Kultura mediów, ciało i tożsamość - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7587-894-3
Język:
Polski
Data wydania:
21 grudnia 2011
Rozmiar pliku:
16 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
63,90 zł
68,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
6390 pkt.

Pełny opis

Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, składa się z 23 tekstów i jest podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy kultury mediów, druga – płci i ciała. Jako redaktorzy tomu jesteśmy przekonani, że prezentowana problematyka jest ważna, teksty (choć łączy je kontekst edukacyjny) – interdyscyplinarne, a sposoby prezentacji poszczególnych tematów – niebanalne. Udało się nam w jednej książce zgromadzić artykuły autorów z całej Polski, z wielu ośrodków akademickich. Łączy ich zainteresowanie rolą kultury współczesnej w kształtowaniu tożsamości.

Mamy nadzieję, że Czytelnik podczas lektury będzie książkę tę współtworzył, wraz z autorami czytając kody, mnożąc znaczenia niedokończonych, kontrowersyjnych, głośnych, a także zapomnianych, niedocenianych tekstów i edukacyjnych kontekstów kultury współczesnej.

Witold Jakubowski
Sylwia Jaskulska

Ta publikacja nie jest oczywiście ani głosem za kulturą popularną, ani przeciwko niej. Zebrane w tym tomie teksty ilustrują perspektywę oglądu dzisiejszej rzeczywistości zaproponowaną przez wspomnianego badacza – J. Fiske. Mnożymy w nich pytania o język mediów i przekaz medialny, ich rolę w konstruowaniu współczesnych tożsamości. Odnosimy się do płci i ciała jako do miejsca wpisywania znaczeń. Interesuje nas szczególnie perspektywa edukacyjna. Kultura popularna nie jest przez autorów tomu pomijana. Przeciwnie – jest traktowana jako kontekst socjalizacji i edukacji; edukacja i socjalizacja zaś są kontekstem kultury popularnej. Obrazy medialne szkoły, młodzieży i rodziny, nowe wspólnoty internetowe, reklama jako tekst kultury, tożsamość płciowa i kreowanie własnego wizerunku przez kreowanie ciała to tylko niektóre z kwestii, które podnosimy…

Spis treści

Wstęp (Witold Jakubowski, Sylwia Jaskulska); 9

Część pierwsza

Kultura mediów i tożsamość

Witold Jakubowski

Media, tożsamość i edukacja; 15

Sylwia Jaskulska

Wychowanie instant. Na przykładzie programu telewizyjnego Superniania; 33

Marta Wrońska

Kultura medialna jako element konstruowania własnej tożsamości i stylu życia adolescentów w „płynnej nowoczesności”; 41

Tomasz Przybyła

Gadżet czy narzędzie intelektualne? (O telefonie komórkowym w rękach adolescenta); 51

Anna Brzezińska

Między brakiem zrozumienia a nienawiścią, czyli odkrywanie tożsamości płciowej we współczesnych obrazach filmowych – Transamerica Duncana Tuckera oraz Nie czas na łzy Kimberly Peirce; 65

Eva Zamojska

Szkoła w filmie. Czy tylko fikcja? Analiza obrazu rzeczywistości szkolnej w filmie Klasa (Entre les murs); 85

Dawid Kaiser

Obrazy ojcostwa we współczesnej polskiej kinematografii; 101

Tomasz Żaglewski

Fani, czyli my. Strategie kształtowania postaw prosumenckich

we współczesnej kulturze popularnej na przykładzie przemysłu filmowego; 113

Anna Lusińska

Od popkultury do reklamy społecznej. Rozważania nad miejscem reklamy społecznej w kulturze popularnej; 125

Magdalena Grabowska

Tożsamość religijna w reklamie w dobie popkultury, czyli po co reklamie religia?; 149

Agnieszka Iwanicka

Kompetencje medialne a przyszłość zawodowa pokolenia Google; 165

Natalia Walter

Internetowa kultura pomagania; 177

Mateusz Melosik

Tożsamość punk – rzeczywista czy upozorowana?; 189

Michał Klichowski

Portal Nasza Klasa jako środowisko konstruowania tożsamości; 207

Część druga

Ciało, płeć i tożsamość

Ewa Bielska

Tożsamość queer jako matryca strategii oporowych; 215

Natalia Warszawska

Kreacja idealnych wizerunków, czyli kult ciała w kulturze popularnej; 225

Magdalena Wasylewicz

Postrzeganie własnej cielesności w kontekście kultury popularnej – zderzenie wymogów przestrzeni medialnej z rzeczywistością; 239

Grażyna Gajewska

Manekin jako obiekt pożądania społeczeństwa konsumpcyjnego; 247

Ireneusz Jeziorski

„Twarz jako medium”. O doświadczeniu ciała i przestrzeni przez osoby psychotyczne w świetle antropologii wizualnej i sensorycznej; 259

Marek Kaźmierczak

Eros i Tanatos w recepcji Zagłady. Kultura popularna, ciało, obraz; 279

Mariola Bieńko

Intymne strategie tożsamościowe dziecka we współczesnej kulturze popularnej; 305

Anna Opieczyńska

Porno-chic, czyli seksualność jako narzędzie komunikacji; 327

Krzysztof Wąż

Społeczno-kulturowy kontekst zjawiska (przed)wczesnego rodzicielstwa; 341

Informacje o autorach; 361