Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-7969-518-8
Język:
Polski
Rok wydania:
2014
Rozmiar pliku:
27 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
28,90 zł
30,75 zł
Cena w punktach Virtualo:
2890 pkt.

Pełny opis

Zbiór jest poświęcony różnym sposobom twórczego wykorzystania języka w mediach masowych, reklamie, marketingu i nazewnictwie, w szczególności kreatywności dziennikarskiej (cz. I), internetowi widzianemu jako przestrzeń kreatywna (cz. II), kreatywności w marketingu, reklamie i nazewnictwie (cz. III) oraz komizmowi językowemu. Na ciekawą nie tylko dla humanistów publikację składają się teksty dotyczące najnowszych zjawisk językowych, analizowanych przez młodych adeptów językoznawstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa, dziennikarstwa i filozofii. Dzielą się oni spostrzeżeniami na temat kreacyjnych możliwości tkwiących zarówno w języku, jak i w jego użytkownikach. Znajdziemy tu m.in.: omówienie języka współczesnych dziennikarzy w sieci; analizę wykorzystania nazw własnych do modyfikacji frazemów w nagłówkach prasy sportowej oraz języka relacji sportowych i kreatywnego stosowania modyfikacji związków frazeologicznych i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach prasowych; opis mody językowej na Facebooku (nadużywane wyrazy i tematy); ukazanie relacji między słowem a obrazem; językowych i pozajęzykowych aspektów komunikacji przedstawicieli Pokolenia Y w Internecie na przykładzie serwisu Facebook; memów traktowanych jak współczesne plotki językowe i analizowanych pod kątem kreatywności; ujęcie demotywatorów i memów jako połączenia słowa i obrazu; próbę rozstrzygnięcia, czy istnieje przepis na dobrą nazwę marketingową; analizę nazwa polskich tanich win owocowych lub mechanizmów tworzenia nazw programów publicystycznych; ujęcie argumentacji jako środka perswazji − na przykładzie prasowych tekstów reklamowych; pokazanie stylizacji jako sposobu budowania komizmu językowego, zamierzonej niepoprawność językowej jako źródła komizmu, a także przegląd sposobów budowania komizmu językowego w wybranych filmach Juliusza Machulskiego.

Publikacja może zainteresować nie tylko humanistów zajmujących się opisem komunikatów językowych, lecz także te osoby, które chcą rozwijać umiejętności pisarskie i kompetencje językowe.

Spis treści

Wstęp  7

Kreatywność dziennikarska  9

Dariusz Baran − Sieć pozwala na więcej – o języku współczesnych dziennikarzy uwag kilka  11

Katarzyna Burska − Wykorzystanie nazw własnych do modyfikacji frazemów w nagłówkach prasy sportowej (na przykładzie tygodnika „Piłka Nożna” i miesięcznika „Piłka Nożna Plus”)  27

Karolina Czemplik − Czasami zaskakujący, czasami zabawny, ale jakże oryginalny język relacji sportowych Zimowych Igrzysk Olimpijskich Soczi 2014  49

Aleksandra Różalska − Czy z tej bajki będzie złoto? − kreatywne wykorzystanie modyfikacji związków frazeologicznych i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach prasowych „Przeglądu Sportowego”  59

Magdalena Wojenka-Karasek − Tytuł prawdę Ci powie? Słowotwórcze zabiegi w nagłówkach „Polityki”  71

Internet jako przestrzeń kreatywna  87

Paulina Banaśkiewicz – Kreacja treści postów na fanpage’u blogerki modowej. Środki, funkcje oraz intencje  89

Anna Ciechańska − Moda językowa na Facebooku – nadużywane wyrazy i tematy  101

Joanna Duda − Jak odczytać relacje panujące pomiędzy słowem a obrazem? – analiza komiksu w wersji online na przykładzie Bajki o Szafiarce Ilony Myszkowskiej  113

Kamil Olender − Językowe i pozajęzykowe aspekty komunikacji przedstawicieli Pokolenia Y w Internecie na przykładzie serwisu Facebook  125

Beata Kurządkowska, Marek Maruszczak − Mem – współczesna plotka internetowa  137

Aleksandra Majdzińska − Kreatywność w memie internetowym  151

Jagoda Sałaj, Agnieszka Śliz − Memy słowno-obrazowe jako wyraz kreatywności użytkowników Internetu  163

Przemysław Szews − Demotywatory i internetowe memy – o łączeniu słowa i obrazu na Twitterze  177

Agnieszka Barczyk − Czy istnieje przepis na dobrą nazwę marketingową? Przykłady sukcesów i porażek w namingu  195

Magdalena Budzyńska − Dobre, bo tanie i dobre − o nazwach polskich tanich win owocowych  207

Natalia K mieć − Kwadrans po ósmej, Najsztub pyta, Co z t ą Polską? − czyli o mechanizmach tworzenia nazw programów publicystycznych słów kilka  221

Agnieszka Kowalczyk − „Wszystkie drogi prowadzą do Soczi” − analiza przekazów reklamowych przygotowanych na Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2014 w aspekcie kreatywności językowej  233

Justyna Łopatka − Przezwiska ludowe we współczesnej komunikacji  247

Paweł Wiater − Alternate Reality Game – marketing wirusowy w rzeczywistości wirtualnej i sieciowej  257

Ilona Witkowska − Argumentacja jako środek perswazji − na przykładzie prasowych tekstów reklamowych  267

Beata Michalska − „Pigułka szczęścia”, czyli o kreacji świata na internetowych stronach gabinetów stomatologicznych (leksyka wartościująca)  283

 

Komizm językowy 297

Mateusz Gaze − Stylizacja jako sposób budowania komizmu językowego  299

Karolina Krzysztoń − Co śmieszy w filmach Abstrachuje.TV i co z tego wynika  311

Rafał Maćkowiak − Zamierzona niepoprawność językowa jako źródło komizmu w serialu Świat według Kiepskich 325

Małgorzata Miławska − „To kłamstwo! Kopernik była kobietą!” – sposoby budowania komizmu językowego w wybranych filmach Juliusza Machulskiego  339

Urszula Wróbel – Modyfikacje językowe jako jeden ze sposobów kreacji dowcipu we wlepkach  353

 

Arkadiusz Lorenc − Dlaczego śmieszą nas z założenia nieśmieszne żarty? – kilka uwag na temat krótkich żartów publikowanych na stronie suchary.com  367