Koopetycja w rozwoju przedsiębiorstw high-tech. Determinanty i dynamika - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7488-064-0
Język:
Polski
Data wydania:
Październik 2014
Rozmiar pliku:
19 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
49,30 zł
52,50 zł
Cena w punktach Virtualo:
4930 pkt.

Pełny opis

W miarę zawężania się pola konkurencji rośnie znaczenie zasobów niematerialnych i innowacyjnych zdolności firmy. Zastanowiło więc wielu badaczy jak relacje międzyorganizacyjne wpływają na rozwój tych zdolności. Jednym z poglądów wyjaśniających strategię sieci międzyorganizacyjnych jest paralelizm konkurowania i współpracy. Współpraca oznacza poszukiwanie synergii z tych relacji i ma miejsce w procesie kreowania dodatkowej wartości w sieci, a konkurencja dotyczy podziału tej wartości. Zespalanie się konkurencji i współpracy w jeden typ relacji i interakcji określa się mianem KOOPETYCJI. Koopetycja, mimo iż jest zjawiskiem stosunkowo młodym, dynamicznie się rozwija. Relacje koopetycyjne mają ogromne znaczenie dla strategii rozwoju przedsiębiorstw, relacji między konkurentami, reguł gry w sektorach oraz dla rozwoju gospodarek poszczególnych krajów i regionów. Mimo ich istotności, poziom wiedzy dotyczącej ich uwarunkowań, dynamiki i wpływu na rozwój przedsiębiorstw jest niesatysfakcjonujący. Dlatego podjęliśmy badania, które mają odpowiedzieć na pytania:

• Jak koopetycja wpływa na rozwój przedsiębiorstw wysokich technologii? i odwrotnie,

• Jak faza rozwoju przedsiębiorstwa high-tech wpływa na typ relacji koopetecyjnych?

Uzyskane odpowiedzi zawarliśmy w tej pracy i mamy nadzieję, że posłużą one menedżerom, konsultantom, naukowcom i studentom w dalszym badaniu i stymulowaniu tych relacji.

Spis treści

Wstęp

1.  ROZWÓJ  PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH  Anna Adamik, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska

1.1. Specyfika przedsiębiorstw wysokich technologii

1.2. Istota rozwoju przedsiębiorstw high-tech

1.3. Formy, etapy i czynniki rozwoju przedsiębiorstw wysokich technologii

1.4. Stan, struktura i tendencje rozwojowe  firm high-tech w Polsce

2.  KOOPETYCJA W ROZWOJU  PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH Wojciech Czakon

2.1. Pojęcie i cechy koopetycji

2.2. Typy relacji koopetycyjnych

2.3. Motywy podjęcia koopetycji

2.4. Znaczenie koopetycji dla rozwoju firm high-tech

3.  METODYKA  BADAŃ EMPIRYCZNYCH Agnieszka Zakrzewska-Bielawska

3.1. Cel i zakres badań

3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze

3.3. Charakterystyka próby badawczej w badaniach ilościowych

4.  DETERMINANTY KOOPETYCJI PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH Wojciech Czakon, Wojciech Machel

4.1. Zewnętrzne uwarunkowania koopetycji

4.2. Wewnętrzne uwarunkowania koopetycji

4.3. Determinanty koopetycji w praktyce rozwoju firm high-tech

5.  STRATEGIA KOOPETYCJI W PRAKTYCE FIRM HIGH-TECH Agnieszka Zakrzewska-Bielawska

5.1. Motywy podjęcia współpracy z konkurentami

5.2. Typy relacji koopetycyjnych

5.3. Wybory i preferencje względem koopetytorów

5.4. Korzyści i koszty koopetycji

6.  OBSZARY DZIAŁAŃ KOOPERENCYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH Joanna Cygler, Wojciech Machel

6.1. Typologia obszarów kooperencyjnych

6.2. Badania i rozwój

6.3. Zaopatrzenie, sprzedaż i logistyka

6.4. Produkcja i usługi

6.5. Marketing

6.6. Finanse

6.7. Zasoby ludzkie

6.8. Informatyka

7.  DYNAMIKA RELACJI KOOPETYCYJNYCH PRZEDSIĘBIORSTW HIGH-TECH Anna Adamik, Agnieszka Zakrzewska-Bielawska

7.1. Istota dynamiki i modelowania

7.2. Dynamika relacji koopetycyjnych firm high-tech w ujęciu empirycznym

7.3. Kształtowanie relacji koopetycyjnych w przedsiębiorstwach high-tech – ujęcie modelowe

7.4. Bariery rozwoju relacji koopetycyjnych

8. KOOPETYCJA W ROZWOJU FIRM HIGH-TECH  – studia przypadków

8.1. Koopetycja w fazie narodzin – przypadek WiRan Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością  Wojciech Machel

8.2. Koopetycja w fazie wzrostu – przypadek firmy Sensilab Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – S.K-A.  Agnieszka Zakrzewska-Bielawska

8.3. Koopetycja w fazie dojrzałości – przypadek COBR POLMATEX–CENARO Anna Adamik

8.4. Koopetycja w fazie schyłku – przypadek firmy MyNetwork Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością   Wojciech Czakon

Zakończenie

Załącznik 1  Kwestionariusz do badań ankietowych

Załącznik 2  Listy kontrolne dla diagnozy fazy rozwoju przedsiębiorstwa