Retoryka i jej zastosowania. Podręcznik dla studentów dziennikarstwa i innych kierunków humanistycznych - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Fragment:

Retoryka i jej zastosowania. Podręcznik dla studentów dziennikarstwa i innych kierunków humanistycznych - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-8088-099-3
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
1,6 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
14,95 zł
Cena w punktach Virtualo:
1495 pkt.

Pełny opis

Podręcznik zawiera podstawy wiedzy o retoryce i jej zastosowaniach zwłaszcza w medioznawstwie i dziennikarstwie. Składa się on z czterech części, z których pierwsza obejmuje przegląd systemu retorycznego, zaś pozostałe - omówienie najnowszych nurtów badawczych w retoryce, pojęcia z zakresu retoryki dziennikarskiej oraz retoryki tekstualnej. Takie powiązanie tematów pokazuje, że retoryka zarówno dostarcza narzędzi badawczych dla analiz medialnych, jak i organizuje dyskurs w mediach i o mediach.

 

Publikacja ma charakter dydaktyczny i jest oparta na aktualnej literaturze z zakresu retoryki i nauk o mediach. Może stanowić jedną z podstawowych lektur na studiach dziennikarskich, polonistycznych, kulturoznawczych i neofilologicznych oraz na kierunkach związanych z dyskursem medialnym i publicznym (politologia, socjologia). Jej hasłowy układ pozwala na szybką orientację w treści, a wskazana literatura umożliwia dalsze, samodzielne pogłębianie wiedzy. Podręcznik może być również wykorzystywany przez nauczycieli na lekcjach języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych.

Spis treści

Uwagi wstępne   9

I. System retoryczny – podstawowe pojęcia   13

Powstanie i znaczenie retoryki   15

Wybrane definicje retoryki   21

Szkoły retoryczne i ich najważniejsi przedstawiciele   25

Retoryka Arystotelesa   31

Terminologia retoryczna   35

Etapy kształtowania tekstu   39

Triady retoryczne – zasady, funkcje, rodzaje retoryki   47

Logiczny, etyczny i patetyczny wymiar retoryki   51

Progymnasmata   55

Retoryka toposów   59

Mimesis   65

Retoryka sporu   69

Erystyka – wybrane chwyty i strategie   71

Uczucia-afekty   77

Podmiot retoryczny (homo rhetoricus)   83

II. Współczesne tendencje w badaniach retorycznych XX i XXI wieku   87

Neoretoryka   89

Retoryka a inne dyscypliny (retoryka jako dziedzina interdyscyplinarna)   93

Retoryka komunikacyjna (komunikacja retoryczna)   107

Perswazja i językowe środki nakłaniania   111

Argumenty i argumentacja   121

Manipulacja   125

Propaganda, agitacja i demagogia   129

Negocjacje i sztuka prezentacji   133

Retoryka dominacji   135

Retoryka kultury   139

Retoryka języka kobiet i mężczyzn   143

III. Pojęcie i zakres retoryki dziennikarskiej (werbalno-wizualnej)   147

Retoryka dziennikarska   149

Retoryka werbalno-wizualna   153

Retoryczny aspekt edytorstwa prasowego   155

Stosowność w dziennikarstwie   159

Retoryczne zabiegi w tematycznych odmianach dziennikarstwa   163

IV. Retoryka tekstualna   165

Tematy, tytuły   167

Retoryka jako teoria konstrukcji tekstu   169

Retoryka czasopism i sposoby oddziaływania na czytelnika w tekście prasowym   173

Tworzenie i odtwarzanie w gatunkach prasowych   177

Retoryczność wybranych gatunków dziennikarskich i użytkowych (okołodziennikarskich)   181

Nurt creative writing   187

Stylistyka retoryczna, interakcyjna i dziennikarska   191

Bibliografia   195

 

Summary   197

BESTSELLERY

Serwis korzysta z plików cookies w celach określonych w Polityce Prywatności i Cookies (aktualizacja dn. 26.10.2016 r.). Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie.