Sztuka i wychowanie w XXI wieku. W poszukiwaniu zagubionej teorii sztuki życia i sztuki w wychowaniu - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Fragment:

Sztuka i wychowanie w XXI wieku. W poszukiwaniu zagubionej teorii sztuki życia i sztuki w wychowaniu - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-8088-852-4
Język:
Polski
Rok wydania:
2017
Rozmiar pliku:
7,5 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
23,45 zł
Cena w punktach Virtualo:
2345 pkt.

Pełny opis

Praca pomyślana jest i zrealizowana w sposób kompetentny i ciekawy. Tytuł zapowiada ujęcie wielostronne, a zarazem prospektywne, musi więc budzić zainteresowanie wzmocnione nieco intrygującym podtytułem, odwołaniem do „sztuki życia” powiązanej ze sztuką rozumianą konwencjonalnie i pedagogicznie [...].

Pierwsze 15-lecie XXI wieku zostało zaprezentowane w świetle wyważonej strategii badawczej, nie tyle przez pryzmat tęsknoty za wartościami utraconymi czy lęku w obliczu nieznanych zagrożeń, ale z dojrzałą ostrożnością i pedagogiczną rozwagą. Autorka uzasadnia, jak w świetle niepokojów i zagrożeń sztuka, różnie przecież pojmowana, może towarzyszyć człowiekowi w budowaniu jego humanistycznego człowieczeństwa [...].

Recenzowana monografia przewyższa wiele skądinąd cennych, znanych mi publikacji, jest bowiem przykładem ujęcia w wielorakiej perspektywie, historycznej i aktualnej, polskiej i włoskiej, teoretycznej i praktycznej. Stanowi dzieło autorskie w pełni oryginalne.

 

z recenzji prof. dr hab. Ireny Wojnar

Spis treści

Wstęp    7

CZĘŚĆ I. Sztuka i wychowanie – aktualne konteksty teoretyczne              15

1. Aktualność rozważań o tożsamości subdyscyplin pedagogicznych 17

2. Sztuka jako atrybut przedmiotowy wychowania  29

2.1. Propozycje definicyjne sztuki w aspektach edukacyjnych w XX w.          29

2.2. Pedagogiczne interpretacje sztuki w XXI w. w kontekstach filozoficznych i estetycznych  34

2.3. Implikacje pedagogiczne   49

3. Estetyczność jako atrybut podmiotowy wychowania          59

3.1. Geneza problemu w kontekście pedagogiczno-filozoficznym 59

3.2. Estetyczność jako właściwość autonomizująca i wzmacniająca podmiotowość człowieka u schyłku XX i na początku XXI w.               61

3.3. Estetyczność jako podmiotowa umiejętność autokreacji w środowisku społecznym i kulturowym. Rozważania na koniec XX i początek XXI w.              69

3.4. Implikacje pedagogiczne   79

CZĘŚĆ II. Edukacja estetyczna w XXI wieku – propozycje terminologiczne i zakresowe    83

1. Dylematy i perspektywy teorii wychowania estetycznego/edukacji estetycznej w opinii polskich współtwórców               85

2. Dylematy i perspektywy rozwoju teorii wychowania estetycznego z perspektywy doświadczeń włoskich            99

3. Aktualność problematyki badawczej teorii wychowania estetycznego – wobec odniesień krytycznych 111

3.1. Wolność – sztuka – edukacja 112

3.2. Obszary transgresji osobowej – nauczyciel sztuki 120

3.3. Nowe obszary edukacji estetycznej – media i Internet 123

3.4. Szkoła – stan kontrakulturacji 130

3.5. Różnorodność z perspektywy wartości zagrożonych  139

3.6. Inny w edukacji estetycznej             142

3.7. Refleksje końcowe             146

CZĘŚĆ III. Edukacja estetyczna w XXI wieku – obszary oddziaływań       149

1. Edukacja estetyczna               151

2. Edukacja kulturalna                169

3. Edukacja artystyczna              179

4. Edukacja estetyczna, edukacja artystyczna, edukacja kulturalna. Różnicowanie pojęć we włoskiej terminologii pedagogicznej   197

5. Refleksje końcowe 205

CZĘŚĆ IV. Kategorie teorii wychowania estetycznego               207

1. Kultura estetyczna  209

2. Przeżycie estetyczne             231

3. Twórczość – ekspresja – autokreacja 237

4. Samowiedza estetyczna        261

5. Doświadczenie estetyczne   265

5.1. Doświadczenie somaestetyczne  268

5.2. Estetyczne doświadczenie wirtualne         278

5.3. Doświadczenie estetyczne w przestrzeni miejskiej 287

5.4. Doświadczenie estetyczne – uwagi końcowe 295

6. Kategorie teorii wychowania estetycznego – wnioski 297

Zakończenie         299

Bibliografia           305

Indeksy  331

Indeks osobowy           333

Indeks pojęć 341

Spis grafik             351

Aneks 1. Współpraca polsko-włoska wyróżniona przez Rektora UŁ         353

Aneks 2. Wizualizacja idei konferencji zorganizowanych na UŁ w latach 2004–2016 357

 

Nota o autorze     367

BESTSELLERY

Serwis korzysta z plików cookies w celach określonych w Polityce Prywatności i Cookies (aktualizacja dn. 26.10.2016 r.). Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie.