Emocje społeczne w pracy nauczyciela i przedstawiciela handlowego - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-7969-596-6
Język:
Polski
Rok wydania:
2013
Rozmiar pliku:
14 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
18,70 zł
19,95 zł
Cena w punktach Virtualo:
1870 pkt.

Pełny opis

Badanie emocji (odczuwanych uczuć) nie jest procesem łatwym i oczywistym. Pytanie o naturę emocji zostaje wciąż otwarte. Ze względu na fakt, że emocje pozostają w sferze indywidualnych doświadczeń jednostki, są naturalnym i spontanicznym wyposażeniem, do dziś nie ma jednoznacznych wskazań, czym są emocje, kiedy powstają, od czego zależą i jak nimi zarządzać. Celem pracy jest opis emocji towarzyszących w codziennej pracy nauczycielom i przedstawicielom handlowym. Główny nacisk teoretyczny położony został na teorie wyrosłe na gruncie perspektywy interakcjonistycznej. Szczególna uwaga zwrócona została na sposoby kierowania emocjami oraz strategie stosowane podczas radzenia sobie z powstającymi emocjami w obu grupach zawodowych.

W książce zawarto śmiały i poznawczo cenny pomysł naukowej obserwacji procesów emocjonalnych w dwóch środowiskach zawodowych nauczycieli i przedstawicieli handlowych. Jest to cenne ujęcie procesów socjologicznych znamionujące opanowanie multidyscyplinarnego warsztatu badacza. Ukazane zostały emocje społeczne, takie jak wstyd, duma i poczucie winy oraz procesy interakcyjne, normy środowiskowe, rytuały, ceremonie i reguły zachowań, a nawet łańcuchy rytuałów interakcyjnych. Jest to nowatorskie ujęcie dość rzadko wyodrębnianych procesów psychicznych.

Spis treści

Wstęp

Wprowadzenie

Co to są emocje?

Emocje podstawowe i pochodne

Proces regulacji emocji

 

ROZDZIAŁ I Założenia metodologiczne

1.1. Inspiracje badawcze

1.2. Badanie emocji. Problemy metodologiczne

1.2.1. Zastosowanie obserwacji uczestniczącej do badania emocji

1.2.2. Zastosowanie wywiadu swobodnego i/lub narracyjnego do badania emocji

1.2.3. Zastosowanie studium przypadku do badania emocji

1.3. Cel i problematyka pracy

1.4. Metoda badawcza

1.4.1. Obserwacja uczestnicząca

1.4.2. Wywiad swobodny

1.4.3. Inne techniki badawcze zastosowane w pracy

1.5. Dobór próby oraz charakterystyka zbiorowości badanej

1.6. Trudności podczas zbierania danych w kontekście problemu badania emocji

1.7. Badanie emocji. Uwagi końcowe

ROZDZIAŁ II Socjologiczne koncepcje emocji

2.1. Pierwsze koncepcje emocji

2.1.1. Arystotelesowska koncepcja umiaru jako złotego środka

2.1.2. Karol Darwin o emocjach

2.1.3. Emocje w koncepcji Emila Durkheima

2.2. Emocje a rytuały interakcyjne

2.2.1. Emocje w świetle dramaturgicznej koncepcji Ervinga Goffmana

2.2.2. Koncepcja łańcuchów rytuałów interakcyjnych Randalla Collinsa

2.3. Wstyd, duma i poczucie winy w wybranych koncepcjach socjo-psychologicznych

2.3.1. Koncepcja wstydu i dumy Thomasa Scheffa

2.3.2. Wstyd i poczucie winy w koncepcji June Tangney

2.4. Konstruktywistyczne podejście do emocji Jamesa Avrilla

2.5. Zarządzanie emocjami. Kulturowa koncepcja emocji Arlie Russell Hochschild

2.6. Władza i status w socjologicznej koncepcji strukturalnej Theodore D. Kempera

 

ROZDZIAŁ III Praca jako źródło emocji

3.1. Praca w ujęciu socjologicznym

3.1.1. Praca w teorii strukturalno-funkcjonalnej

3.1.2. Praca w koncepcji Karola Marksa

3.1.3. Praca w koncepcjach interakcjonistycznych

3.1.4. Zwód jako pojęcie socjologiczne

3.2. Praca przedstawiciela handlowego – cechy charakterystyczne

3.3. Praca nauczyciela – cechy charakterystyczne

ROZDZIAŁ IV Rytuały organizacyjne – wspólne odczuwanie emocji

4.1. Rytuał wśród innych typów zachowań

4.2. Reguły wśród innych typów zachowań

4.3. Rytuały i reguły w środowisku przedstawicieli handlowych i nauczycieli

4.3.1. Rytuały

4.3.2. Reguły

4.4. Rada pedagogiczna jako specyficzny typ rytuału organizacyjnego

4.4.1. Szkolenia przedstawicieli handlowych jako miejsce rytuałów oraz pracy emocjonalnej

4.4.2. Metody i techniki szkoleniowe

4.4.3. Szkolenia w percepcji uczestników

ROZDZIAŁ V Sposoby motywowania jako źródło emocji

5.1. Motywacja, motyw, motywowanie – próba zdefiniowania pojęć

5.2. Krótka charakterystyka teorii motywacji

5.3. Motywy działań przedstawicieli handlowych oraz nauczycieli w odniesieniu do środowiska pracy

5.4. Rytualno-symboliczny system motywowania

5.5. Duma jako motywator

ROZDZIAŁ VI Kierowanie własnymi emocjami w sytuacji pracy

6.1. Techniki radzenia sobie z emocjami w sytuacji pracy

6.1.1. Ukrywanie i pomijanie biograficznych faktów ze względu na wystąpienie negatywnych emocji

6.1.2. Racjonalizacje, radzenie sobie z emocjami oraz sterowanie emocjami

6.1.3. Działania podejmowane w sytuacji pojawienia się emocji. Wyniki badań kwestionariuszowych

6.2. Emocje społeczne jako emocje kierujące jednostką w sytuacji pracy

6.2.1. Czynniki wpływające na powstanie emocji w pracy nauczyciela

6.2.1.1. Autorytet jako czynnik ułatwiający radzenie sobie z negatywnymi emocjami w pracy nauczyciela

6.2.1.2. Wsparcie instytucji jako czynnik ułatwiający radzenie sobie z emocjami negatywnymi w pracy nauczyciela

6.2.2. Czynniki wpływające na powstanie emocji w pracy przedstawiciela handlowego

 

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel, rysunków, schematów, fotografii, wykresów

 

Od redakcji