Foresight w turystyce Bariery wykorzystania i rozwoju - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-255-3100-3
Język:
Polski
Rok wydania:
2011
Rozmiar pliku:
2,4 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
49,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
4900 pkt.

Pełny opis

Pierwsza polska publikacja zawierająca syntetyczny opis foresightu w sektorze usług turystycznych – począwszy od definicji i istoty, poprzez stosowane metody i uwarunkowania, aż do organizacji, realizacji i ewaluacji projektów.

Dwa pierwsze rozdziały mają charakter wprowadzający w problematykę foresightu oraz możliwości wykorzystania go w turystyce. Rozdział trzeci koncentruje się na problematyce współpracy sieciowej między podmiotami rynku turystycznego, zaś czwarty na kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa turystycznego oraz tworzeniu kultury myślenia o przyszłości, warunkującej realizację foresightu. Rozdział piąty dotyczy planowania strategicznego i roli interesariuszy w rozwoju przedsiębiorstw turystycznych. Dwa ostatnie rozdziały mają charakter empiryczny i zostały poświęcone badaniu małopolskich firm turystycznych – zakresu, form i intensywności ich współpracy sieciowej oraz gotowości do udziału w projekcie foresightu turystycznego w regionie.

Autor książki poruszył istotne kwestie teoretyczne, które następnie zweryfikował własnymi badaniami. Wstępnie przedstawił pojęcie foresightu i wybrane metodyki oraz wyjaśnił rolę foresightu w branży turystycznej. Zwrócił uwagę na rosnące znaczenie planowania strategicznego w przedsiębiorstwie turystycznym, innowacji w produktach turystycznych oraz współpracy w sieciach turystycznych. (...) poruszone przez niego tematy dają Czytelnikowi kompleksowy obraz o potencjale zastosowania foresightu w tej branży. Przez to książka jest inspirującym źródłem informacji dla tych, którzy inicjują procesy kreacji innowacyjnych ofert turystycznych.

Luk Palmen, Prezes InnoCo

Praca stanowi bardzo klarowną analizę niezbędności myślenia o przyszłości w sferze usług, koncentrując się szczegółowo na sektorze turystyki. (...) Wychodząc od oceny znaczenia usług w gospodarce opartej na wiedzy, poprzez zwiększające się ciągle znaczenie sektora turystyki, wprowadza umiejętnie pojęcia i metodologię foresightu, rysując od razu gotowy niemal schemat przeprowadzenia procesu foresightu dla określonego regionu czy innego podmiotu zainteresowanego tą problematyką. W tym sensie książka stanowi zarówno bardzo wnikliwą teoretyczną analizę problematyki foresightu w turystyce, jak i bardzo praktyczny opis rekomendowanego do przeprowadzenia przez autora procesu. (...) Autor świadomy najważniejszych ograniczeń, jakie niesie realizacja foresightów w Polsce, czyli problemów z włączeniem do udziału w procesie zainteresowanych, wiarygodnych i kompetentnych przedstawicieli wszystkich najważniejszych interesariuszy, empirycznie sprawdzał siłę tych ograniczeń w przypadku ewentualnej realizacji foresightu w turystyce w województwie małopolskim.

Jerzy Głuszyński, Prezes TNS Pentor

Książka kierowana jest przede wszystkim do pracowników naukowych i studentów szkół wyższych na kierunkach turystycznych, zarządzania i ekonomicznych. Zawartość merytoryczna może być cenna również dla organizatorów i uczestników projektów foresightowych: przedsiębiorców, menedżerów, przedstawicieli administracji i samorządów terytorialnych – zajmujących się kreowaniem rozwoju społeczno-gospodarczego regionów, w tym szczególnie branży turystycznej.