Kształcenie człowieka - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7587-858-5
Język:
Polski
Data wydania:
29 października 2011
Rozmiar pliku:
1,8 MB
Zabezpieczenie:
brak
Cena Virtualo
23,50 zł
25,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
2350 pkt.

Pełny opis

W książce autor pragnie przybliżyć podstawowe idee i myśli Jana Henryka Pestalozziego oraz wskazać możliwości ich praktycznego wdrożenia. Nie uda się nam bowiem ulepszyć edukacji tylko organizacyjną gorliwością i większymi nakładami finansowymi. Sukces edukacyjny nastąpi wówczas, gdy baczyć będziemy na owe ponadczasowe zasady, które zidentyfikował i sformułował dla potomności Pestalozzi.

Swoich czytelników autor upatruje w osobach nie tylko związanych z kształceniem, lecz także politycznie odpowiedzialnych za edukację, jak również w ojcach i matkach, i we wszystkich ludziach, którym leży na sercu dobro dorastającego pokolenia i wywieranie wpływu na kształt szkolnictwa.

Źródłem wsparcia i inspiracji przy powstawaniu niniejszej publikacji była osobowość, która przy całym sukcesie ekonomicznym nie straciła świadomości co do faktu, że także gospodarce i państwu najlepiej służy sytuacja, w której szkoły dbają o kształcenie całego człowieka, stąd też w centrum ich zainteresowań nie jest jego użyteczność, lecz człowieczeństwo. Było to główne dążenie Jana Henryka Pestalozziego.

Artur Brühlmeier

[…] To nie jest książka z historii myśli wychowawczej, z dziejów pedagogiki społecznej czy opiekuńczo-wychowawczej, ale ze współczesnej filozofii wychowania, której założenia adresowane są do wrażliwości, duchowości, sumień i otwartości nauczycieli i pedagogów. […] czyta się ją z ogromną satysfakcją intelektualną, także dzięki bardzo dobremu tłumaczeniu i świetnej edycji Oficyny Wydawniczej „Impuls”. […]


Fragment wprowadzenia
prof. zw. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego

Spis treści

O autorze
Reguła językowa
Cytaty z dzieł Pestalozziego
Słowo wstępne do wydania drugiego
Wprowadzenie od redaktora naukowego
Kształcenie w duchu Pestalozziego
Wstęp / podstawowy zamysł książki / cel kształcenia
Jakość? Jakość!
Cel: podnoszenie jakości kształcenia / Co to znaczy jakość?
Typowy Pestalozzi
Podstawowa zasada Pestalozziego: zgodność z naturą / potencjalne akty łamania zasady
Daj spokój, wszystko jest przecież względne!
Problemy z wartościowaniem / odwaga wartościowania
Wysil się!
Istota i konieczność osiągnięć uczniów
O formach kontaktu i innych wartościach
Wartości i normy / forma i treść
Słynna triada
Idea harmonijnego, elementarnego kształcenia według Pestalozziego
Głosić kazania o moralności?
Misja wychowawcza szkoły / możliwości kształcenia duchowego
„Człowiek tam tylko jest pełnym człowiekiem, gdzie ćwiczy”
Znaczenie, formy i problemy ćwiczenia / umiejętności i wiedza
Kamień na kamieniu
Zasada kompletności i jej konsekwencje
Otwartość!
Otwartość warunkiem kształcenia
Posłuszeństwo – nie, dziękuję?
Uzasadnienie posłuszeństwa / znaczenie dla szkoły
Dyscyplina to przytomność ducha i ciała
Dyscyplina jako skupienie na zadaniu
Poślij papier tam, gdzie pieprz rośnie
Zasada bliskości / konsekwencje dla szkoły
Wspaniale, tak dużo wolnego!
Życie jako przygotowanie do zajęć szkolnych
Księżyc jest tak duży jak piłka
Uwzględnianie dziecięcego obrazu świata
Nie wiem, w co mam ręce włożyć
Radzenie sobie z prawdziwym i rzekomym nawałem materiału
Rękodzieło czy rękoczyn?
O rozwoju zdolności manualnych
Czym jest człowiek?
Teoria człowieka według Pestalozziego
Siłomierz, czyli walnij Łukasza!
Przemoc w szkole, koncepcje rozwiązań
Dobre chęci i całkowita porażka
Rozwiązywanie konfliktów: przykład z życia
Co robić bez paska?
Władza i autorytet w wychowaniu
Trzydzieści godzin zajęć językowych w tygodniu
Wychowanie językowe jako holistyczna misja szkoły