Kino włoskie - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7453-267-9
Język:
Polski
Rok wydania:
2009
Rozmiar pliku:
13 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
PROMOCJA
-45%
21,50 zł
39,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
2150 pkt.
Promocja będzie trwać jeszcze tylko przez

Pełny opis

Włoskie filmy wyznaczały nowe kierunki rozwoju kina od początków jego istnienia. Wielkie historyczne widowiska z początku wieku pokazały, że kino ma nieograniczone możliwości kreacyjne. Powojenny neorealizm udowodnił, że filmowe dramaty rozgrywają się także wśród zwykłych ludzi. Dzięki filmom Feliniego, Antoniniego czy Viscontiego kino stało się sztuką ukazującą najważniejsze problemy społeczne, artystyczne i polityczne. Kontrowersyjne obrazy Pasoliniego, Bertolucciego czy Ferreriego przełamywały kolejne obyczajowe tabu i zgłębiały zakamarki ludzkiej świadomości. Dzisiaj uznanie publiczności i krytyków zdobywają filmy takich twórców jak Tornatore, Benigni czy Moretti. Włoskie kino to jednak nie tylko arcydzieła i wybitni twórcy. Tadeusz Miczka przygląda się także filmom faszystowskim, spaghetti westernom, popularnym komediom, filmom erotycznym i zwykłym filmowym kiczom, budując pełen portret wielkiego kina tworzonego 10 000 kilometrów od Hollywood.

Spis treści

Wprowadzenie. Przyjazd kinematografu (1896–1900)
Część pierwsza. Marzenia o filmowym imperium (1901–1918)
Rozdział I. Idea kolonializmu kulturowego: projekty artystyczne i konteksty ekonomiczno-polityczne
Rozdział II. D’Annunzio, futuryści, diwy i gwiazdorzy
Część druga. Ekran wspomnień (1919–1928)
Rozdział III. „Żegnaj, młodości!”: droga upadku kina włoskiego
Rozdział IV. „Ku niebiosom”: droga nadziei?
Część trzecia. Faszystowska propaganda i Włochy „białych telefonów” (1929–1938)
Rozdział V. Prawda ekranu: filmowe echa „Eja, eja, alal`a”
Rozdział VI. Cinelandia: blaski i cienie kina politycznego kompromisu
Część czwarta. Okolice neorealistycznego przełomu (1939–1944)
Rozdział VII. Wojna na ekranie
Rozdział VIII. Stare i nowe: pejzaż filmowy przed godziną „zero”
Część piąta. Barwy ekranowego realizmu (1945–1955)
Rozdział IX. Gorzki smak wolności: polityczne, ekonomiczne i artystyczne konteksty neorealizmu
Rozdział X. Granice nagiej prawdy codzienności: oblicza neorealizmu, konwencje gatunkowe i kino autorskie
Część szósta. Kinematograf na rozstajach dróg (1956–1959)
Rozdział XI. „Trudne lata”: poszukiwanie kompromisu
Rozdział XII. Czas „nadziei za dwa grosze”
Część siódma. Boom po włosku (1960–1969)
Rozdział XIII. Strategie mistrzów (Fellini, Antonioni, Visconti i inni)
Rozdział XIV. Kino popularne i sztuka: wariacje gatunkowe
Rozdział XV. Naśladowcy, plagiatorzy, parodyści i erotomani
Rozdział XVI. Oblicza kontestacji i syndrom 1968 roku 339
Rozdział XVII. Blaski i cienie „złotej epoki” kina włoskiego: produkcja, rozpowszechnianie, kultura filmowa i teoria X muzy
Część ósma. Kryzys po włosku (1970–1979)
Rozdział XVIII. „Choroba na śmierć”: dekompozycja kina autorskiego
Rozdział XIX. Kurs w dół kina popularnego (z pewnymi wyjątkami)
Rozdział XX. W zaklętym kręgu historii, polityki i kontestacji
Rozdział XXI. Zmęczona muza i rozkład świadomości filmowej
Część dziewiąta. Requiem po włosku (1980–1989)
Rozdział XXII. Zmierzch bogów, ostatni cesarz i osamotnieni artyści
Rozdział XXIII. Kino włoskie w labiryncie nowoczesności i ponowoczesności. Moretti i inni
Rozdział XXIV. Gastronomia filmowa: konsumpcja obrazów bez znaku jakości?
Część dziesiąta. Czas zatrzymał się w Cinecitta` (1990–1999)
Rozdział XXV. Mgliste perspektywy kina u schyłku Pierwszej Republiki, na drodze Włoch ku Drugiej Republice i w oparach ponowoczesności
Rozdział XXVI. Pożegnania z włoskim homo cinematographicusem?
Zakończenie. Nowe Kino Włoskie – po raz trzeci (2000–)
Indeks osób