych osób, aby osiągnąć konkretny cel w życiu prywatnym lub zawodowym. Ostatnimi czasy definicja przywództwa została zmodyfikowana na umiejętność wpływania na ludzi poprzez wyzwalanie ich siły i potencjału w celu umożliwienia im dążenia do większego dobra.

Definicja została zmieniona z ważnych powodów. W przypadku gdy definicja przywództwa skupia się na osiągnięciu celu, można odnieść wrażenie, że przywództwo dotyczy tylko i wyłącznie wyników finansowych. Jednak – kiedy mowa o przewodzeniu na wyższym poziomie – koncentracja na nich nie wystarcza. Kluczowe znaczenie w nowej definicji ma „większe dobro” – to, co jest najlepsze dla wszystkich osób zaangażowanych w zarządzanie. Przywództwo jest zatem wezwaniem do działania na rzecz innych. Nie powinno wiązać się wyłącznie z osiąganiem celu czy korzyściami poszczególnych osób – powinno mierzyć znacznie wyżej.

Czym jest owo wyższe dążenie? Nie jest nim coś tak nastawionego na jednostkę i egoistycznego, jak zarabianie pieniędzy. Matt Hayes i Jeff Stevens w książce The Heart of Business piszą, że kiedy już stanie się oczywiste, że zysk, skądinąd uzasadniony cel pracy, staje się również siłą sprawczą działania w biznesie, wszyscy udziałowcy, menedżerowie, pracownicy, klienci, dostawcy i ludzie wokół nich zaczynają służyć samym sobie, koncentrując się tylko na własnych planach i zarobku. Lojalność i zapał pracowników często ulatują jak powietrze z przekłutego balonika, bo celem pracy staje się po prostu zdobycie jak najwięcej przy jak najmniejszym wysiłku.

Rozwiązaniem tego problemu jest wyznaczenie wyższego celu – kluczowego elementu tego, co w całej książce będziemy określać mianem porywającej wizji. Posługując się terminologią Hayesa i Stevensa, wyższy cel definiuje się jako skierowany na zewnątrz i wymagający poświęceń – innymi słowy – mający pierwszeństwo przed krótkoterminowymi dążeniami, takimi jak zysk, co sprawia, że z natury rzeczy jest czymś godnym podziwu.

W krótkim okresie liderzy mogą być efektywni, nawet jeśli skupią się jedynie na osiągnięciu celów. Prawdopodobnym rezultatem takiego podejścia będzie jednak pogorszenie się poziomu czynnika ludzkiego w organizacji. Koncentracja tylko na wynikach sprawia, że zapomina się o morale i zadowoleniu z pracy swoich pracowników. Jeśli przywódcy nie mają wyższego celu, zapominają, co jest ich prawdziwym motywem działania. Taki rodzaj przywództwa w środowisku biznesowym niebezpiecznie przybliża do myślenia, że jedynym powodem funkcjonowania w biznesie jest zarabianie pieniędzy. Następuje wówczas rozgraniczanie między ludźmi a wynikami na zasadzie „albo…, albo…”, bo przywódcy błędnie sądzą, że nie mogą się skoncentrować na obu aspektach w tym samym czasie.

Przywództwo na wyższym poziomie przyjmuje filozofię, którą można określić mianem „zarówno, jak i”. Rozwijanie klientów oraz pracowników jest równie istotne, jak rezultaty. W konsekwencji punkt ciężkości w przywództwie na wyższym poziomie przesuwa się na wyniki w długim okresie i zadowolenie ludzi. Takie przywództwo jest zatem procesem. Definiuje się je jako proces osiągania wartościowych wyników przy sprawiedliwym, pełnym troski i szacunku podejściu do wszystkich osób zaangażowanych. Kiedy coś takiego zaistnieje, nie ma miejsca na przywództwo polegające na służeniu samemu sobie.

Dzieje się tak dlatego, że liderzy służący samym sobie myślą, że przywództwo dotyczy ich samych, a nie tych, którym służą. Zapominają o działaniu pełnym szacunku, troski i uczciwości w stosunku do osób zaangażowanych. Wszystko obraca się wokół ich własnej korzyści. Człowiek zaczyna przewodzić na wyższym poziomie tylko wtedy, kiedy zda sobie sprawę, że przywództwo nie dotyczy jego samego.

Dlaczego powstała ta książka

Pierwsze wydanie książki nastąpiło w 2006 roku. Mieliśmy kilka powodów, by ją napisać. Marzyliśmy o sytuacji, w której każdy będzie mógł powiedzieć, że zna osobę przewodzącą na wyższym poziomie. Liderzy służący samym sobie będą melodią przeszłości, a przywództwo na całym świecie będzie składać się z ludzi, którzy – jak powiedział Robert Greenleaf – „najpierw służą, a potem przewodzą”. Napisaliśmy tę książkę, żeby urzeczywistnić nasze marzenia.

Ponadto firma The Ken Blanchard Companies koncentruje się na przewodzeniu na wyższym poziomie, a taki rodzaj przywództwa rozpoczyna się od wizji. Napisana przeze mnie i Jesse Stoner książka Cała naprzód! (Full Steam Ahead!: Unleash the Power of Vision) traktuje o istotności wizji. Porywająca wizja powinna mówić liderowi, kim jest (cel), dokąd zmierza (optymalny wizerunek przyszłości) i co będzie motorem jego działań (wartości).

Celem przyświecającym The Ken Blanchard Companies jest pomaganie jednostkom i organizacjom w przewodzeniu na wyższym poziomie. Nasza misja oddaje nową definicję przywództwa:

Uwolnij władzę i potencjał w ludziach i organizacjach, żeby osiągnąć większe dobro.

Nasz wizerunek przyszłości kształtuje się następująco:

• każdy jest wyszkolony, by przewodzić na wyższym poziomie,

• każda organizacja jest przewodzona przez liderów na wyższym poziomie,

• ludzie są zmotywowani do przewodzenia na wyższym poziomie, kiedy widzą innych, którzy przewodzą w ten sposób.

Nasze wartości operacyjne dotyczą następujących obszarów:

• etyki – robienia właściwych rzeczy,

• relacji międzyludzkich – rozwijania wzajemnego zaufania i szacunku,

• sukcesu – kierowania przynoszącą zyski i dobrze zarządzaną organizacją,

• uczenia się – ciągłego wzrostu, zadawania pytań i rozwoju.

Powyższe wartości uszeregowaliśmy zgodnie z ich ważnością. Oznacza to, że np. w celu poprawy zyskowności nie zrobimy niczego, co byłoby nieetyczne lub nie brałoby pod uwagę relacji z klientami, pracownikami, dostawcami i otoczeniem. Zdajemy sobie sprawę, że zarabianie pieniędzy samo w sobie nie może być celem dążeń naszej firmy.

Można powiedzieć, że to wszystko brzmi tak, jakby było żywcem wyjęte z Kubusia Puchatka – zbyt optymistycznie. Być może tak jest, ale są to standardy, które narzuciliśmy samym sobie. Chcemy też, żeby lektura książki umożliwiła Czytelnikom i ich organizacjom przyjęcie podobnych standardów. Doprowadzanie ludzi i firm do przewodzenia na wyższym poziomie jest naszą pasją, zarówno w przypadku naszej własnej firmy, jak i innych.

Poza tym ta książka w wielu miejscach ujawnia nasze poglądy na przywództwo. Przeprowadzone na szeroką skalę badania pokazują, że efektywni przywódcy mają mocno zakorzenioną własną wizję przywództwa i chcą się nią dzielić z innymi. Mamy nadzieję, że lektura tej książki wywrze pozytywny wpływ na postrzeganie przywództwa przez Czytelnika.

Struktura książki

Mając możliwość obserwacji zachowań w organizacjach przez wiele lat, odkryłem, że w firmach, w których przewodzenie na wyższym poziomie jest regułą, a nie wyjątkiem, pracownicy robią następujące rzeczy:

• koncentrują się na właściwym celu i wizji,

• odpowiednio traktują klientów,

• odpowiednio traktują pracowników,

• przewodzą we właściwy sposób.

Książkę podzielono na cztery części. W części pierwszej omówiono cechy właściwego celu i wizji oraz przedstawiono naszą pracę na temat trzech kluczowych spraw, cech charakterystycznych wydajnej organizacji i tworzenia porywającej wizji.

W części drugiej jest mowa o tym, jak traktować klienta w odpowiedni sposób na podstawie naszych opracowań dotyczących doskonałej obsługi (Legendary Service), wielbicieli firmy (raving fans) i obsesji na punkcie klientów (customer mania). W dzisiejszych czasach trzeba bowiem zdać sobie sprawę z tego, że powodem istnienia organizacji są właśnie klienci.

W części trzeciej skoncentrowano się na odpowiednim traktowaniu pracowników. To właśnie oni są ogniwem łączącym firmę i klientów. Jeżeli pracownicy nie będą właściwie traktowani i jeśli nie będą mieli możliwości działania na własną rękę – nie zajmą się klientami w odpowiedni sposób, co spowoduje, że w długim okresie firma nie uzyska satysfakcjonujących wyników. Zagadnieniom tym poświęcono najwięcej miejsca w książce, ponieważ sposób, w jaki traktuje się pracowników, jest egzemplifikacją przywództwa w praktyce. Ten aspekt stanowi zresztą centralny punkt zainteresowania The Ken Blanchard Companies od ponad 30 lat. W części trzeciej poruszono najpierw kwestię empowermentu, a następnie czterech obszarów przywództwa: samoprzywództwa, przywództwa indywidualnego, przywództwa zespołowego oraz przywództwa organizacyjnego.

Część czwartą rozpoczęto opisem właściwego rodzaju przywództwa. Mowa tu nie tyle o stylu przywództwa, ile o charakterze i intencjach. Wieloletnie doświadczenie nabyte w organizacjach różnego typu i wielkości przekonało mnie do dwóch rzeczy. Skuteczne przywództwo ma swój początek w duchowym wnętrzu człowieka, a jego właściwym rodzajem jest przywództwo służebne. Nie bierze się ono z fałszywej dumy ani z lęku – jego źródłem jest pokora i nakierowanie na większe dobro. Z kolei właściwy rodzaj przywództwa sprawia, że może się urzeczywistnić wizja przewodzenia na wyższym poziomie.

W części tej zaprezentowano również nasze poglądy co do konieczności określenia własnej wizji przywództwa przez Czytelnika. Podsumowujemy omówione w książce koncepcje i dajemy narzędzia umożliwiające zastosowanie tej wiedzy w konkretnej sytuacji.

Pisanie tej książki przepełnione było miłością. Gromadzi ona bowiem nasze przemyślenia z ponad 30 lat wspólnej pracy. Naprawdę odpowiada tytułowi – to rzeczywiście są poglądy Blancharda na przywództwo. Obejmuje nie tylko refleksje Margie i moje, ale również znakomitą pracę współzałożycieli The Ken Blanchard Companies – Dona Carew, Eunice Parisi-Carew, Freda Fincha, Laurence’a Hawkinsa, Drea Zigarmi i Pat Zigarmi – jak też innych wspaniałych konsultantów, dzięki którym o firmie Blancharda można powiedzieć „zgromadzenie twórców”, w tym Scotta Blancharda, Madeleine Homan Blanchard, Kathy Cuff, Garry’ego Demaresta, Chrisa Edmondsa, Susan Fowler, Boba Glasera, Lael Good, Vicki Halsey, Judda Hoekstry, Fay Kandarian, Lindy Miller, Alana Randolpha i Jesse Stoner.

Jesteśmy zdania, że każdy może przewodzić na wyższym poziomie w pracy, domu czy lokalnej społeczności. Mamy nadzieję, że Czytelnik tej książki, bez względu na zajmowaną przezeń pozycję, wielkość i rodzaj organizacji, gdzie pracuje, rodzaj klientów czy pracowników, którym służy, dowie się istotnych rzeczy i dzięki temu będzie mu łatwiej przewodzić na wyższym poziomie. Pozwolą mu też tworzyć wydajne organizacje, w których nie tylko osiąga się zamierzone cele, ale także przyjaźnie traktuje się ludzi.

Oby lektura tej książki przyniosła Czytelnikowi same dobre rozwiązania.

Ken Blanchard,

San Diego, Kalifornia

Wiosna 2009
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: