Kino bezpośrednie. Tom II. 1963–1970 - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7453-263-1
Język:
Polski
Rok wydania:
2014
Rozmiar pliku:
16 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
PROMOCJA
-45%
19,30 zł
35,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
1930 pkt.

Pełny opis

Drugi okres działalności twórców direct cinema (1963–1970) to okres ich dojrzałości i arcydzieł, które przeniknęły nawet do popkultury. Filmy takie jak Gimme Shelter czy Woodstock znają nawet ci, którzy nie mają świadomości, że należą one do nurtu kina bezpośredniego. W kolejnych rozdziałach autor omawia kwestię wyczerpania się twórczego potencjału Drew Associates, przygląda się obrazom konserwatywnej Ameryki w filmach Richarda Leacocka i obrazom amerykańskiej kontrkultury w filmach D.A. Pennebakera. Ponadto analizuje najważniejsze filmy niekwestionowanych mistrzów tego nurtu – Alberta i Davida Mayslesów, Arthura Barrona czy Fredericka Wisemana, a także przypomina trójkę nieco zapomnianych twórców direct cinema – Eda Pincusa, Davida Neumana oraz Williama Jerseya.

Spis treści

Spis treści
1. Kino bezpośrednie: drugi etap
2. Drew Associates: wyczerpanie twórczego impulsu?
2.1. Promocja wartości amerykańskich i szczypta kontrkultury
2.2. Letters from Vietnam
2.3. Storm Signal
3. Richard Leacock: obrazy konserwatywnej Ameryki
3.1. Po opuszczeniu Drew Associates
3.2. A Happy Mother’s Day
3.3. Campaign manager
3.4. Chiefs
3.5. A Stravinsky Portrait
3.6. Człowiek a rola społeczna
4. Don Alan Pennebaker – mimowolny kronikarz kontrkultury
4.1. Od inżyniera do filmowca
4.2. Elisabeth and Mary
4.3. You’re Nobody ‘Til Somebody Loves You
4.4. Dont Look Back
4.5. Monterey Pop
4.6. One PM
4.7. Town Bloody Hall
4.8. Siła i słabość czystej obserwacji
5. Albert i David Mayslesowie – kontemplacja rzeczy, jakimi są
5.1. Psychologowie z kamerą
5.2. Showman
5.3. What’s Happening! The Beatles in the USA
5.4. Meet Marlon Brando
5.5. With Love from Truman. A Visit with Truman Capote
5.6. Salesman
5.7. Gimme Shelter
5.8. Grey Gardens
5.9. Alienacja, autoprezentacja, refleksywność
6. Arthur Barron – z punktu widzenia socjologa
6.1. Od dokumentu do fabuły
6.2. My Childhood: Hubert Humphrey’s South Dakota and
James Baldwin’s Harlem
6.3. The Berkeley Rebels
6.3.1. Założenia
6.3.2. Opis filmu
6.2.3. Z punktu widzenia „starej” Ameryki
6.4. Sixteen in Webster Groves
6.5. Webster Groves Revisited
6.6. Arthur Barron – podsumowanie
7. William C. Jersey – zapomniany mistrz kina bezpośredniego
7.1. Zarys kariery
7.2. W poszukiwaniu formy: Search in the Darkness
7.3. Filmy o solidarności: gdy ktoś przegrywa, wszyscy przegrywamy
7.3.1. The Captive
7.3.2. Prisoner at Large
7.3.3. Manhattan Battleground
7.3.4. Incident on Wilson Street
7.3.5. Jimmy
7.4. Poszerzanie perspektywy
7.4.1. A Time for Burning
7.4.2. Goodbye and Good Luck
7.5. W nurcie protestu
7.5.1. America Against Itself
7.5.2. Yippie
7.6. „Każdy film jest autobiograficzny”
8. Ed Pincus i David Neuman: świat konfliktów wewnętrznych
8.1. Na początku byliśmy sobie absolutnie równi: żaden z nas
nic nie umiał
8.2. Black Natchez
8.3. One Step Away
8.4. Panola
8.5. Pincus i Neuman: rysy, luki, szczeliny
9. Frederick Wiseman: instytucja jako zwierciadło ideologii
9.1. Z sądu za kamerę – i z powrotem
9.2. Titicut Follies
9.3. High School
9.4. Law and Order
9.5. Hospital
9.6. Złożoność świata społecznego
10. Kino bezpośrednie: nowe spojrzenie
10.1. Autorstwo a dokumentalizm obserwacyjny
10.2. Potrzeba nowego języka
10.3. Po stronie patrzącego: natura obserwacji
10.3.1. Dystans czy bliskość?
10.3.2. Modalności patrzenia
10.4. W pogoni za istotą
10.5. Po stronie obserwowanego: samoprezentacja
Bibliografia
Indeks osób