Zbiór przepisów z obszaru kultury - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Fragment:

Zbiór przepisów z obszaru kultury - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-269-6675-0
Język:
Polski
Data wydania:
8 września 2017
Rozmiar pliku:
1,2 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
69,90 zł
Cena w punktach Virtualo:
6990 pkt.

Pełny opis

Komentarz ten różni się od dotychczasowych opracowań, w których przeważała jednak teoria i prezentacja różnych poglądów oraz orzecznictwa sądowego, dotyczących kwestii prawnych związanych z instytucjami kultury. W tym opracowaniu, zachowując systematykę ustawy, zaprezentowano praktyczne rozwiązania spraw wynikających ze stosowania przepisów uodk. Do każdego z przepisów dobrano szereg kazusów oraz pytań, stawianych przez Czytelników, na które zostały udzielone odpowiedzi, poparte poglądami doktryny oraz orzecznictwem sądowym.

Spis treści

Ustawa z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jedn.: Dz.U. z 2017 r. poz. 862) – 144 odpowiedzi na pytania

 

Rozdział 1. Przepisy ogólne

 

  • Jaki jest zakres działalności kulturalnej według uodk?
  • Czy prowadzenie działalności gospodarczej wyklucza działalność kulturalną?
  • Czy kino prowadzone przez spółkę z o.o. może być uznane za instytucję kultury?
  • Co należy rozumieć przez mecenat państwa i jednostek samorządu terytorialnego
  • nad działalnością kulturalną?
  • Czy instytucje kultury mogą być prowadzone w innej formie niż określone w art. 2 uodk?
  • Czy klubokawiarnia może być uznana za instytucję kultury?
  • Czy podstawą prawną funkcjonowania gminnej biblioteki publicznej jest ustawa o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej?
  • Czy działalność kulturalna może być prowadzona przez inne podmioty niż instytucje kultury?
  • Czy instytucja kultury może prowadzić inną działalność niż tworzenie i upowszechnianie kultury?
  • W jakim zakresie stosuje się przepisy o działalności pożytku publicznego
  • i wolontariacie w odniesieniu do instytucji kultury?
  • Czym różnią się formy prowadzenia działalności kulturalnej przez inne jednostki
  • niż instytucje kultury?
  • Czy dodatkowa działalność kulturalna osoby prawnej jest opodatkowana?
  • Które podmioty mogą otrzymać dotacje państwowe?
  • Na jakich zasadach otrzymuje się dotacje?
  • Kto może wnioskować o nadanie odznaki „Zasłużony dla Kultury Polskiej”?
  • Gdzie należy składać wniosek i kto rozstrzyga o nadaniu odznaki?
  • Czy medal „Gloria Artis” może być przyznany za wybitne osiągnięcia kulturalne w innych krajach, ale nie w Polsce?
  • Czy nagroda za osiągnięcia w dziedzinie kultury może być nagrodą pieniężną?
  • Jaki jest tryb przyznawania nagród?
  • Czy można do uchwały dotyczącej przyznawania nagród w dziedzinie kultury wprowadzić zapisy dotyczące możliwości przyznawania nagród poza konkursem
  • przez wskazany organ w uchwale?
  • Czy dopuszczalne jest powołanie specjalnej komisji konkursowej lub kapituły, która będzie decydować o przyznaniu wojewódzkich nagród w dziedzinie kultury i sztuki?
  • Czy jedna osoba może otrzymać wiele nagród?
  • Który organ jednostki samorządowej jest właściwy do określania zasad przyznawania stypendiów?
  • Rada miasta ustaliła w uchwale tylko górną granicę wysokości stypendium za działalność kulturalną, natomiast konkretną wysokość stypendium dla konkretnych osób ma określić burmistrz w odrębnym zarządzeniu. Czy takie działanie jest prawidłowe?
  • Jaka jest maksymalna wysokość stypendium przyznawanego przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego?
  • Na jakiej zasadzie wypłacane jest stypendium ministerialne?
  • Czy dopuszczalne jest przyznanie stypendiów w różnych dziedzinach kultury?
  • Czy możliwe jest przyznanie stypendium dla osób zajmujących się twórczością
  • artystyczną, które jednocześnie są studentami pobierającymi stypendia ze szkoły wyższej, w której pobierają naukę?
  • Czy dopuszczalne jest przyznanie stypendium osobie zajmującej się twórczością artystyczną, która jest jednocześnie zatrudniona w samorządowej instytucji kultury na etacie?
  • Czy jest możliwe cofnięcie stypendium po jego przyznaniu, w sytuacji gdy stypendysta nie realizuje przedsięwzięć, na które otrzymał to stypendium?

 

 

Rozdział 2. Instytucje kultury

 

  • Czy wojewoda ma prawo tworzenia państwowych instytucji kultury?
  • Czy pracownicy państwowej instytucji kultury funkcjonują na zasadach określonych w przepisach o służbie cywilnej, czy też dotyczących pracowników urzędów państwowych?
  • Czy gmina może wycofać się z tworzenia własnych instytucji kultury i pozostawić je do prowadzenia wyłącznie podmiotom prywatnym?
  • Jakie jednostki mogą korzystać z dotacji ministra kultury i dziedzictwa narodowego?
  • Czy dotacje mogą otrzymać jednostki samorządowe?
  • Jaki jest zakres mecenatu państwowego? Na jakie cele można otrzymać dotacje MKiDN?
  • Jaka powinna być treść wniosku o dotację?
  • Co powinna zawierać umowa dotycząca udzielenia dotacji?
  • Jakie są konsekwencje wykorzystania dotacji niezgodnie z umową?
  • Czy osoba fizyczna może być organizatorem instytucji kultury?
  • Kto jest organizatorem samorządowej instytucji kultury?
  • Jaki jest charakter prawny aktu o utworzeniu instytucji kultury?
  • Kto powinien wydać akt o utworzeniu instytucji kultury?
  • Co powinien zawierać akt o utworzeniu instytucji kultury?
  • Czy dopuszczalne jest wydanie aktu założycielskiego łącznie ze statutem?
  • Czy działalność artystyczna może być prowadzona w innej formie niż teatr, opera, chór, zespół pieśni i tańca itp.? Czy dom kultury może być instytucją artystyczną?
  • Czy działalność instytucji artystycznej oparta na sezonach artystycznych oznacza, że sezon jest właściwą jednostką czasową służącą do ustalania planów pracy i rozkładów czasu pracy pracowników?
  • Jaki charakter ma plan repertuarowy? Czy można go zmieniać w toku sezonu
  • artystycznego?
  • Czy w przepisach regulaminu pracy lub regulaminu organizacyjnego teatru można określić inaczej sezon artystyczny, tak aby obejmował on np. tylko okres wrzesień – czerwiec i okres pozasezonowy przypadający na wakacje (lipiec i sierpień)?
  • Czy organizator instytucji kultury zobowiązany jest do bezpośredniego finansowania jej działalności, tj. w szczególności pokrywania strat bilansowych instytucji z budżetu jednostki organizatora?
  • Kto nadaje statut instytucji kultury?
  • Jak określić nazwę instytucji w statucie?
  • Czy teren działania instytucji kultury musi być identyczny z siedzibą?
  • Czy w statucie należy podawać dokładny adres (ulica, nr budynku) instytucji
  • kultury?
  • Jak określić zakres działalności instytucji kultury?
  • W jakim zakresie statut powinien określać zasady zarządzania instytucją? Czy należy w statucie określać stanowiska zastępców dyrektora?
  • Czy statut może przewidywać organ nadzorczo-doradczy, np. radę instytucji?
  • Czy taka działalność powinna być określona w statucie GOK?
  • Czy regulamin organizacyjny – mimo obowiązywania szczegółowego statutu – musi być wydany i przez kogo?
  • Czy zasięganie opinii związków zawodowych i stowarzyszeń twórczych jest zawsze obowiązkowe?
  • Czy wydanie regulaminu organizacyjnego zwalnia dyrektora z ogłoszenia
  • regulaminu pracy?
  • Jaki jest charakter wpisu do rejestru instytucji kultury?
  • Czy pracownicy gminnej biblioteki publicznej są pracownikami samorządowymi?
  • Kto i na jakich zasadach prowadzi rejestr instytucji kultury?
  • Czy rejestr instytucji kultury jest jawny, a jeżeli tak, to w jaki sposób zapewnić
  • do niego dostęp?
  • Czy dokumenty związane z utworzeniem instytucji kultury także powinny
  • znajdować się w rejestrze?
  • Jaki jest cel wprowadzenia wykazu obiektów, w których jest prowadzona
  • jako podstawowa działalność kulturalna?
  • Czy można powołać dyrektora bez określenia terminu?
  • Czy można powołać dyrektora instytucji kultury kilkakrotnie?
  • Czy zasięganie opinii i uzyskiwanie zgody nadrzędnych władz przed powołaniem dyrektora jest obowiązkowe? Kto takie opinie ma wydawać?
  • Czy w dokumencie powołania należy podać dokładną datę zmiany wysokości składników wynagrodzeniowych (chodzi głównie o dodatek stażowy)?
  • Jaki charakter ma umowa zawarta przez organizatora z osobą powołaną na dyrektora instytucji kultury? Czy umowa taka jest obowiązkowa?
  • Jaki charakter ma umowa zawarta przez organizatora z osobą powołaną na dyrektora instytucji kultury? Czy umowa taka jest obowiązkowa?
  • Czy w odwołaniu dyrektora instytucji kultury trzeba podawać uzasadnienie?
  • Czy statut dzielnicowego ośrodka promocji kultury musi przewidywać stanowisko zastępcy dyrektora DOPK, a jeżeli tak, to ilu zastępców i na jakich zasadach należy powołać?
  • Kto powołuje głównego księgowego?
  • Na jakiej zasadzie następuje powierzenie zarządzania instytucją kultury?
  • Na jak długi okres może być zawarty kontrakt menedżerski z dyrektorem biblioteki
  • miejskiej?
  • Czy powołanie na stanowisko dyrektora instytucji kultury musi zawsze poprzedzać rozpisanie konkursu?
  • Jaka powinna być treść ogłoszenia o konkursie na stanowisko dyrektora instytucji kultury? Czy organizator może sam ustalać kryteria doboru kandydatów, w tym wymagania kwalifikacyjne?
  • Kto i w jakim składzie powołuje komisję konkursową?
  • Czy skuteczne jest powołanie dyrektora z pominięciem werdyktu komisji konkursowej?
  • Do którego momentu pracuje komisja? Jak wygląda głosowanie i ogłoszenie wyników konkursu?
  • Na jakiej podstawie można tymczasowo powołać osobę p.o. dyrektora i kto może zająć to stanowisko?
  • Czy wójt gminy może pod nieobecność dyrektora upoważnić pracownika biblioteki do wykonywania zadań p.o. dyrektora?
  • Czy możemy z dowolnie wybraną osobą podpisać umowę na czas zastępstwa dyrektora GOK?
  • Czy prawidłowy można uznać zapis statutu muzeum miejskiego, zgodnie z którym do składania oświadczeń woli, w tym zawierania umów, upoważniony jest dyrektor muzeum włącznie z jednym zastępcą lub głównym księgowym?
  • Czy dyrektor instytucji kultury może wykonywać inne funkcje kierownicze, w innej jednostce w tej samej gminie?
  • Kto ma prowadzić akta osobowe dla dyrektorów tych jednostek i gdzie one mają być przechowywane?
  • Czy powstała instytucja powinna być zakwalifikowana jako muzeum czy jako teatr?
  • Czy taka opinia jest prawidłowa i czy w świetle tego uchwała jest ważna?
  • Jakie są skutki prawne braku ogłoszenia w terminie 3 miesięcy przed planowanym połączeniem lub podziałem instytucji kultury? Gdzie należy publikować ogłoszenie?
  • Czy na podstawie art. 19 uodk może dojść do połączenia różnych instytucji kultury mających różnych organizatorów?
  • Czy w wyniku połączenia instytucji kultury wszyscy pracownicy dotychczasowych instytucji muszą być zatrudnieni przez nową instytucję powstałą po połączeniu?
  • Czy dyrektorzy dotychczasowych instytucji kultury tracą stanowiska i czy nadal muszą być zatrudniani po połączeniu instytucji i utworzeniu nowej?
  • Czy decyzja o podziale instytucji kultury leży w gestii rady gminy czy wójta?
  • Czy można go zaskarżyć do sądu, jeżeli podział powoduje pokrzywdzenie wierzycieli dzielonej instytucji kultury?
  • Jaki jest charakter prawny umowy o utworzeniu wspólnej instytucji kultury?
  • Czy w umowie można przewidzieć, że tylko jeden z organizatorów ma wyłączne prawo do odwoływania i powoływania dyrektora instytucji kultury?
  • Czy umowę o przekazanie instytucji kultury jednostce samorządowej można zakwalifikować jako umowę cywilnoprawną? Kto odpowiada za jej realizację?
  • Czy miasto, podejmując decyzję o likwidacji instytucji kultury, wcześniej przekazanej na mocy umowy przez resort kultury?
  • Czy odmowa wydania decyzji w przedmiocie zwolnienia z obowiązku zwrotu mienia po likwidowanej samorządowej instytucji kultury może być zaskarżona do sądu?
  • Jakie „uzasadnione przypadki” mogą być podstawą do likwidacji instytucji kultury?
  • Czy problemy z finansowaniem instytucji kultury mogą być przyczyną jej likwidacji?
  • Gdzie należy opublikować informacje o likwidacji instytucji kultury?
  • Do którego dnia musi być wydany akt o likwidacji instytucji kultury?
  • Co powinien zawierać akt o likwidacji instytucji kultury?
  • Jak należy dokonać wykreślenia instytucji kultury?
  • Czy gmina będąca organizatorem likwidowanego domu kultury ma obowiązek poinformować wszystkich dostawców usług i mediów oraz wierzycieli o likwidacji i przejęciu zobowiązań?
  • Od którego momentu za zobowiązania likwidowanej instytucji odpowiada organizator?
  • Czy solidarność dłużników – organizatorów instytucji oznacza, że można żądać zwrotu długu od jednego z nich, z pominięciem pozostałych?
  • W jakim zakresie za zobowiązania ośrodka będzie odpowiadało miasto, a w jakim powiat?
  • W jakich przypadkach na instytucję kultury przechodzą zobowiązania innej instytucji?
  • Czy koncesja udzielona na rzecz instytucji kultury w razie jej likwidacji przechodzi na gminę?
  • Na jakiej podstawie należy przekazać składniki mienia likwidowanej instytucji kultury dla prowadzenia działalności kulturalnej?
  • Co należy rozumieć przez obowiązek zabezpieczenia mienia z art. 26 ust. 2 uodk?

Rozdział 2a. Pracownicy instytucji kultury

  • Czy w instytucji kultury, w której brak jest regulacji wewnętrznych (regulaminu zatrudniania/rekrutacji na stanowiska), można zatrudnić pracownika bez ogłoszenia o naborze na wolne miejsce pracy?
  • Czy pracownik dzielnicowego ośrodka kultury, artysta-rzeźbiarz jest pracownikiem
  • artystycznym?
  • Czy uzasadnioną przyczyną wprowadzenia przedłużonego okresu rozliczeniowego może być fakt, że instytucja kultury (gminny dom kultury) prowadzi głównie działalność w okresie wrzesień – czerwiec, a w okresie wakacyjnym
  • praktycznie „zamiera”?
  • Czy przedłużony okres rozliczeniowy może obejmować wyłącznie okresy „równe” okresom kalendarzowym np. półrocze – 6 miesięcy, rok – 12 miesięcy?
  • Czy przedłużony okres 12-miesięczny ma odpowiadać okresowi roku kalendarzowego?
  • Czy na przedłużenie okresu rozliczeniowego trzeba uzyskać zgodę inspekcji pracy?
  • Które systemy czasu pracy obejmuje okres rozliczeniowy przedłużony do np. 12 miesięcy?
  • Czy za przerwę w pracy, w przerywanym systemie czasu pracy, należy zapłacić wynagrodzenie?
  • Czy można zastosować rozkład przerywany czasu pracy z dwoma cyklami pracy: od 8.00 do 11.00, a później od 18.00 do 23.00?
  • Czy możliwe jest zastosowanie maksymalnego wymiaru czasu pracy dla systemu równoważnego w powiązaniu z przerywanym systemem czasu pracy?
  • Czy jest możliwe, aby udzielić dni wolnych wyłącznie w sezonie wakacyjnym (lipiec – sierpień), kiedy następuje przerwa w działalności teatru, zamiast urlopu wypoczynkowego?
  • Czy rozkład czasu pracy w instytucji kultury, przy ustalonym 12-miesięcznym
  • okresie rozliczeniowym, może przewidywać wszystkie niedziele i święta jako dni pracy?

 

Rozdział 3. Zasady gospodarki finansowej instytucji kultury

 

  • Jakie składniki płacowe przysługują obligatoryjnie pracownikom instytucji kultury?
  • Czy w tej drugiej umowie staż pracy jest naliczony prawidłowo?
  • Czy dom kultury, w którym jest zatrudniona pracownica, powinien zaliczyć do stażu pracy pracę w gospodarstwie rolnym rodziców pracownicy w okresie od 1 lipca 1997 r. do 31 grudnia 2004 r.?
  • W jakiej wysokości należy pracownikowi instytucji kultury przyznać dodatek specjalny?
  • Czy kierownikowi działu administracyjnego Gminnego Centrum Promocji Kultury i Twórczości Regionalnej można przyznać dodatek funkcyjny?
  • Którzy pracownicy i w jakich przypadkach mogą otrzymać dodatkowe wynagrodzenie za pracę artystyczną?
  • Czy muzycy mogą bez zgody dyrekcji używać swoich instrumentów i otrzymywać za to dodatek?
  • Czy można w regulaminie wynagradzania pracowników gminnego ośrodka kultury zwiększyć odprawę emerytalno-rentową np. z 3 do 6 miesięcy?
  • Czy pracownicy należy wypłacić nagrodę jubileuszową?
  • Czy dyrektor filharmonii, będący jednocześnie znanym dyrygentem, ma prawo do nagrody jubileuszowej we wcześniejszych terminach, tj. już po przepracowaniu 15 lat?
  • Jakie okresy równoważne zatrudnieniu zalicza się do stażu pracy, od którego zależy wysokość nagrody jubileuszowej?
  • Czy okresy pracy, uprawniające do odprawy w określonej wysokości, ustala się analogicznie do okresów pracy dla dodatku za wysługę lat i nagrody jubileuszowej?
  • Czy dyrektorowi gminnej biblioteki publicznej w związku z przejściem na emeryturę przysługuje odprawa emerytalna i w jakiej wysokości?
  • Jaką podstawę odprawy emerytalnej powinniśmy naliczyć,
  • Czy kierownictwo instytucji kultury może wprowadzić inne zasady wynagradzania niż określone w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej?
  • Czy pracownikowi zwolnionemu dyscyplinanie musimy mu wypłacić odprawę emerytalną w pełnej wysokości?

Rozdział 4. Organizowanie imprez artystycznych i rozrywkowych

Rozdział 4a. Udzielanie zamówień na dostawy lub usługi z zakresu działalności kulturalnej

Rozdział 5. Przepisy przejściowe i końcowe

  • Rozporządzenie ministra kultury i dziedzictwa narodowego z 22 października 2015 r. w sprawie wynagradzania pracowników instytucji kultury (Dz.U. z 2015 r. poz. 1798)
  • Ustawa z 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (tekst jedn.: Dz.U. z 2012 r. poz. 642)
  • Ustawa z 21 listopada 1996 r. o muzeach (tekst jedn.: Dz.U. z 2017 r. poz. 972)

 

BESTSELLERY

Serwis korzysta z plików cookies w celach określonych w Polityce Prywatności i Cookies (aktualizacja dn. 26.10.2016 r.). Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie.