Znaczenie wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym dla rozwoju gospodarki niskoemisyjnej Unii Europejskiej - Ebook (Książka PDF) do pobrania w formacie PDF
Fragment:

Znaczenie wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym dla rozwoju gospodarki niskoemisyjnej Unii Europejskiej - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-8088-274-4
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
3,2 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
27,45 zł
Cena w punktach Virtualo:
2745 pkt.

Pełny opis

Monografia poświęcona jest analizie potrzeb energetycznych transportu samochodowego Unii Europejskiej w zakresie możliwości wykorzystania paliw alternatywnych. W badaniach skoncentrowano się na poszukiwaniu zależności między strategią rozwoju gospodarki niskoemisyjnej a kierunkami zmian popytu na paliwa w transporcie samochodowym. Zależności te zostały wykorzystane do budowy modelu funkcjonowania transportu samochodowego, umożliwiającego badanie efektów zastosowania paliw alternatywnych w tej gałęzi transportu w wymiarze ekonomicznym, środowiskowym, społecznym i w zakresie bezpieczeństwa dostaw paliw transportowych. Skonstruowany model stanowi narzędzie do oceny możliwości rozwoju gospodarki niskoemisyjnej w wyniku wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym.

Spis treści

Wykaz używanych skrótów           9

Wstęp   13

Rozdział 1. Gospodarowanie energią jako przedmiot badań ekonomicznych        21

1.1. Wprowadzenie 21

1.2. Istota racjonalnego gospodarowania zasobami naturalnymi   23

1.3. Przyrodnicze i fizyczne aspekty funkcjonowania systemów społeczno-ekonomicznych    36

1.4. Globalny wymiar przyrodniczych barier rozwoju społeczno-gospodarczego        52

1.5. Koncepcja kapitału naturalnego w rozwoju zrównoważonym   67

1.6. Podsumowanie      77

Rozdział 2. Teoretyczne i pragmatyczne aspekty rozwoju gospodarki niskoemisyjnej      79

2.1. Wprowadzenie       79

2.2. Teoretyczne ujęcie gospodarki niskoemisyjnej          83

2.3. Przesłanki rozwoju gospodarki niskoemisyjnej           90

2.3.1. Zmiany klimatyczne    90

2.3.2. Zmiany popytu na surowce energetyczne         101

2.4. Koncepcja gospodarki niskoemisyjnej w dokumentach Unii Europejskiej         109

2.5. Uwarunkowania i założenia rozwoju gospodarki niskoemisyjnej w Polsce         119

2.6. Podsumowanie      128

Rozdział 3. Kształtowanie potrzeb energetycznych transportu samochodowego w Unii Europejskiej z perspektywy rozwoju gospodarki niskoemisyjnej         131

3.1. Wprowadzenie      131

3.2. Kierunki działań na rzecz rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego          133

3.2.1. Identyfikacja obszarów dekarbonizacji transportu        133

3.2.2. Paliwa alternatywne jako niskoemisyjne źródła energii dla

pojazdów samochodowych    142

3.3. Trendy rozwojowe implikujące potrzeby energetyczne transportu       162

3.4. Analiza potrzeb energetycznych transportu samochodowego

w warunkach gospodarki globalnej 178

3.4.1. Rozwój transportu samochodowego   178

3.4.2. Zmiany potrzeb energetycznych transportu samochodowego    206

3.5. Podsumowanie    227

Rozdział 4. Kierunki rozwoju rynku paliw alternatywnych dla niskoemisyjnego transportu samochodowego w Unii Europejskiej      231

4.1. Wprowadzenie      231

4.2. Strategia wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym  233

4.3. Mechanizmy wsparcia wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym        251

4.4. Ocena rozwoju rynków głównych paliw alternatywnych dla transportu samochodowego           274

4.4.1. Rynek biopaliw         274

4.4.2. Rynek paliw gazowych CNG i LNG       285

4.4.3. Rozwój elektromobilności      297

4.5. Podsumowanie     313

Rozdział 5. Modelowanie efektów wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie samochodowym na przykładzie Polski                315

5.1. Wprowadzenie      315

5.2. Jakościowy model funkcjonowania transportu samochodowego        317

5.3. Zasady wykorzystania jakościowego modelu transportu samochodowego       323

5.4. Szacowanie efektów rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego w Polsce  328

5.4.1. Uzasadnienie założeń 328

5.4.2. Efekty rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego w Polsce w wyniku wykorzystania paliw alternatywnych        335

5.4.3. Analiza wrażliwości efektów rozwoju niskoemisyjnego transportu samochodowego w Polsce w wyniku wykorzystania paliw alternatywnych          339

5.5. Podsumowanie      345

Zakończenie          349

Bibliografia            355

The impact of alternative fuels’ usage in road transport on the development of low-carbon emission economy in the European Union (Summary)        385

Der Einfluß der Verwendung von alternativen Kraftstoffen im Straßentransport auf die Entwicklung der kohlenstoffarmen Wirtschaft der Europäischen Union (Zusammenfassen)    387

Spis tabel          389

Spis rysunków    391

 

Od Redakcji       395

BESTSELLERY

Serwis korzysta z plików cookies w celach określonych w Polityce Prywatności i Cookies (aktualizacja dn. 26.10.2016 r.). Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce internetowej. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na używanie cookie.