Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze - ebook
Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w usieciowionej kulturze - ebook
„Co się nie rozprzestrzenia – umiera” – tak ideę rozprzestrzenialnych mediów ujmują autorzy książki. Szukając odpowiedzi na pytanie, jak funkcjonują media, Henry Jenkins, Sam Ford i Joshua Green mówią o dzisiejszych możliwościach rozpowszechniania idei oraz o tym, jak wpływa to na życie społeczno-kulturowe, biznes, politykę, a także na nasze codzienne funkcjonowanie. Odwołując się do licznych przykładów, autorzy badają, jakie cechy informacji sprawiają, że ludzie chcą ją rozprzestrzeniać, jaką ma to dla nich wartość, a także co sprawia, że po udostępnione treści sięgają inni.
Rozprzestrzenialne media to lektura obowiązkowa nie tylko dla medioznawców i kulturoznawców ale także dla praktyków zatrudnionych w mediach, marketingu i przemyśle teleinformatycznym oraz wszystkich użytkowników sieci zainteresowanych kulturą.
„Rozprzestrzenialne media są teraz dosłownie i w przenośni w twoich rękach. Zrób z nimi, co uważasz za stosowne. Przeczytaj tę książkę; debatuj o niej; skrytykuj ją; wyrzuć do kosza. Przede wszystkim jednak podejmij dyskusję.”
Z rozdziału Jak czytać tę książkę?
Spis treści
Przedmowa do wydania polskiego 7
Podziękowania 19
Jak czytać tę książkę? 23
Wprowadzenie. Dlaczego media się rozprzestrzeniają? 33
Rozdział 1. Web 2.0 – co poszło nie tak 97
Rozdział 2. Ponowna wycena tego, co zostało 149
Rozdział 3. Wartość zaangażowania 187
Rozdział 4. Na czym polega uczestnictwo, które ma znaczenie? 245
Rozdział 5. Projektowanie w służbie rozprzestrzenialności 305
Rozdział 6. Zdobywanie zwolenników dla mediów niezależnych 353
Rozdział 7. Myśląc transnarodowo 395
Podsumowanie 437
Bibliografia 457
Indeks 489
O Autorach 511
Kategoria: | Media i dziennikarstwo |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8142-025-9 |
Rozmiar pliku: | 3,7 MB |