Retoryczność w filmowych obrazach świata Andrzeja Fidyka - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Fragment:

Retoryczność w filmowych obrazach świata Andrzeja Fidyka - ebook

Średnia ocena: 5/1
Szczegóły głosowania
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 1 (1)
Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-8088-508-0
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
2,9 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
19,95 zł
Cena w punktach Virtualo:
1995 pkt.

Pełny opis

Prezentowana publikacja zawiera opis i analizę dorobku jednego z najwybitniejszych polskich dokumentalistów, Andrzeja Fidyka. Światowy rozgłos i uznanie przyniosła mu Defilada, a sławę ugruntowały takie filmy, jak: Karnawał – największe party świata, Kiniarze z Kalkuty, Rosyjski striptiz, Sen Staszka w Teheranie, Historie z Yodok. Autorka podjęła próbę interpretacji jego twórczości za pomocą narzędzi badawczych związanych z retoryką, co pozwoliło jej unaocznić zasady realizacji ich dyskursywności. Film dokumentalny analizuje ona poprzez jego relacje z rzeczywistością, a także jako wykładnik twórczej idei dokumentalisty, która pozwala mu na skuteczne komunikowanie z widzem. Obok analizy topiki filmowej Fidyka i kluczowej kategorii widowiskowości, czytelnik znajdzie tu również subtelne interpretacje wybranych filmów reżysera oraz próbę charakterystyki jego osobowości twórczej. Widowiskowość cechuje całą twórczość Fidyka i nie tylko zapewnia wysoką rangę artystyczną jego dziełom, ale także przykuwa uwagę współczesnego widza. Osobny rozdział autorka poświęca zagadnieniom dotyczącym „szkoły Fidyka” i filmom jego najbardziej znanych uczniów.

Spis treści

Wstęp. Dlaczego retoryka?   9

1. Renesans retoryki 17

2. Perspektywy badawcze retoryki filmowej           21

2.1. Karol Irzykowski – prekursor retoryki filmowej 21

2.2. Historia i teraźniejszość        23

2.3. Perswazyjność filmu dokumentalnego         34

3. Początki drogi twórczej Andrzeja Fidyka 39

4. Widowiskowość jako główna strategia retoryczna 47

4.1. Konteksty analityczne           47

4.2. Typy widowisk w filmach Fidyka 52

4.2.1. Karnawał jako widowisko autonomiczne         61

4.2.2. Defilada – hiperbolizacja rytuału państwa i antropoloatria 75

4.2.3. Historie z Yodok – musical, którym rządzi retoryka patosu 88

4.2.4. Kiniarze z Kalkuty – wykorzystanie konwencji retorycznej „tekst w tekście” – „film w filmie”        96

4.2.5. Rosyjski striptiz – sztuka erotyki jako widowisko performance charakteryzujące przemiany społeczne  106

5. Topiczne obrazy świata w dokumentach Andrzeja Fidyka. Funkcja argumentacyjna    119

6. Problem tzw. polskiej szkoły dokumentalnej 141

7. Uczniowie Fidyka 149

Zakończenie  161

Bibliografia   167

Filmografia 175

A.  Andrzej Fidyk (filmy omawiane)       175

B.  Filmy zrealizowane przy współpracy Andrzeja Fidyka          183

Cinematic images of Andrzej Fidyk’s world. The rhetoric of documentary films as spectacle (summary)             187

Spis ilustracji             189

Indeks nazwisk         191

Nota bibliograficzna  199

 

Nota o Autorze          201

BESTSELLERY

Serwis korzysta z plików cookies w celach określonych w Polityce Prywatności i Cookies (aktualizacja dn. 26.10.2016 r.). Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie.