Kolarstwo. Podstawy trenigu - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-64131-03-5
Język:
Polski
Rok wydania:
2012
Rozmiar pliku:
20 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
39,80 zł
42,40 zł
Cena w punktach Virtualo:
3980 pkt.

Pełny opis

Chcesz zacząć przygodę z szosowym treningiem kolarskim, ale nie wiesz, od czego zacząć? Jak zaplanować treningi, dopasować rodzaje, metody i środki treningowe, by przyniosły jak najlepsze efekty? Poznaj poszczególne elementy, które pozwolą ci się przygotować do zawodów kolarskich, zarówno od strony wytrzymałości, siły i szybkości, jak i techniki jazdy i taktyki. Autor przeprowadza cię przez poszczególne zagadnienia, które przydadzą ci się w przygotowaniach - opisuje sprawy psychologiczne, kwestie związane z przygotowaniem roweru, odpowiednim strojem kolarskim. Następnie przechodzi do planowania treningów - omawia cele, cykle i fazy treningowe oraz bezpośrednie przygotowanie do startu w zawodach. Pokazuje, jak prowadzić dziennik kolarski oraz jak dopasować dietę, by była elementem kształtowania formy sportowej. Dzięki książce nic cię nie zaskoczy - będziesz wiedział, jak poradzić sobie z przetrenowaniem, zmęczeniem i wypaleniem oraz spadkiem motywacji. Omawia ona zarówno podstawowe jak i zaawansowana techniki kolarskie, m.in. pedałowanie i balans ciałem, jak również stójkę czy rzut na linię mety. Dowiedz się, jak atakować i uciekać, odpowiadać na ataki i blokować. Podejmuj właściwe decyzje prowadzące do osiągnięcia wyznaczonych celów.

Spis treści

Słowo wstępne

Od autora

 

Część I. Zanim wsiądziesz na rower

Rozdział 1. Ciało człowieka

Układ kostny

Układ mięśniowy

Układ krwionośny

Układ oddechowy

System energetyczny

 

Rozdział 2. Naukowe podstawy treningu

Komponenty wytrenowania

Biomechanika

 

Rozdział 3. Przygotowanie fizyczne

Trening ogólnorozwojowy

Trening na siłowni

Rozgrzewka i ostudzenie

Rozciąganie

Ćwiczenia na rozciąganie

Ćwiczenia treningu siłowego

Trening na rowerze stacjonarnym

Metoda Pilatesa

Ochrona przed urazami i pierwsza pomoc

Masaż sportowy

 

Rozdział 4. Doping w kolarstwie

Popularne formy dopingu

Możliwości legalnego stosowania środków zakazanych

Kontrola antydopingowa

 

Rozdział 5. Przygotowanie psychiczne

Myśl jak zawodowiec

Wymagane cechy

Koncentracja

Kontrola emocji

Wizualizacja

Motywacja

 

Rozdział 6. Budowa i przygotowanie roweru

Budowa i wybór roweru

Mierzenie roweru

Pozycja na rowerze

Rowery torowe

Rozdział 7. Strój kolarski

Spodenki

Koszulka

Kombinezon

Rękawiczki

Ocieplacze

Bielizna termiczna

Okulary

Buty

Skarpety i ochraniacze na buty

Kask

 

Część II. Planowanie treningów

Rozdział 8. Rodzaje treningów

Trening wytrzymałości

Trening z pomiarem mocy

Trening sprinterski

Trening wysokościowy

 

Rozdział 9. Metody treningowe

Metoda ciągła

Metoda zmienna

Metoda powtórzeniowa

Metoda interwałowa

Metoda kontrolno-startowa

 

Rozdział 10. Planowanie treningów

Cele treningowe

Cykle treningowe

Fazy treningowe

Bezpośrednie przygotowanie startowe

Nagłe zmiany w programie treningowym

 

Rozdział 11. Kontrola planu treningowego

Dziennik treningowy

Kontrola przez osoby trzecie

Kontrola lekarska

Testy

 

Rozdział 12. Dieta w treningu kolarskim

Białka (proteiny)

Węglowodany

Tłuszcze

Probiotyki

Nawodnienie organizmu

Dieta w dzienniku treningowym

Utrata wagi

Suplementy diety

 

Rozdział 13. Zmęczenie, przetrenowanie, odpoczynek

Zmęczenie

Przetrenowanie

Wypalenie

Odpoczynek

 

Część III. Techniki jazdy i elementy taktyki

Rozdział 14. Wprowadzenie

Kategorie technik kolarskich

 

Rozdział 15.  Techniki podstawowe

Wsiadanie i zsiadanie z roweru, ruszanie

Pedałowanie

Balans i koordynacja

Hamowanie

 

Rozdział 16. Techniki średnio zaawansowane

Wybór przełożeń

Pokonywanie zakrętów

Podjazd

Zjazdy

 

Rozdział 17. Techniki zaawansowane

Jazda w grupie – komunikacja i szyki

Jazda bez trzymanki

Upadki

Pozycja aerodynamiczna

Dobieranie tempa jazdy

Sprint

Picie z bidonu i odbieranie przedmiotu

Stójka

Zmiana ubrania

Jedzenie w trakcie jazdy

Rzut na linię mety

Poruszanie się w kolumnie samochodów

Ćwiczenia taktyczno-techniczne  

 

Rozdział 18. Kosmici atakują,

czyli kilka słów o jeździe na czas

Czym jest jazda na czas

Podstawy fizyczne

Kształt, czyli rama

Powierzchnia czołowa, czyli kolarz

Ubranie

Komponenty wytrenowania

 

Rozdział 19. Podstawy taktyki

Sprint

Ataki

Odpowiadanie na ataki

Podciąganie

Ucieczka

Blokowanie

Zamykanie przerwy

Wyprowadzanie na sprint

 

Rozdział 20. Konkurencje kolarskie

Kolarstwo szosowe

Kolarstwo torowe

Kolarstwo przełajowe

Kolarstwo górskie (MTB)

 

Rozdział 21. Udział w zawodach

Wymagania stawiane przed zawodnikiem

Przed wyścigiem

W dzień wyścigu

Wyścig

Po wyścigu

 

Część IV. Jeszcze więcej o kolarstwie

Rozdział 22. Największe szosowe wyścigi kolarskie

Rozdział 23. Trochę historii

 

Część V. Dodatki

 

Zakończenie

O autorze