HTML5 Komponenty - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-01-18742-2
Język:
Polski
Rok wydania:
2016
Rozmiar pliku:
3,6 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
32,90 zł
35,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
3290 pkt.

Pełny opis

Książka jest pozycją techniczną skupioną wokoło technologii przeglądarkowych umożliwiających tworzenie poszczególnych elementów aplikacji przeglądarkowych. Jest ona napisana z myślą o początkujących jak i średnio-zaawansowanych programistach chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu technologii HTML5.

Spis treści

Wstęp
Informacje techniczne
Serwer lokalny
Komentarze
Praca z kodem
Odniesienia do elementów
Wersje oprogramowania
Oficjalna witryna World Wide Web
Rozdział 1. Przydatne narzędzia
1.1. Google Chrome DevTools
Elementy (elements)
Ruch sieciowy (network)
Źródła (sources)
Zasoby (resources)
Konsola (console)
1.2. Platforma programistyczna Node.js
Instalacja
Node Package Manager (NPM)
1.3. Gulp.js – automatyzacja zadań
Instalacja i pierwsze zadanie
Operacje na plikach
Strumienie oraz pliki wirtualne
Maski
Pojedynczy symbol gwiazdki
Podwójny symbol gwiazdki
Znak zapytania
Zakres
Zadania asynchroniczne
Drzewo zadań
Wtyczki
1.4. Transkompilacja LESS do CSS
Instalacja
Możliwości
Zmienne
Zagnieżdżenia
Import
Operacje
Znak modyfikacji
Domieszki
Domieszki jako funkcje
Rozszerzenia
Rozdział 2. CSS3 i tworzenie komponentów
2.1. Animacje
Wiele animacji
Prefiksy
2.2. Przejścia
2.3. CSS3 Flexbox model
Flex container, flex item
2.4. Przykładowy layout
Rozdział 3. Wprowadzenie do ECMAScript 6
3.1. Rozkład struktury obiektów
3.2. Zasięg zmiennych
3.3. Funkcje strzałki
3.4. Operator spread
3.5. Babel.js – transkompilacja ES6 do ES5
Rozdział 4. Web Components
4.1. Wypełnienie
Webcomponents.js
Załączanie wypełnienia
Działanie wypełnienia
ShadowCSS
Czy używać Shadow DOM?
4.2. Custom Elements
Cykl życia elementu
Rozszerzanie możliwości istniejących elementów
4.3. Szablony
4.4. HTML Imports
Importowanie dokumentów HTML
Arkusze stylów i skrypty
Zdarzenie importowanego dokumentu
Kolejność wykonywania skryptów
4.5. Shadow DOM
Tworzenie Shadow DOM
Relacja rodzic–potomek
Selektory i CSS
Pseudoklasy :host oraz :host-context
Kombinator /deep/
Pseudoelement ::shadow
Element content
Działanie atrybutu select
Wiele elementów content w pojedynczym Shadow Root
Element shadow
Ograniczenia content oraz shadow
4.6. Przykładowy komponent
Struktura i kod komponentu
Komponent x-submit
Komponent x-spinner
Nadawanie stylu elementom span krok po kroku
Rozdział 5. MediaPlayer – przykładowa aplikacja
5.1. Przygotowanie i automatyzacja środowiska pracy
5.2. Struktura aplikacji
5.3. Komponent X-Player
Struktura komponentu X-Player
Inicjowanie komponentu
Szablon komponentu
Styl komponentu
Reagowanie na utworzenie elementu
Obsługa zdarzeń
Volume
Fullscreen
Obsługa klawiatury
5.4. Komponent X-Slider
5.5. Komponent X-Icon
5.6. Podsumowanie