Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Fragment:

Relacje w organizacji. Podręcznik menedżera - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-8088-246-1
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
5,4 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
24,45 zł
Cena w punktach Virtualo:
2445 pkt.

Pełny opis

Czy można opracować instrukcję obsługi człowieka? Można spróbować, ale liczba oraz złożoność mechanizmów, które wpływają na ludzkie zachowania jest olbrzymia. Nie da się ich zaprezentować w formie algorytmu. Zachowania ludzi są wypadkową czynników indywidualnych, charakteryzujących jednostkę (takich jak osobowość, temperament, system wartości, doświadczenia, etc.) oraz czynników sytuacyjnych (np. stosowanych w firmie rozwiązań organizacyjnych, zachowania przełożonego lub składu zespołu projektowego). Wyniki badań wielu socjologów, psychologów, antropologów czy specjalistów od zarządzania pozwoliły zidentyfikować i opisać wiele mechanizmów wyjaśniających zachowania ludzi w organizacji. Książka stanowi podręcznik kształtowania relacji społecznych w organizacji. Opisywane w niej mechanizmy wyjaśniające zachowania pracowników i przełożonych zostały zilustrowane przykładami płynącymi z praktyki gospodarczej. Dzięki temu zrozumienie prezentowych treści staje się proste, a sama lektura bardzo interesująca. Niniejszą publikację można polecić zarówno tym, którzy mają doświadczenie w zarządzaniu ludźmi i nadal chcą pogłębiać wiedzę w tym obszarze, jak i tym, którzy dopiero stoją przed wyzwaniami menedżerskimi. Ważne jest to, że dzięki niej wszyscy zainteresowani rozwojem kompetencji kierowniczych otrzymają zbiór inspiracji i praktycznych rozwiązań opartych na solidnych naukowych podstawach i najlepszych praktykach zarządzania, wynikających z bogatych doświadczeń autorów.

Spis treści

Wstęp  9

 

Część 1. Relacje przełożony–podwładny             11

 

Rozdział 1. Awans przez rekrutację wewnętrzną, czyli członek zespołu zostaje przełożonym (Inez Milopulos) 13

Co oznacza awans przez rekrutację wewnętrzną?          15

Jakie są możliwe reakcje zespołu?          16

Jak rozwiązać problem oporu ze strony pracowników? 17

Zadania dla nowego menedżera              18

Jak pomóc menedżerowi w przystosowaniu się do nowej roli – zadania dla firmy           23

Podsumowanie               27

 

Rozdział 2. Sytuacje niewygodne w relacjach przełożony–podwładny (Maciej Malarski)             31

Jak radzić sobie z postawą roszczeniową pracowników?              33

Czy można ufać ludziom? W jaki sposób ich kontrolować, stawiać wymagania i rozliczać              36

Czy rozwój zawodowy musi zawsze być związany z awansem? Co zrobić, kiedy awans nie jest możliwy?            39

A jeśli trzeba zwolnić, to kiedy i jak to zrobić?    41

Podsumowanie               45

 

Rozdział 3. Zasady budowy systemu motywacji w organizacji, czyli jak w pełni wykorzystać siłę wynagrodzeń (Tomasz Czapla)    47

Czym jest motywacja oraz jakie są kluczowe składowe tego zjawiska? 49

Z czego wynika motywacyjny charakter wynagrodzeń?               52

Jakie są najczęstsze błędne wyobrażenia o motywacji?               59

Podsumowanie               61

 

Część 2. Relacje w zespole         63

 

Rozdział 4. Jednostka w grupie, grupa w jednostce, czyli jak i dlaczego inni wpływają na nasze zachowanie (Katarzyna Januszkiewicz)     65

Dlaczego obecność innych wpływa na nasze zachowanie?          67

Czy możemy poradzić sobie z siłą grupy?             69

Konformista, czyli kto? 71

Kto ulega grupie?            73

W jakich sytuacjach ulegamy?   75

Jakiej grupie łatwiej nie ulec?   76

Czy jednostka może wpłynąć na grupę?              77

Czy demokracja szkodzi organizacji?      78

Czy wystarczy ukryć się w tłumie, by wyłączyć rozsądek?            79

Jakie czynniki sprzyjają myśleniu grupowemu?                80

Jak obecność innych wpływa na nasze działanie?            82

Kiedy grupa jest wsparciem?     83

Podsumowanie               86

 

Rozdział 5. Rywalizacja czy współpraca, czyli jak zorganizować pracę w zespole (Ilona Świątek-Barylska)             89

Jaka jest rola rywalizacji w zespole?       91

Dlaczego pracownicy ze sobą rywalizują?            93

Co się dzieje w sytuacji, gdy rywalizacja przeradza się w „wyścig szczurów”?     95

Czy nadmierna rywalizacja skłania do odejścia z pracy?                97

Jakie jest znaczenie współpracy w zespole?      98

Jak budować kulturę współpracy w firmie?        98

Czy pracując w zespole zawsze uzyskujemy dobre rezultaty?   99

Czy wybór między rywalizacją a współpracą to forma dylematu społecznego? 103

Jakie są determinanty wyboru: rywalizacja czy współpraca?      105

Podsumowanie               108

 

Rozdział 6. Coaching zespołowy czyli jak prowadzić grupę ku efektywnemu rozwiązywaniu problemów (Małgorzata Kołodziejczak, Piotr Mikosik)        111

Coaching: czym jest a czym nie jest?      113

Jaki wpływ na proces coachingu i jego efekty ma kultura organizacyjna?             116

Co to jest coaching zespołowy  119

Jak przeprowadzić proces moderowanych sesji problemowych?            121

Podsumowanie               133

 

Rozdział 7. Komunikacja w zespołach zadaniowych, czyli sposób na komunikację w warunkach tymczasowości (Magdalena Zalewska-Turzyńska)        135

Czym jest zespół zadaniowy?    137

Dlaczego heterarchia sprawdza się w zespołach zadaniowych?                137

Na jak długo powoływać zespół?            141

Gdzie napotkasz trudności w zarządzaniu zespołem zadaniowym?        143

Podsumowanie               149

 

Część 3. Relacje w różnorodności i zmienności                151

 

Rozdział 8. Znaczenie kultury organizacyjnej w budowaniu relacji społecznych (Izabela  Bednarska-Wnuk)       153

Czym jest kultura organizacja?  155

Jak kształtować kulturę organizacyjną?                159

Kultura organizacyjna a relacje społeczne – wzajemne sprzężenie w organizacji?           164

Podsumowanie               167

 

Rozdział 9. My i oni, czyli jak wygląda świat przez kulturowe okulary (Joanna Małgorzata Michalak)      169

Co to jest etniczna różnorodność kulturowa?    172

Na czym polegają różnice kulturowe między ludźmi?    173

Jakich korzyści może spodziewać się firma, która przeciwdziała dyskryminacji i stosuje w praktyce zarządzanie różnorodnością kulturową?          185

W jaki sposób rozwijać kulturę różnorodności etnicznej w firmie?          187

W jaki sposób rozwijać inteligencję kulturową własną i pracowników? 189

Podsumowanie               193

 

Rozdział 10. Zarządzanie wiekiem, zarządzanie pokoleniami – czyli jak efektywnie kierować zespołem wielopokoleniowym (Justyna Kliombka-Jarzyna, Patrycja Woszczyk)   195

Jaka sytuacja demograficzna czeka nas w Polsce i jakie są jej skutki dla firm       197

Jakie pokolenia są dziś obecne na rynku pracy  198

Na jakim etapie rozwoju kariery jesteś?              203

W jaki sposób praktycznie wykorzystać wiedzę o pokoleniach i jak dbać o rozwój na każdym etapie życia zawodowego?   205

Jak budować kulturę zaangażowania wśród pracowników z różnych pokoleń? 209

Podsumowanie               214

 

Rozdział 11. Zarządzanie zmianą, czyli jak radzić sobie ze zmianą z perspektywy organizacji i jednostki (Witold Buraczyński)   217

Jakie jest osiem kroków wprowadzania zmiany według J. Kottera?        219

Na czym polega SDB Change Management Programme?            223

Czy menedżer ma prawo „nie wiedzieć” co się stanie i jaki będzie wynik?           226

Relacje między menedżerami w procesie zmian – czyli dlaczego jedni mogą więcej od innych?               236

Zarządzający w procesie zmiany. Czy menedżer wie więcej o zmianie niż pracownik?   240

Czego oczekuje się od menedżera w procesie zmiany?                242

Kto jest twórcą i hamulcowym zmiany?               246

 

Podsumowanie               249

BESTSELLERY

Serwis korzysta z plików cookies w celach określonych w Polityce Prywatności i Cookies (aktualizacja dn. 26.10.2016 r.). Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie.