Historia myśli filmowej. Podręcznik - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7453-189-4
Język:
Polski
Rok wydania:
2010
Rozmiar pliku:
871 KB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
35,70 zł
38,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
3570 pkt.

Pełny opis

Alicja Helman i Jacek Ostaszewski podjęli próbę uporządkowania i omówienia wszystkich liczących się teorii filmu. A było ich niemało, bowiem na przestrzeni ubiegłego stulecia naturze „siódmej sztuki” przyglądano się z wszelkich możliwych punktów widzenia, m.in. lingwistyki, antropologii, psychologii oraz ideologii, jak również łączono badania nad filmem z najrozmaitszymi kierunkami myśli humanistycznej. Autorzy nie tylko streszczają klasyczne koncepcje, ale i pokazują, jak zmieniało się podejście teoretyków do przedmiotu ich badań: od początkowego zainteresowania techniką, przez debatę na temat funkcji estetycznych kina, po bardziej współczesne ujmowanie filmu w kategoriach semiotycznych lub w kontekście kultury audiowizualnej. Jednocześnie książka jest opisem ciekawego fenomenu – utopijnej wiary w możliwość znalezienia jednej, uniwersalnej teorii filmu.

Spis treści

Słowo wstępne  (Jacek Ostaszewski)

Rozdział 1    
Początki refleksji nad filmem  (Alicja Helman)
Rozdział 2    
Hugo Münsterberg  (Alicja Helman)
Rozdział 3    
Francuska teoria w kręgu awangardy  (Alicja Helman)
Rozdział 4    
Jean Epstein  (Alicja Helman)
Rozdział 5    
Karol Irzykowski  (Alicja Helman)
Rozdział 6    
Béla Balázs jako przedstawiciel formatywnej teorii filmu  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 7    
Radziecka szkoła montażu  (Alicja Helman)
Rozdział 8    
Formalizm  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 9    
Strukturalizm praski  (Alicja Helman)
Rozdział 10    
Rudolf Arnheim  (Alicja Helman)
Rozdział 11    
Gramatyki filmu  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 12    
Roman Ingarden  (Alicja Helman)
Rozdział 13    
Filmologia francuska  (Łucja Demby)
Rozdział 14    
Edgar Morin  (Łucja Demby)
Rozdział 15    
André Bazin  (Alicja Helman)
Rozdział 16    
Siegfried Kracauer  (Alicja Helman) 
Rozdział 17    
Jean Mitry  (Alicja Helman)
Rozdział 18    
Teoria autorska  (Alicja Helman)
Rozdział 19    
Semiotyka strukturalna  (Jacek Ostaszewski)
Rozdział 20    
Teorie komunikacji audiowizualnej  (Alicja Helman)
Rozdział 21    
Generatywizm  (Alicja Helman i Jacek Ostaszewski)
Rozdział 22    
Psychoanalityczna teoria filmu  (Alicja Helman)
Rozdział 23    
Krytyka ideologiczna  (Alicja Helman przy współpracy    
Jacka Ostaszewskiego)
Rozdział 24    
Koncepcje feministyczne  (Alicja Helman)
Rozdział 25    
Pragmatyka  (Jacek Ostaszewski) 
Rozdział 26    
Kognitywna teoria filmu  (Jacek Ostaszewski) 
Rozdział 27    
Gilles Deleuze (postmodernistyczna filozofia kina)  Małgorzata Jakubowska


Zamiast zakończenia. Krajobraz po bitwie  (Alicja Helman)