Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0 - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-264-5280-2
Język:
Polski
Rok wydania:
2012
Rozmiar pliku:
6,6 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
59,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
5900 pkt.

Pełny opis

Książka jest pierwszą publikacją na rynku wydawniczym w Polsce, która zawiera tak kompleksową i wszechstronną analizę nowego wymiaru funkcjonowania bankowości internetowej w ramach tzw. modelu Web 2.0. Autorzy książki przedstawiają najistotniejsze uwarunkowania i mechanizmy wdrożeń różnorodnych innowacji internetowych Web 2.0. Wskazują na ich duże znaczenie dla rozwoju konkurencyjności banków w warstwie społecznej, aplikacyjnej i technologicznej. Na podstawie obszernych źródeł bibliografi cznych oraz licznych przykładów ze światowej i krajowej praktyki bankowej ukazują wpływ sukcesu rynkowego takich serwisów, jak Wikipedia, Google, Twitter, Facebook czy YouTube na proces transformacji modelu funkcjonowania współczesnej bankowości internetowej w wymiarze Banku Web 2.0. Jestem przekonany, że książka spotka się z dużym zainteresowaniem Czytelników, przede wszystkim studentów kierunków ekonomicznych, a także pracowników banków . Prof. dr hab. Andrzej Gospodarowicz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu To ważna pozycja w polskiej literaturze ekonomicznej. Opisuje praktyczne możliwości wykorzystania potencjału bankowości internetowej i założeń CRM w nowym modelu biznesowym opartym na Web 2.0 . Prof. dr hab. Jacek Grzywacz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Spis treści

O autorach 7
Wprowadzenie 9
1. Bankowość internetowa - istota i kierunki rozwoju 15
1. 1. Koncepcja bankowości internetowej 15
1. 2. Przesłanki rozwoju internetowych usług bankowych 23
1. 3. Proces ewolucji bankowości internetowej 31
1. 4. Modelowe etapy rozwoju bankowości internetowej 33
2. Determinanty popytowe bankowości internetowej 37
2. 1. Uwarunkowania rozwoju bankowości internetowej na świecie 37
2. 2. Determinanty socjologiczne 40
2. 3. Determinanty behawioralne 47
2. 4. Profil klienta bankowości internetowej w świetle badań empirycznych 54
3. Koncepcja Internetu w modelu Web 2. 0 57
3. 1. Web 2. 0 jako nowy wymiar Internetu 57
3. 2. Megatrendy w rozwoju Internetu 64
3. 3. Uwarunkowania technologiczne Web 2. 0 67
3. 4. Uwarunkowania ekonomiczne Web 2. 0 68
3. 5. Uwarunkowania instytucjonalno-prawne Web 2. 0 69
3. 6. Uwarunkowania społeczno-demograficzne Web 2. 0 72
3. 6. 1. Segmentacja behawioralna i psychograficzna 72
3. 6. 2. Profil prosumenta 73
3. 6. 3. Pokolenia X, Y i Z a klienci bankowości internetowej 75
4. Aplikacje Web 2. 0 w bankowości internetowej 82
4. 1. Bankowość internetowa kreowana przez klientów (user-generated banking) 82
4. 2. Aplikacje społecznościowe (social software) w bankowości internetowej 87
4. 2. 1. Istota aplikacji społecznościowych 87
4. 2. 2. Blog banking (bloggig) 90
4. 2. 3. Mikroblogi (mikroblogging) 95
4. 2. 4. Bankowe fora dyskusyjne (Internet forum) 99
4. 2. 5. Strony internetowe wiki 102
4. 2. 6. Serwisy otwartej innowacji (crowdsourcing) 106
4. 2. 7. Syndykacja internetowa (Web syndication) 111
4. 2. 8. Podkasty (podcasting) 115
4. 2. 9. Widżety (Web widgets) 118
4. 2. 10. Folksonomia i chmurki tagów (tag clouds) 119
4. 2. 11. Zakładki społecznościowe (social bookmarking) 123
4. 2. 12. Serwisy społecznościowe (Facebook, YouTube banking) 126
4. 2. 13. Pełna wirtualizacja banku Web 2. 0 140
4. 3. Nowy paradygmat relacji banku z klientami - model diamentu 143
5. Bankowość internetowa Web 2. 0 - aspekty technologiczne 147
5. 1. Istota "architektury uczestnictwa" 147
5. 2. Hybrydowa witryna internetowa (mash-up) 150
5. 3. Aplikacje RIA (Rich Internet Application) 154
5. 4. Metody organizacji interfejsu użytkownika serwisu bankowego 157
5. 4. 1. Personalizacja serwisu obsługi 157
5. 4. 2. Agregacja kont (account aggregation) 161
5. 4. 3. Formularze interaktywne (Web application) 164
5. 4. 4. Komunikatory internetowe typu Skype 166
5. 4. 5. Internetowe serwisy rekomendujące 168
5. 4. 6. Serwisy finansów osobistych - PFM (Personal Finance Management) 178
5. 5. Finanse społecznościowe dla pokoleń Y i Z 182
5. 6. Usługi społecznościowe dla pokolenia baby boomers 186
Zakończenie 195
Aneks. Wybrane definicje pojęcia bankowości elektronicznej 199
Bibliografia 203
Indeks 217