W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-7969-811-0
Język:
Polski
Rok wydania:
2015
Rozmiar pliku:
8,6 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
18,70 zł
19,95 zł
Cena w punktach Virtualo:
1870 pkt.

Pełny opis

Książka składa się z czterech części zatytułowanych: 1. Dzieci i młodzież w świecie cyfrowym, 2. Dzieci i młodzież w świecie czasopism, 3. Działalność instytucjonalna na rzecz kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz 4. Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży w ujęciu międzynarodowym. Dowiemy się z niej m.in. na tematy różnorodnym funkcji nowoczesnych bibliotek oraz techniki (przede wszystkim technologii cyfrowych), która okazuje się w tym wypadku nie tyle alternatywą dla konwencjonalnej formy książki, ile nierzadko jedynym sposobem na kontakt z literaturą. Tym istotniejsze staje się podjęcie dyskusji społecznej nad możliwościami, ale i ograniczeniami cyfryzacji kultury, aby osoby dotychczas pozostające na marginesie zainteresowań badaczy czytelnictwa zostały docenione jako potencjalni odbiorcy sztuki słowa. Dzięki spojrzeniu z zewnątrz czytelnik może skonfrontować obraz kultury czytelniczej Zachodu (casus Francji) i charakterystycznej dla Europy Środkowo-Wschodniej na przykładzie Bułgarii. Książka będzie ciekawą lekturą dla: bibliologów, socjologów, psychologów, pedagogów, kulturoznawców, bibliotekarzy, nauczycieli, studentów, nauczycieli, rodziców, pracowników fundacji i programów rządowych związanych z czytelnictwem oraz wszystkich tych, których zainteresowania oscylują wokół kultury czytelniczej dzieci i młodzieży oraz podmiotów na nią wpływających.

Spis treści

Wstęp  9

Część I. Dzieci i młodzież w świecie cyfrowym. Children and youth in the digital world  21

Agnieszka Maroń, Będę pisać o książkach… - książkowa blogosfera i jej młodzi twórcy. I will write about books… – books blogosphere and its young creators  23

Grzegorz Gmiterek, eBook 2.0 Książka w rzeczywistości sieci drugiej generacji i mobilnych technologii. eBook 2.0 Book in the reality of Web 2.0 and mobile technologies  51

Agnieszka Przybyszewska, Inne czytanie i dziecięca literatura (roz)grywalna - od gamebooków do książek rzeczywistości rozszerzonej. Reading in the other way Playable literature for children - from gamebooks to AR books  69

Bożena Czerwińska, Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej czy Kawiarenka Internetowa w szkole? ICIM or Internet Café in school library?  81

Część II. Dzieci i młodzież w świecie czasopism. Children and youth in the world of magazines  109

Magdalena Przybysz-Stawska, Prasa dla młodzieży w Polsce po 1989 roku: zarys problematyki. Press for youth in Poland after 1989: outline of the topic  111

Dorota Lewandowska-Jaros, Zmiany w języku czasopism dla dzieci i młodzieży jako jeden z czynników wpływających na poziom czytelnictwa prasy skierowanej do młodych odbiorców (na przykładzie „My Little Pony” i „MLP Equestria Girls”). Changes in language of magazines for children and youth as one of the factors affecting the level of newspaper readership aimed at a young audience (for example “My Little Pony” and “MLP Equestria Girls”)  125

Część III. Działalność instytucjonalna na rzecz kultury czytelniczej dzieci i młodzieży. Institutional activity for the reading culture of children and youth  137

Anna Krawczyk, Centrum Literatury Dziecięcej - aby służyć tym, którzy służą dzieciom. Children’s Literature Center - to serve people who serve the children  139

Irena Łabiszewska, Urszula Kowalewska, „Ładne Halo” – łódzkie wydawnictwo niespodzianek. „Ładne Halo” – the Łódź’s publishing house of surprises  149

Marta Deńca, Rola biblioteki szkolnej w rozwijaniu kompetencji czytelniczych uczniów niesłyszących. The role of school library in developing reading competencies of deaf students  169

Część IV. Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży w ujęciu międzynarodowym. Reading culture of children and youth in the international approach  191

Stanisława Kurek-Kokocińska, Panorama czytelnictwa młodzieży francuskiej w epoce cyfrowej. Panorama of youth’s readership in France in the digital age  193


Lubomira Parijkova, Bulgarian good practices for reading competence. Dobre praktyki w zakresie rozwoju kompetencji czytelniczych w Bułgarii  205