Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Hoene Wroński i jego udział w rozwinięciu ostatecznem wiedzy ludzkiej - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2011
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Hoene Wroński i jego udział w rozwinięciu ostatecznem wiedzy ludzkiej - ebook

Klasyka na e-czytnik to kolekcja lektur szkolnych, klasyki literatury polskiej, europejskiej i amerykańskiej w formatach ePub i Mobi. Również miłośnicy filozofii, historii i literatury staropolskiej znajdą w niej wiele ciekawych tytułów.

Seria zawiera utwory najbardziej znanych pisarzy literatury polskiej i światowej, począwszy od Horacego, Balzaca, Dostojewskiego i Kafki, po Kiplinga, Jeffersona czy Prousta. Nie zabraknie w niej też pozycji mniej znanych, pióra pisarzy średniowiecznych oraz twórców z epoki renesansu i baroku.

Kategoria: Klasyka
Zabezpieczenie: brak
Rozmiar pliku: 238 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

PRZED­SŁO­WIE.

Rze­czo­wość Czło­wie­czeń­stwa ujisz­cza­jac Stwór­cę w stwo­rze­niu, to jest, Boga w Czło­wie­ku, po­cząw­szy od wy­ra­zu sa­mo­jist­ne­go Stwór­cy roz­wi­ja się na trzy od­ręb­ne stop­nie na­tę­że­nia wła­ści­we­go, to jest na Ro­dzin­ność, Na­ro­do­wość, i Ludz­kość. I we­dle tego, dzie­je Rodu na­sze­go dzie­lą się jaw­nie: na Cza­sy Pa­triar­chów; i na Rzą­dy Na­ro­dów, i Lu­dów. – Sta­ro­żyt­ność roz­wi­nę­ła ro­dzin­ność i, wkoń­cu, na­ro­do­wość zu­peł­ną; ale chrze­ści­jań­stwu po­zo­sta­ło przyj­ście do umo­świ­tu ludz­ko­ści i ujisz­cze­nie go w koń­cu.

Już zaś, Rze­czo­wość sama Ludz­ko­ści dzie­li się wy­raź­nie na Do­cze­sność, Wie­ku­ji­stość, i Nie­śmier­tel­ność; a, prze­to, i jej roz­ga­łę­zie­nie roz­rod­ne w chrze­ści­jań­stwie wy­pa­da na trzy Szcze­py albo Ludy, to jest na Ro – mań­ski, Ger­mań­ski, i Sła­wiań­ski; z któ­rych każ­dy roz­wi­ja swa sfe­rę wła­ści­wą, a mia­no­wi­cie: Szczep Ro­mań­ski, zji­ścić ma sa­mo­jist­ny pra­wo­stan; Szczep Ger­mań­ski, po­dob­nież, ma uji­ścić god­no­stan; a Szczep Sła­wiań­ski, do­peł­nić bo­żo­sta­nu. – Tak się roz­wi­ja­ły i roz­wi­ja­ją całe cza­sy Chrze­ści­jań­stwa: i nie­ma­ją jin­ne­go zna­cze­nia, ani za­wzię­te woj­ny An­glii z Fran­cią, wsz­cze­pie Ro­mań­skim; ani ro­spry­sły z feu­da­li­zmu fe­de­ra­lizm, w szcze­pie Ger­mań­skim, któ­ry po­chło­nął Sła­wiań­skie Cze­chy; ani gro­bo­we za­pa­sy mię­dzy Pol­ską a Ros­sią. Ato­li, to roz­wi­ja­nie się i Ludz­ko­ści i Chrze­ści­jań­stwa było pod wpły­wem be­spo­śred­nim sa­mo­jist­nej pier­wiast­ko­wej dziel­no­ści twór­czej, co wła­śnie sta­no­wi re­li­gij­ność; do­peł­nie­nie, zaś, i Ludz­ko­ści i Chrze­ści­jań­stwa dla sa­mej­że tej twór­czo­ści sa­mo­jist­nej i przez nią li samą, musi się do­ko­nać przez po­chod­ną ale czyn­ną sa­mo­dziel­ność stwo­rze­nia, to jest przez czło­wie­ka, co wła­śnie sta­no­wi ro­zu­mo­wość.

Więc tedy, na­glą­cem jest i dla Ludz­ko­ści i dla wszyst­kich Lu­dów ją skła­da­ją­cych, przyjść do tego sta­nu, do tej siły ro­zu­mo­wej, wy­ma­ga­nej dla prze­zna­czeń jich osta­tecz­nych. Ten stan i tę siłę sa­mo­dziel­ną na­by­te, i w rze­czo­wość czło­wie­czeń­stwa wpro­wa­dzo­ne, przez jed­ne­go ze Sła­wian, Ho­ene Wroń­skie­go, przed­sta­wia­my Ludz­ko­ści i Sła­wia­nom tym dla któ­rych ce­lem jest spra­wie­dli­wość wie­ku­ji­sta i nie­śmier­tel­ność.

TRE­SCIAN PRZED­MIO­TÓW

Wstęp bio­gra­ficz­ny wraz ze Spi­sem dzieł Ho­ene Wroń­skie­go… 1str.

Przed­sta­wie­nie hi­sto­rycz­ne roz­wi­nię­cia się fi­lo­zo­ficz­ne­go, aż do kre­su fi­lo­zo­fii sa­mej ist­nej Wroń­skie­go… 6 str.

Wy­wód ro­zu­mo­wy pier­wo­ję­cia fi­lo­zo­fii sa­mo­jist­nej zjisz­czo­nej przez Ho­ene Wroń­skie­go… 12 str.

Przed­sta­wie­nie ana­lo­gicz­ne pier­wo­ję­cia fi­lo­zo­fii sa­mo­jist­nej po­da­nej przez Ho­ene Wroń­skie­go… 19 str.

Na­stęp­stwa osta­tecz­ne pły­ną­ce z pier­wo­ję­cia Wroń­skie­go, we­dle za­sto­so­wań jego fi­lo­zo­fii ab­so­lut­nej do prze­zna­czeń osta­tecz­nych czło­wie­ka… 31str.

Sto­su­nek fi­lo­zo­fiii nie­miec­kiej z fi­lo­zo­fią sa­mo­jist­ną roz­wi­nio­ną przez Ho­ene Wroń­skie­go… 71str.

Stycz­ność fi­lo­zo­fii sa­mo­jist­nej z za­da­niem na­ro­do­wo­ści.. 84 str.HO­ENE WROŃ­SKI I JEGO UDZIAŁ W ROZ­WI­NIĘ­CIU OSTA­TECZ­NEM WIE­DZY LUDZ­KIEJ.

Wiel­ko­pol­ska szczy­ci się ko­leb­ką tego, co pierw­szy ze śmier­tel­nych, po­tę­ga du­cha sa­mo­dziel­ne­go, do­się­gnął kra­jin przed­mio­to­wo­śći sa­mo­jist­nej. Ho­ene Wroń­ski uro­dził się w Wo­je­wódz­twie Po­znań­skiem, a wy­cho­wa­nie ode­brał w za­słu­żo­nej Pol­sz­cze szko­le ka­de­tów War­szaw­skich; o ży­ciu wła­snem w jed­nem z pism swo­jich na­stę­pu­ją­ca po­da­je wia­do­mość:

W szes­na­stym roku ży­cia, bę­dąc of­fi­ce­rem ar­til­le­rii w służ­bie swo­jej Oj­czy­zny, Pol­ski, do­wo­dził pod­czas sław­ne­go ob­lę­że­nia War­sza­wy, jed­na z ba­te­rij naj­bar­dziej po­su­nio­nych ku li­niom Pru­skim pod Wolą. Gdy mu się w ob­li­czu ca­łe­go woj­ska uda­ło wy­sa­dzić za­pa­sy pro­cho­we, i znisz­czyć wieś Wolą gdzie się nie­przy­ja­ciel sil­nie był usa­do­wił, przy­ło­żył się do jego od­wro­tu, i zy­skał za to pu­blicz­ne chwa­leb­ne wy­mie­nie­nie i za­szczyt­na na­ro­do­wa na­gro­dę. (Patrz w dzien­ni­kach owo­cze­snych.)
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: