Inteligentne algorytmy - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7859-529-8
Język:
Polski
Data wydania:
Czerwiec 2015
Rozmiar pliku:
8,4 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
18,70 zł
19,99 zł
Cena w punktach Virtualo:
1870 pkt.

Pełny opis

Książka Inteligentne algorytmy obala całą stworzoną w XVIII i XIX wieku teorię gry w szachy.
Przeciętny szachista w XVIII grając codziennie 5 partii przez 30 lat rozgrywa  30 * 365 *5 = 54750 partii (55 tysięcy partii), a program komputerowy do gry w szachy Turniej 2na2 już obliczając pierwszy ruch rozgrywa 197281 początków partii, a podczas całej liczącej na przykład 100 ruchów partii w ciągu godziny rozgrywa 20 do 30 milionów wariantów rozgrywanej partii. Doświadczenia kombinacji szachowych gromadzone podczas udanej gry z programem, który wykrywa nawet pojedyńczą ścieżkę do sukcesu w zakresie przewidywania czterech ruchów, podnoszą grę w szachy na nowy poziom.

Nie jest to sformułowane poetycko ale faktycznie gra z programem Turniej 2na2 podnosi poziom gry w szachy, a program do gry w warcaby Turniej Warcabowy potrafi rozgrywać zaskakująco inteligentne końcówki partii, które uznalibyśmy już za zremisowane.

Artur Bieliński
Jestem autorem 2 programów do gry w szachy i 6 programów do gry w warcaby:
Kalkulator Szachowy 2na2 (V.10 2010, V.1.1 2010/2011)
Turniej poziom 2na2 (V.1.1 2011)

Turniej Warcabowy - warcaby 64 polowe (V.1.0 2013)
Quiz Warcabowy - warcaby 64 polowe (V.1.0 2013)
Turniej Wariantowy Warcabowy - warcaby 64 polowe (V.1.0 2013)

Turniej Warcabowy - warcaby 100 polowe (V.1.0 2013)
Quiz Warcabowy - warcaby 100 polowe (V.1.0 2013)
Turniej Wariantowy Warcabowy - warcaby 100 polowe (V.1.0 2013)

Aktualnie programy prezentowane są na stronie http://www.gryiszachy.hitowy.pl

Pisaniem programów zajmuję się od 8 roku życia: asembler Z80, ZX81 (pisanie gier i udział w konkursie Klubu Abakus ), ATARI 800XL, asembler 6502 (program do komponowania muzyki prezentowany w 1987r w Krajowej Agencji Wydawniczej), XT, AT286, AT386 (program do projektowania krzyżówek 1993r, po jednym ogłoszeniu otrzymałem zamówienia z całego świata), Pentium; języki asembler 8086, 80286, 80C51, 68HC11, Pascal, C++, Delphi Pascal, C#, oraz inne (JavaScript, HTML, PHP, SQL, CSS)

Program Turniej do gry w szachy realizuje algorytm funkcji decyzyjnych i powstał w wyniku rozegrania ponad 200 partii podczas pisania programu i gra tak jak człowiek, natomiast program Turniej do gry w warcaby realizuje inteligentny algorytm maksymalizacji zysku dla 4, 6 lub 8 warstw.

Pisanie programów do gry w szachy rozpoczynałem od opracowania kalkulatora szachowego dla 4 ruchów, który wykrywa stan partii: wygraną, remis lub porażkę, oraz potrafi zasymulować i ocenić 4 ruchy w przód, przy czym inteligencja algorytmu polega na umiejętności klasyfikacji ruchów na kategorie: ruchy prowadzące do sukcesu, ruchy przybliżające do sukcesu, ruchy prowadzące do remisu, ruchy przybliżające do remisu, ruchy bez porażki, ruchy ze ścieżką ucieczki przed porażką, ruchy z możliwą porażką i ruchy z pewną porażką. Następnie powstał program Turniej do gry w szachy który wykonuje sam ruchy i może grać: aby wygrać, aby wygrać lub zremisować, lub aby koniecznie zremisować, ponadto program posiada 3 sposoby remisowania w końcówce w tym najatrakcyjniejszy: decyduj się na remis dopiero gdy tracisz możliwość zremisowania.