Wiem, co jem? Psychologia nadmiernego jedzenia i odchudzania się - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Fragment:

Wiem, co jem? Psychologia nadmiernego jedzenia i odchudzania się - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-8088-348-2
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
2,4 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
26,90
Cena w punktach Virtualo:
2690 pkt.

Pełny opis

Dlaczego nie potrafimy oprzeć się pokusie jedzenia, mimo że nie odczuwamy głodu? Jak rozpoznać, kiedy jedzenie staje się szkodliwe i w jaki sposób skutecznie je ograniczyć? Jak osiągnąć sukces w odchudzaniu?

Rozwój cywilizacji, a przede wszystkim przemysłu spożywczego i przetwórczego sprawił, że mamy do czynienia z nadprodukcją żywności. Głodowanie jest zjawiskiem rzadkim. Żywność jest ogólnie dostępna, ale ma to także swoje zgubne skutki. Przyczynia się do trudności w kontrolowaniu ilości spożywanego pokarmu. co najczęściej powoduje, że człowiek je więcej niż potrzebuje jego organizm, a to prowadzi do nadwagi i otyłości. Choć wzrasta świadomość ludzi na temat zdrowego odżywiania się, nie zawsze przekłada się ona na podejmowane zachowania jedzeniowe.

Autorka wyjaśnia, jakie czynniki warunkują odżywianie, z czego wynikają preferencje żywieniowe i dlaczego czasem trudno nam utrzymać odpowiednią wagę. Wskazuje błędy w procesie odchudzania oraz ich skutki uboczne - objadanie się, pogorszenie kondycji fizycznej, złe samopoczucie. Wiedza na ten temat umożliwia długofalowe efektywne odchudzanie oraz trwałe wyeliminowanie niekorzystnych nawyków żywieniowych.

 

Książka zawiera dwa psychologiczne programy odchudzania, porady dietetyczne i scenariusze działań przydatne w codziennej praktyce dietetyków, lekarzy rodzinnych i każdego, kto mierzy się z problemem nadwagi. To lektura przeznaczona dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką nadmiernego jedzenia i odchudzania się, w tym profesjonalistów (psychologów, terapeutów, lekarzy, dietetyków) udzielających pomocy psychologicznej, dla studentów kierunków psychologii, pedagogiki, socjologii i medycyny, a przede wszystkim dla osób które chcą nie tylko żyć zdrowo, lecz także zadbać o siebie i swoich bliskich.

Spis treści

Wstęp 9

1. Nadmierne jedzenie – norma czy patologia?               13

1.1. Funkcje jedzenia        13

1.2. Przejawiane zachowania jedzeniowe, czyli co i jak jemy       18

1.3. Wybory żywieniowe  22

1.4. Zaburzenia odżywiania się       27

1.5. Uzależnienie od jedzenia         35

2. Nadwaga i otyłość jako konsekwencje nadmiernego jedzenia 43

2.1. Nadwaga i otyłość w aspekcie historycznym          43

2.2. Rodzaje i kryteria oceny nadwagi i otyłości            46

2.3. Epidemiologia zjawiska            61

3. Konsekwencje nadwagi i otyłości 67

3.1. Skutki zdrowotne       67

3.2. Skutki społeczne, psychologiczne i socjoekonomiczne            74

4. Czynniki sprzyjające nadmiernemu jedzeniu 83

4.1. Przyczyny biologiczne                84

4.2. Przyczyny społeczno-kulturowe                97

4.3. Przyczyny psychologiczne         107

4.3.1. Psychologiczne teorie powstawania nadwagi i otyłości    107

4.3.2. Zaburzenia mechanizmu samoregulacji              111

4.3.3. Przekonania, oczekiwania i predyspozycje osobowościowe              115

4.3.4. Emocje   119

4.3.5. Stres i nieumiejętność radzenia sobie                434

5. Odchudzanie się jako przyczyna nadmiernego jedzenia 133

5.1. Rozpowszechnienie stosowania diet odchudzających i przyczyny odchudzania się       133

5.2. Negatywne skutki stosowania diet odchudzających         135

5.3. Mechanizmy wyjaśniające dlaczego odchudzanie się sprzyja nadmiernemu jedzeniu  139

6. Sposoby redukcji nadwagi 145

6.1. Tradycyjne sposoby redukcji nadwagi i otyłości      145

6.1.1. Dieta      145

6.1.2. Aktywność fizyczna               149

6.1.3. Leczenie nadwagi i otyłości za pomocą środków farmakologicznych               154

6.1.4. Redukcja nadwagi u dzieci i młodzieży                157

6.2. Modyfikacja zachowań – psychologiczne sposoby redukowania nadwagi i otyłości            159

6.2.1. Model społecznego uczenia się            160

6.2.2. Model poznawczo-behawioralny         162

6.2.3. Inne modele zmiany zachowań jedzeniowych    166

6.3. Stosowane formy pomocy        169

6.4. Co należy uwzględnić w interwencjach psychologicznych?    175

7. Programy psychologicznego wspomagania redukcji nadwagi 185

7.1. Założenia    185

7.2. Program oddziaływań psychologicznych wspomagających redukcję nadwagi u dorosłych   190

Wprowadzenie   190

Sesja 1. Co powinnaś wiedzieć o otyłości         192

Sesja 2. Monitorowanie zachowań związanych z jedzeniem, czyli: kiedy, gdzie i dlaczego jem  200

Sesja 3. Jak schudnąć         208

Sesja 4. Jak zmieniać zachowania sprzyjające nadmiernemu jedzeniu          220

Sesja 5.Jak wytrwać i nie zrezygnować            226

Sesja 6. Uwierz w siebie i bądź skuteczna       232

Sesja 7. Myśl pozytywnie   237

Sesja 8. Jak być bardziej stanowczą  242

Sesja 9. Pokonaj stres        247

Sesja 10. Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami Zakończenie 253

7.3. Zdrowy styl życia: Jak zapobiegać nadwadze i otyłości – program dla młodzieży 258

Wprowadzenie   258

Warsztat 1. Nadwaga i otyłość - co wiem na ten temat 260

Warsztat 2. Jak prawidłowo się odżywiać i kształtować właściwe nawyki żywieniowe               267

Warsztat 3. Jak być stanowczą w zachowaniach związanych z jedzeniem    276

Warsztat 4. Jak uzyskać pewność siebie i wzmocnić poczucie własnej wartości          280

Warsztat 5. Jak radzić sobie ze stresem           287

Podsumowanie            296

Bibliografia 297

Załącznik 1. Skala Zaabsorbowania Jedzeniem – SZJ 309

Załącznik 2. Kwestionariusz Zachowań Związanych z Jedzeniem – KZZJ 313

Załącznik 3. Skala Poczucia Osobistego Wpływu na Redukcję Wagi Ciała – SPOW-RN 317

Załącznik 4. Skala Poczucia Własnej Skuteczności w Redukcji Nadwagi – SPWS-RN 319

 

Spis tabel 321

BESTSELLERY