Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-200-4845-2
Język:
Polski
Rok wydania:
2014
Rozmiar pliku:
3,6 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
59,40 zł
63,20 zł
Cena w punktach Virtualo:
5940 pkt.

Pełny opis

Celem publikacji jest przygotowanie do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych w powiązaniu z wiedzą nabytą podczas studiów kierunkowych.
Publikacja niezbędna w codziennej praktyce edukatora zdrowia, pielęgniarki i innych osób związanych z edukacja zdrowotną. Będzie również przydatna na różnych etapach kształcenia.
Ogromnym atutem publikacji są przykładowe programy edukacyjne, realizowane w stosunku do pacjentów/opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych, z załączeniem opracowanych materiałów informacyjnych dla pacjentów. Każdy program edukacyjny zawierać będzie propozycję realizacji wybraną metodą nauczania.

Spis treści

Wykaz autorów
Wstęp 9
WSPÓŁCZESNE WYMIARY DYDAKTYKI NA RZECZ ZDROWIA I W CHOROBIE

1 Specyfika kształcenia zawodowego w pielęgniarstwie
1.1. Edukacja zdrowotna w efektach kształcenia zawodowegoIrena Wrońska
1.1.1. Istota edukacji zdrowotnej
1.1.2. Edukacja zdrowotna w kształceniu pielęgniarek – od przeszłości do przyszłości
1.1.3. Efekty wynikowe w kształceniu zawodowym pielęgniarek
1.1.4. Edukacja zdrowotna a efekty kształcenia zawodowego pielęgniarek
1.2. Rola i zadania pielęgniarki w edukacji zdrowotnej w teorii i praktyceDanuta Zarzycka
1.2.1. Teorie pielęgniarstwa na rzecz edukacji zdrowotnej
1.2.2. Edukacja zdrowotna a uwarunkowania prawne
1.2.3. Istota roli zawodowej pielęgniarki w obszarze edukacji zdrowotnej
1.2.4. Wytyczne dla pielęgniarki służące pełnieniu funkcji edukatora zdrowia
1.2.5. Edukacja zdrowotna w przyszłości

2 Metodyka edukacji zdrowotnej w kształceniu zawodowym pielęgniarek
2.1. Przygotowanie pielęgniarek do diagnozowania problemów edukacyjnych odbiorców opieki zdrowotnejMatylda Sierakowska
2.1.1. Diagnoza pielęgniarska
2.1.2. Model samoopieki/deficytu samoopieki Dorothei Orem
2.1.3. Diagnoza potrzeb edukacyjnych
2.2. Podstawy tworzenia projektów edukacyjnych dla pacjentówMatylda Sierakowska
2.2.1. Etapy planowania edukacji zdrowotnej
2.2.2. Metody dydaktyczne w edukacji zdrowotnej
2.2.3. Formy organizacyjne stosowane w edukacji zdrowotnej
2.2.4. Środki dydaktyczne
2.2.5. Zasady nauczania/edukacji zdrowotnej
2.3. Metody aktywizujące wykorzystywane w edukacjiAgnieszka Lankau, Matylda Sierakowska
2.4. Metody symulacyjne w edukacji pacjentówAnna Leńczuk-Gruba
2.5. Nowoczesne metody kształcenia z użyciem technologii informacyjnychWiesław Półjanowicz
2.6. Metody eksponujące w edukacji pacjentówZofia Janina Sienkiewicz
2.6.1 Planowanie edukacji zdrowotnej z wykorzystaniem metod eksponujących
2.7. Metody praktyczne w edukacji zdrowotnejLucyna Płaszewska-Żywko, Maria Kózka
2.8. Metody wykorzystywane w edukacji do zmiany zachowań zdrowotnychBarbara Janina Ślusarska
2.8.1. Zachowania zdrowotne i proces zmian zachowań zdrowotnych
2.8.2. Metody edukacji w zmianach zachowań zdrowotnych
2.9. Ewaluacja efektów kształcenia w obszarze edukacji zdrowotnejMaria Kózka, Lucyna Płaszewska-Żywko

ZAŁOŻENIA EDUKACJI ZDROWOTNEJ A PRAKTYKA PIELĘGNIARSKA I WSPÓŁPRACA INTERDYSCYPLINARNA
3 Programy edukacji zdrowotnej w grupie osób zdrowych i zagrożonych ryzykiem choroby
3.1. Interdyscyplinarne programy edukacji zdrowotnej w obszarze promocji zdrowiaAnna Andruszkiewicz, Mariola Barbara Banaszkiewicz
3.1.1. Założenia teoretyczne tworzenia interdyscyplinarnych programów w obszarze promocji zdrowia
3.1.2. Narodowy Program Zdrowia
3.1.3. Programy promocji zdrowia
3.2. Populacyjne programy zdrowotne ukierunkowane na grupy ryzyka chorobowegoBarbara Janina Ślusarska, Anna Andruszkiewicz
3.2.1. Programy zdrowotne finansowane przez Ministerstwo Zdrowia
3.2.2. Profilaktyczne programy zdrowotne realizowane w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia
3.2.3. Programy zdrowotne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego
3.2.4. Udział pielęgniarki w realizacji profilaktycznych programów zdrowotnych

4 Projekty programów edukacyjnych dla pacjentów i/lub opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych
4.1. Edukacja zdrowotna w chorobach reumatycznychMatylda Sierakowska
4.1.1. Projekt edukacji pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów
4.1.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie pacjentów/opiekunów osób chorych na reumatoidalne zapalenie stawów
4.1.3. Materiały informacyjne dla pacjentów – jak żyć z reumatoidalnym zapaleniem stawów – zalecenia do samoopieki
Załącznik nr 1
4.2. Edukacja zdrowotna w przewlekłych chorobach układu pokarmowegoKatarzyna Łagoda, Regina Sierżantowicz
4.2.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą refluksową przełyku
4.2.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych wybranymi metodami problemowymi w grupie chorych z chorobą refluksową przełyku
4.2.3. Projekt edukacji pacjentów z zespołem jelita nadwrażliwego
4.2.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (ranking diamentowy) w grupie chorych z zespołem jelita nadwrażliwego
4.3. Edukacja zdrowotna w chorobach układu sercowo-naczyniowegoIwona Teresa Jarocka, Dorota Joanna Kondzior
4.3.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą niedokrwienną serca
4.3.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (rybi szkielet) w grupie osób z chorobą niedokrwienną serca
4.3.3. Projekt edukacyjny pacjentów z nadciśnieniem tętniczym
4.3.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodami problemowymi (mapa myśli, układanka/puzzle) w grupie chorych z nadciśnieniem tętniczym
4.4. Edukacja zdrowotna w chorobach układu oddechowegoKrystyna Kowalczuk, Hanna Joanna Rolka
4.4.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc
4.4.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą praktyczną – pokaz z objaśnieniem, w grupie chorych z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc
4.4.3. Materiały informacyjne dla pacjentów na temat prowadzenia rehabilitacji oddechowej
4.5. Edukacja zdrowotna w chorobach neurodegeneracyjnychKrystyna Klimaszewska, Katarzyna Krystyna Snarska
4.5.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą Parkinsona
4.5.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (burza mózgów) w grupie chorych z chorobą Parkinsona
4.5.3. Materiały informacyjne dla pacjentów z chorobą Parkinsona
4.6. Edukacja zdrowotna w chorobach nerekGrażyna Kobus
4.6.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą chorobą nerek w okresie bezpośrednio poprzedzającym leczenie nerkozastępcze
4.6.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie chorych przygotowywanych do leczenia nerkozastępczego
4.7. Edukacja zdrowotna w wybranych problemach geriatrycznychHalina Doroszkiewicz, Jolanta Lewko
4.7.1. Projekt edukacji opiekunów sprawujących opiekę nad chorym z otępieniem w środowisku zamieszkania
4.7.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (analiza przypadku) w grupie opiekunów osób starszych z otępieniem
4.8. Edukacja w przewlekłych chorobach dermatologicznychAnna Baranowska, Barbara Jankowiak
4.8.1. Projekt edukacji rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry
4.8.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (mapa mentalna, burza mózgów) w grupie rodziców/opiekunów dzieci chorych na atopowe zapalenie skóry
4.8.3. Materiały informacyjne dla rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry
Skorowidz