Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7930-522-0
Język:
Polski
Data wydania:
Kwiecień 2015
Rozmiar pliku:
7,6 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
41,30 zł
44,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
4130 pkt.

Pełny opis

Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany.

Budowanie i kształtowanie konkurencyjności nie należy do prostych zadań przedsiębiorstwa. Świat nauki i praktyki gospodarczej ulega ciągłym zmianom i zmianie też musi ulec spojrzenie na konkurencyjność przedsiębiorstw. Skuteczność i efektywność konkurencyjności miękkiej generuje rozwój oraz stoi na straży bezpieczeństwa przedsiębiorstwa na rynku.

W książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw. Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.

Spis treści

Wprowadzenie

Część I. Syntetyczne ujęcie konkurencyjności przedsiębiorstwa

Rozdział 1. Konkurencja procesem rozwoju przedsiębiorstw

1.1. Istota i pojęcie konkurencji w literaturze nauk ekonomicznych
1.2. Istota i definicje konkurencji
1.3. Rodzaje i kryteria klasyfikacji konkurencji

Rozdział 2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa

2.1. Istota i definicje konkurencyjności
2.2. Potencjał i źródła konkurencyjności
2.3. Źródła i sposoby budowy przewagi konkurencyjnej
2.4. Pozycja konkurencyjna jako miara skuteczności konkurowania   

Część II. Czynniki konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw

Rozdział 3. Zasoby ludzkie w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa


3.1. Pojęcie i cele zarządzania zasobami ludzkimi
3.2. Znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
3.3. Miejsce czynnika ludzkiego w organizacji
3.4. Modele polityki personalnej
3.5. Metody zarządzania personelem
3.5.1. Planowanie zatrudnienia
3.5.2. Rekrutacja i selekcja personelu
3.5.3. Szkolenie i doskonalenie personelu  
3.6. Kompetencje
3.7. Kreatywność

Rozdział 4. Menedżer kadrą zarządzającą przedsiębiorstwem

4.1. Menedżer i jego rola w organizacji
4.2. Funkcje realizowane przez menedżera w organizacji
4.3. Cechy i umiejętności menedżera
4.4. Współczesny menedżer   

Rozdział 5. Motywacja funkcją zarządzania przedsiębiorstwem

5.1. Motywacja elementem zarządzania
5.2. Teorie potrzeb
5.3. Teoria procesu motywacji
5.4. Teoria wzmocnienia motywacji  
5.5. Znaczenie motywowania pracowników
5.6. Instrumenty pobudzania motywacji
5.6.1. Płaca jako środek motywacji
5.6.2. Formy płac
5.6.3. Wewnętrzna struktura płac
5.6.4. Zasady kształtowania składników wynagrodzenia
5.6.5. Premia instrumentem motywowania
5.7. Pozapłacowe środki pobudzania motywacji
5.7.1. Polityka awansowania
5.7.2. Ocenianie – kształtowanie stosunków międzyludzkich  
5.7.3. Korzystne i niekorzystne czynniki w systemie motywacyjnym. Płaca czy pozapłacowe motywatory?

Rozdział 6. Kultura organizacyjna w procesie miękkiego zarządzania przedsiębiorstwem

6.1. Kultura organizacyjna w ujęciu definicyjnym
6.2. Model kultury organizacyjnej według E. Scheina
6.3. Typy i rodzaje kultur organizacyjnych stosowanych w przedsiębiorstwach   
6.4. Kultura instrumentem zarządzania przedsiębiorstwem
6.5. Zmiana a kultura organizacyjna
6.5.1. Zmiana elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa
6.6. Model zmian organizacyjnych wpływających na kulturę przedsiębiorstwa

Rozdział 7. Wiedza zasobem przedsiębiorstwa

7.1. Pojęcie wiedzy
7.2. Wiedza jako strategiczny zasób
7.3. System zarządzania wiedzą  
7.4. Zarządzanie wiedzą zadaniem kadry zarządzającej  
7.5. Rola wiedzy w procesach zarządzania organizacją
7.6. Wartość przedsiębiorstwa
7.7. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa

Rozdział 8. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa

8.1. Kapitał ludzki
8.2. Kapitał strukturalny
8.3. Kapitał relacyjny  
8.4. Mierniki kapitału intelektualnego

Rozdział 9. Zaufanie w rozwoju przedsiębiorstwa

9.1. Kształtowanie się pojęcia zaufanie
9.2. Zaufanie w ujęciu teorii racjonalnego wyboru
9.3. Zaufanie w teorii kapitału społecznego R. Putnama
9.4. Zaufanie a kapitał społeczny w koncepcji F. Fukuyamy
9.5. Definicja i rodzaje zaufania w koncepcji P. Sztompki
9.6. Pojęcie zaufania w teorii nauk o zarządzaniu
9.7. Kultura organizacyjna oparta na zaufaniu

Rozdział 10. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw

10.1. Cztery podstawowe układy konkurencyjności przedsiębiorstw
10.2. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw

Podsumowanie

Bibliografia

Wykaz rysunków i tabel