Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Kasy fiskalne 2013 r. wraz z komentarzem ekspertów CMS Cameron McKenna - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
28 sierpnia 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Kasy fiskalne 2013 r. wraz z komentarzem ekspertów CMS Cameron McKenna - ebook

Koniecznie sprawdź, jeszcze dziś: Kto nadal będzie mógł korzystać ze zwolnienia ze stosowania kas fiskalnych? Kto zyska, a kto straci na modyfikacjach w ewidencji? Jacy nowi przedsiębiorcy będą musieli stosować urządzenia fiskalne już 1 stycznia 2013 r.? Kiedy podatnik prowadzący biznes straci zwolnienie ze stosowania kas? Przedsiębiorców czeka rewolucja Rozporządzenie dotyczące zwolnień ze stosowania kas fiskalnych obowiązuje tylko do 31 grudnia 2012 r. Minister finansów musiał więc przygotować kolejne rozporządzenie. Przy okazji postanowił dość mocno zmodyfikować obecne regulacje. Przede wszystkim znikną dwa limity przychodów, po przekroczeniu których trzeba używać w firmie kasy. Dziś podatnik, który rozpoczyna biznes musi kupić kasę, gdy zarobi ponad 20 tys. zł. Dla przedsiębiorcy kontynuującego biznes limit ten wynosi 40 tys. zł. Od 1 stycznia 2013 r. będzie obowiązywał jeden limit dla wszystkich podatników ; 20 tys. zł. To niestety nie koniec złych wiadomości. Urządzenia fiskalne będą musieli stosować nowi podatnicy ze względu na charakter prowadzonej działalności. Taki obowiązek ma dotyczyć m.in. szkół nauki jazdy. Dlatego przygotuj się do zmian i sprawdź:

Jak zmieni się zakres zwolnień ze stosowania kas fiskalnych?

Czy stracisz czy zyskasz na modyfikacjach ministra finansów?

Jakie nowości będą szczególnie uciążliwe w praktyce?

Jakie limity będą obowiązywać i jakie wywołają skutki w praktyce?

Skorzystaj z gotowych komentarzy CMS Cameron McKenna wyjaśniających konsekwencje zmienionych przepisów podatkowych, a także wskazujących na rozwiązanie najczęstszych problemów praktycznych Znajdziesz je w profesjonalnej publikacji Kasy fiskalne 2013 z komentarzem ekspertów CMS Cameron McKenna dzięki której będziesz wiedzieć, jak prawidłowo stosować kasę fiskalną w 2013 r., by nie narazić się na konflikt ze skarbówką. Wszystkie przepisy zebrane w jednym miejscu ; dla Twojej wygody ujednolicona wersja tekstu rozporządzenia o zwolnieniach ze stosowania kas fiskalnych komentarze ekspertów CMS Cameron McKenna ważne wskazówki praktyczne Książka zawiera aktualny stan prawny uwzględniający zmiany od 1 kwietnia 2013 r.

Kategoria: Podatkowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-269-2172-8
Rozmiar pliku: 1 015 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Spis treści

I. Komentarze ekspertów

II. Zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji

III. Odliczania i zwrotu kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących

IV. Kryteria i warunki techniczne, którym muszą odpowiadać kasy

Rozdział 1.

Przepisy ogólne

Rozdział 2.

Sposób prowadzenia przez podatników ewidencji oraz warunki używania kas rejestrujących

Rozdział 3.

Warunki zorganizowania i prowadzenia serwisu kas rejestrujących oraz warunki,
które powinny spełniać podmioty prowadzące serwis kas

Rozdział 4.

Terminy oraz zakres obowiązkowych przeglądów technicznych kas rejestrujących

Rozdział 5.

Przepisy przejściowe i przepis końcowy

V. Kasy rejestrujące – wyjaśnienia resortu finansów

VI. Pytania i odpowiedzi dotyczące ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących

VII. Kasy fiskalne – interpretacje podatkoweKASY REJESTRUJĄCE 2013

Andrzej Pośniak - starszy prawnik, doradca podatkowy z kancelarii CMS Cameron McKenna

Piotr Nowicki - prawnik z kancelarii CMS Cameron McKenna

Łukasz Dynysiuk - prawnik z kancelarii CMS Cameron McKenna

W latach 2013–2014 będzie obowiązywać nowe rozporządzenie w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Wprowadza jeden niższy limit obrotu do 20 tys. zł, zarówno dla podatników kontynuujących, jak i rozpoczynających działalność, który uprawnia do zwolnienia z kas.

Do grupy przepisów, których interpretacja nastręcza szczególnych trudności, zaliczają się regulacje dotyczące funkcjonowania oraz zakresu stosowania kas rejestrujących, zwanych potocznie kasami fiskalnymi. Można śmiało przyjąć, iż poziom skomplikowania tych przepisów wielokrotnie przekroczył już poziom złożoności regulowanej przez te przepisy materii. Co więcej, przepisy te cały czas ewoluują w obliczu dziury budżetowej, pod naciskiem urzędników walczących z szarą strefą wśród przedsiębiorców, jak również pod naciskiem różnych grup lobbystów.

Śledząc kolejne zmiany przepisów regulujących kwestię kas fiskalnych, przekazywanych przedsiębiorcom każdego roku niemalże „pod choinkę”, co w praktyce bardzo ogranicza im możliwość dobrego przygotowania się do zmian, można zauważyć, że przepisy te są coraz bardziej restrykcyjne. Co chwila nowe grupy podatników tracą przywilej niestosowania kas fiskalnych w swojej działalności. Systematycznemu obniżeniu ulegają również progi kwotowe, od których uzależniony jest obowiązek stosowania kasy. Wreszcie, obowiązek stosowania kas fiskalnych wprowadzany jest również dla podatników, którzy z mocy ustawy o VAT korzystają z pełnego zwolnienia z tego podatku (np. lekarze).

Warto zatem przyjrzeć się, co otrzymali podatnicy w tym roku na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z 29 listopada 2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz.U. z 2012 r. poz. 1382).

Zakres stosowania regulacji

W § 1 rozporządzenia określono, jakich kwestii dotyczy regulacja. Przepis stwierdza, że rozporządzenie reguluje zwolnienia na czas określony niektórych grup podatników i pewnych czynności z obowiązku prowadzenia ewidencji za pomocą kas rejestrowych. Rozporządzenie określa warunki korzystania ze zwolnienia. Omawiany przepis stwierdza ponadto, że obowiązek rejestrowania obrotu i kwot VAT należnego jest nazywany w dalszej części rozporządzenia „ewidencjonowaniem”.

Na tle tego przepisu można wskazać na kilka uwag o charakterze ogólnym.

Jednym z fundamentów systemu VAT jest dokumentacja obrotu. Zgodnie z tą zasadą podatnicy VAT, którzy dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, są zobowiązani do prowadzenia ewidencji obrotu i kwot podatku należnego za pomocą kas rejestrujących. Jednocześnie zgodnie z art. 111 ust. 8 ustawy o VAT Minister Finansów może w drodze rozporządzenia zwolnić niektóre grupy podatników z obowiązku ewidencjonowania. Zgodnie z tym przepisem zwolnienie to może nastąpić jedynie na czas określony. Wydając rozporządzenie, Minister Finansów powinien określić warunki korzystania ze zwolnienia, biorąc pod uwagę interes publiczny, a w szczególności sytuację budżetu państwa.

Jednocześnie, wydając rozporządzenie, Minister Finansów zobowiązany jest do uwzględnienia wielu okoliczności. które, zostały dodane do ustawy o VAT na skutek nowelizacji, która weszła w życie 1 stycznia 2010 r. Nowelizacja ta była skutkiem wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 16 lipca 2009 r. (sygn. akt K 36/08). W wyroku tym Trybunał stwierdził, że wytyczne do wydania rozporządzenia zwalniającego były zbyt mało szczegółowe, gdyż pozwalały w zasadzie na uznaniowe wprowadzanie zwolnień. Obecnie wytyczne są bardziej szczegółowe, jednak eksperci podatkowi stawiają zarzuty, że nowelizacja nie rozwiązała problemu, gdyż nowe wytyczne są na tyle nieokreślone i ogólne, iż nadal umożliwiają Ministrowi Finansów dowolne zwalnianie z obowiązku ewidencjonowania obrotu za pomocą kas rejestrujących.

W związku z nowymi wytycznymi zawartymi w ustawie o VAT z 1 stycznia 2010 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie z 23 grudnia 2009 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, które obowiązywało od 1 stycznia do 31 grudnia 2010 r. Następnie 30 lipca 2010 r. zostało opublikowane nowe rozporządzenie z 26 lipca 2010 r. dotyczące zwolnień od obowiązku ewidencyjnego. Rozporządzenie weszło w życie 1 stycznia 2011 r. Jednak do 30 kwietnia 2011 r. trwał stan przejściowy, utrzymane były w mocy zwolnienia przewidywane w przepisach dotychczasowych. Rozporządzenie to obowiązywało do 31 grudnia 2012 r. Obecne rozporządzenie ma obowiązywać przez najbliższe dwa lata, tj. do 31 grudnia 2014 r.

Zwolnienia z załącznika

Na mocy § 2 przepisu rozporządzenia zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania czynności wymienione w załączniku. Przepis zawiera także szczegółowe warunki zastosowania zwolnień opisanych w niektórych pozycjach załącznika.

Zasadniczo katalog zwolnień wymieniony w załączniku nie zmienił się w stosunku do rozporządzenia z 26 lipca 2010 r. Jednak pewne zmiany nastąpiły.

Zmiany zaszły w poz. 29 załącznika, a mianowicie obowiązek stosowania kas rejestrujących został rozszerzony na usługi świadczone przez szkoły nauki jazdy. Zgodnie z uzasadnieniem do projektu rozporządzenia zmianę tę wprowadzono w odpowiedzi na sygnały o zaniżaniu obrotów przez podmioty prowadzące wspomnianą działalność.

W załączniku do poprzedniej wersji rozporządzenia poz. 21, 24 i 25 zawierały warunek, że aby usługi, o których w nich mowa, były zwolnione z obowiązku ewidencyjnego, muszą być w całości udokumentowane fakturami. Obecnie warunek ten został przeniesiony do treści samego rozporządzenia i znajduje się w § 2 ust. 2.

Kolejne zmiany dotyczą poz. 36 i 39 określających dostawę towarów w systemie wysyłkowym oraz dostawę produktów przy użyciu urządzeń służących do automatycznej sprzedaży. Z poz. 36 i 39 wykreślono fragmenty wyłączające stosowanie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania. W rozporządzeniu wyłączenie dostaw gazu płynnego wynika z treści § 4. W konsekwencji umieszczanie odpowiedniego zastrzeżenia w treści załącznika stanowiłoby superfluum (jest zbędne, gdyż nie wnosi nic nowego do przepisów i stanowi powtórzenie).

W załączniku wprowadzono zmianę dotyczącą poz. 41. Pozycja ta dotyczy przyjmowania przez rewizorów należności związanych z wykonywaniem usług przewozowych w przypadku braku odpowiedniego dokumentu przewozu albo dokumentu uprawniającego do ulgi czy też darmowego przejazdu. Pozycję tę zmieniono poprzez dodanie fragmentu stwierdzającego, że odnosi się ona nie tylko do usług przewozu osób, ale także przewożonych przez nie rzeczy i zwierząt.

Wprowadzenie jednego limitu

W § 3 regulowane jest zwolnienie niektórych podatników z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży z dwóch tytułów.

Pierwsze zwolnienie z § 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia dotyczy podatników, u których obrót z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych w poprzednim roku podatkowym nie przekroczył kwoty 20 tys. zł. W przypadku podatników rozpoczynających działalność pod uwagę bierze się przewidywaną sprzedaż, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności, odpowiednia regulacja jest zawarta w § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia.

Zgodnie z drugim z nich, uregulowanym w § 3 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia, ze stosowania kas rejestrujących zwolnieni są podatnicy, u których w poprzednim roku podatkowym udział sprzedaży z tytułu sprzedaży towarów i usług wymienionych w pierwszej części załącznika w stosunku do całkowitego obrotu podatnika realizowanego na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych był wyższy niż 80%. W przypadku podatników, którzy dopiero rozpoczynają sprzedaż, która mogłaby podlegać ewidencji, pod uwagę bierze się przewidywany udział procentowy obrotu za okres pierwszych sześciu miesięcy. Jeżeli jednak przewidywany okres jest krótszy niż sześć miesięcy – pod uwagę bierze się przewidywany udział procentowy obrotu za okres do końca roku.

Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest ta dotycząca limitu, od którego ma zastosowanie zwolnienie, gdy jest ono uzasadnione wysokością obrotu w poprzednim roku podatkowym. Zgodnie z obowiązującym do końca 2012 r.
rozporządzeniem próg ten wynosił 40 tys. zł. W obecnym rozporządzeniu próg został obniżony do 20 tys. zł.

Drugą istotną zmianą jest wprowadzenie regulacji, zgodnie z którą w przypadku podatników rozpoczynających dopiero sprzedaż, która mogłaby podlegać ewidencji, limit wysokości obrotu jest obliczany proporcjonalnie. W dotychczasowych przepisach w przypadku podatników rozpoczynających sprzedaż, która mogłaby podlegać ewidencji, zastosowanie miał limit 20 tys. zł niezależnie od momentu rozpoczęcia działalności.

+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Przykład |
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Podatnik rozpocznie działalność 1 lipca 2013 r. W przypadku gdy podatnik rozpocznie działalność w połowie roku, limit będzie wynosił jedynie 10 tys. zł. |
+----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+

Proponowane zmiany wzbudziły pewne kontrowersje w procesie konsultacji społecznych, pisma negatywnie odnoszące się do zmian wpłynęły m.in. od Związku Rzemiosła Polskiego, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Jednakże argumenty przedstawione podczas konsultacji społecznych nie zdołały przekonać Ministra Finansów.

Rozporządzenie przewiduje także sytuacje, w których opisane powyżej zwolnienia nie będą miały zastosowania.

Zwolnienia z § 3 ust. 1 pkt 1, czyli zwolnienia ze względu na wysokość obrotu w poprzednim roku podatkowym, nie stosuje się, jeżeli w poprzednim roku podatnik był obowiązany do ewidencjonowania obrotu lub przestał spełniać warunki zwolnienia.

Ponadto zwolnienia z obowiązku ewidencji, wynikające z § 3 ust. 1 pkt 3, czyli zwolnienia ze względu na udział czynności zwolnionych w obrocie, nie stosuje się, jeżeli podatnik w pierwszym lub drugim półroczu poprzedniego roku podatkowego osiągnął udział obrotu równy lub niższy niż 80%.

W konsekwencji, jak można wnioskować z tych przepisów oraz treści uzasadnienia do nich, jeżeli podatnik przestał spełniać warunki do korzystania ze zwolnienia z tytułu limitu obrotu, to nie może skorzystać ponownie z tego zwolnienia, wolno mu jednak skorzystać ze zwolnienia z tytułu udziału procentowego obrotu. Analogiczna zasada obowiązuje w przypadku utraty zwolnienia z tytułu udziału obrotu zwolnionego w obrocie. W przypadku gdy podatnik nie osiągnął w pierwszym lub drugim półroczu poprzedniego roku wskaźnika uprawniającego do zwolnienia, nie może on ponownie z niego korzystać, wolno mu jednak skorzystać ze zwolnienia z tytułu wysokości obrotu.

Jednocześnie w przypadku gdy w poprzednim roku podatnik był, z jakiejkolwiek przyczyny, zobowiązany do ewidencjonowania obrotu, to zgodnie z rozporządzeniem nie może korzystać ze zwolnienia z tytułu limitu obrotu.

Wyłączenie ze zwolnienia

Przepis § 4 zawiera listę czynności, do których nie ma zastosowania, wspomniane we wcześniejszych paragrafach, zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej.

W porównaniu do regulacji obowiązującej do końca 2012 r. omawiana lista nie uległa zmianom. Niewielkie zmiany, które weszły w życie od 1 stycznia 2013 r., mają charakter porządkujący i precyzujący.

W miejsce wyłączenia dotyczącego przedsiębiorców prowadzących sprzedaż gazu płynnego wprowadzono wyłączenie w zakresie czynności dostawy gazu płynnego. Podobnie, usunięto dość nieostre i prowadzące do licznych kontrowersji określenia „regularne” i „nieregularne” odnośnie do objętych wyłączeniem usług przewozów pasażerskich w samochodowej komunikacji. Ponadto rozszerzeniu uległ także dotychczas zamknięty katalog nośników danych, których dostawa była objęta obowiązkiem ewidencyjnym. Zostało to dokonane poprzez dodanie słów „inne analogowe lub cyfrowe nośniki danych”.

Moment utraty zwolnienia

W § 5 utrzymano zasadę, że podatnik traci prawo do zwolnienia z ewidencjonowania po upływie dwóch miesięcy następujących po miesiącu, w którym utracił tytuł uprawniający do zwolnienia.

W przypadku podatników, których obrót z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych przekroczył 20 tys. zł, zwolnienie traci moc po upływie dwóch miesięcy następujących po miesiącu, w którym nastąpiło to zdarzenie. W konsekwencji podatnicy ci zobowiązani są do ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kas rejestrujących.

W odniesieniu do podatników, o których wspomina § 3 ust. 1 pkt 2, zwolnienie traci moc po upływie dwóch miesięcy następujących po miesiącu, w którym podatnik przekroczył limit obrotu z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności, w kwocie 20 tys. zł.

+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Przykład |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Jeśli podatnik rozpoczął w połowie roku działalność polegającą na sprzedaży artykułów papierniczych, to limit upoważniający do skorzystania ze zwolnienia nie będzie wynosił 20 tys. zł, ale 10 tys. zł. W rezultacie w przypadku przekroczenia wspomnianych 10 tys. zł podatnik będzie zobowiązany ewidencjonować tę sprzedaż za pomocą kas rejestrujących. |
+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+

W przypadku podatników, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, zwolnienie traci moc po upływie dwóch miesięcy, począwszy od końca półrocza danego roku podatkowego, w którym podatnik korzysta z tego zwolnienia, jeżeli w okresie tego półrocza udział procentowy obrotu był równy albo niższy niż 80%.

+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Przykład |
+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| Jeśli 75% obrotu działalności podatnika będzie stanowiła sprzedaż związana z odprowadzaniem i oczyszczaniem ścieków (zwolniona z ewidencjonowania), a 25% obrotów będą stanowić na przykład usługi niepodlegające zwolnieniu, to całość sprzedaży podatnik będzie musiał ewidencjonować za pomocą kasy rejestrującej. |
+-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+

Rozporządzenie zakłada ponadto istotną zmianę w porównaniu do obowiązujących w 2012 r. przepisów. Zmiana dotyczy podatników, którzy z powodu utraty prawa do zwolnienia z § 3 ust. 1 pkt 3 zobowiązani byliby do zainstalowania ponad 5 tys. kas rejestrujących. Na gruncie poprzedniego rozporządzenia zwolnienie traciło moc po upływie dwóch lat, licząc od końca półrocza danego roku podatkowego, w którym podatnik korzysta z tego zwolnienia, jeżeli w okresie tego półrocza udział procentowy obrotu był równy albo niższy niż 80%. W obecnym rozporządzeniu w § 5 ust. 4 okres ten skrócono z dwóch lat do roku.

Darmowy fragment
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: