Kultura pracy menedżera - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7488-039-8
Język:
Polski
Rok wydania:
2011
Rozmiar pliku:
2,2 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
52,60 zł
56,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
5260 pkt.

Pełny opis

Omawiając zagadnienia tworzenia kultury pracy menedżera, odnosimy się do procesu i środowiska pracy. Tych kultur nie da się opisać jednym zdaniem. Odzwierciedlają one bowiem merytoryczne treści pracy, zachowania uczestników procesu pracy i ich oceny wraz ze skutkami z punktu widzenia systemu.

 

Myśl przewodnia tej książki jest następująca: kultura pracy, w tym szczególnie menedżera zapewnia stabilność pracy przez umożliwienie uczestnikom procesu pracy zaspokojenia potrzeb stosownie do ich struktur wartości. Przekłada to się bezpośrednio na efektywność, zysk. Pracownicy naukowi i studenci otrzymają materiał do przemyśleń i ustaleń kierunków dalszych badań. Praktycy, tj. osoby na stanowiskach kierowniczych, niezależnie od szczebla zarządzania mają do dyspozycji narzędzie pozwalające określić zagrożenia w ich pracy i recepty jak im zapobiegać. Podwładni, pracobiorcy rozszerzyć mogą swoją wiedzę o wartości współpracy, funkcję jaką wykonują w realizacji celów zakładu pracy.

Spis treści

Wstęp

Menedżer w środowisku pracy – twórca kultury pracy

(Stanisław Milczarek)

1.1. Praca

1.2. Środowisko – pojęcie i właściwości

1.2.1. Środowisko pracy

1.3. Wokół pojęcia kultura

1.3.1. Pojęcie kultura

1.3.2. Kultura organizacyjna

1.3.3. Kultura pracy

1.4. Społeczna odpowiedzialność menedżera w procesie pracy

Reasumując
literatura

Kultura pracy menedżera kreacją kapitału ludzkiego (Alicja Sajkiewicz)

2.1. Triada kultury pracy, organizacji, narodu

2.2. Kultura pracy menedżera w korporacji międzynarodowej

2.3. Proefektywnościowa kultura pracy menedżerów

2.4. Zarządzanie przez wspólne wartości

Jaki typ kultury pracy menedżera należałoby preferować

Reasumując

Literatura

Menedżer a pracownik – stosunki i zachowania (Zbigniew Ścibiorek)

Reasumując

Literatura

Osobowość menedżera a styl kierowania (Jadwiga Marek)

Reasumując

Literatura

5. Kultura podejmowania decyzji przez menedżera a styl kierowania (Ryszard Jurkowski)

5.1. Podejmowanie decyzji przez menedżera – uwarunkowania prawne i kulturowe

5.2. Pojęcie, regulacja prawna i struktura dialogu społecznego

5.3. Trójstronna komisja ds. Społeczno-gospodarczych

5.4. Związki zawodowe

5.5. Rada pracowników

5.6. Europejska rada zakładowa

Reasumując

literatura

6. Trudne decyzje menedżera sprawdzian wiedzy o ludziach (Łukasz Goryszewski).

Reasumując

Literatura

7. Partnerstwo rozwojowe przez coaching menedżera a styl kierowania (Agnieszka Król)

7.1. Coach, coaching – zagadnienia wprowadzające

7.2. Typy i rodzaje coachingu

7.3. Różne role coacha

7.4. Wizerunek i autorytet coacha – menedżera .

7.5. Standardy profesjonalnego coachingu

7.6. Dobry coach– profil kompetencyjny

Reasumując

Literatura

8. O moralności w zarządzaniu i jej braku (Waldemar Stelmach)

Reasumując

Literatura

9. Humanizacja pracy a zadania polityki kadrowej (Jerzy Osmelak)

9.1. Humanizacja pracy a zadania polityki kadrowej

9.2. Dyrektywy nowoczesnej polityki kadrowej

9.3. Menedżer jako wychowawca w kulturze pracy

Reasumując

Literatura.

10. Doradca zawodowy w kulturze pracy (Marzena Kasprzak)

10.1. Doradztwo zawodowe a rynek pracy

10.2. Doradztwo zawodowe jako forma pomocy społecznej.

10.3. Instrumenty pracy doradcy zawodowego

10.4. Metody pracy  w doradztwie zawodowym

Reasumując

Literatura

11 kształcenie ustawiczne a rozwój kultury pracy (Stanisław Suchy)

11.1. Potrzeba kształcenia ustawicznego pracowników i menedżerów.

11.2. Kształcenie ustawiczne a edukacja i kultura dorosłych

11.3. Związki kształcenia ustawicznego z kulturą pracy

11.4. Kształcenie ustawiczne i kultura pracy w przedsiębiorstwie

11.5. Kształcenie ustawiczne i kultura wobec wyzwań unii europejskiej

11.6. Strategia rozwoju kształcenia ustawicznego w Polsce

Reasumując

Literatura

12. Zaufanie – spoiwo kultury pracy menedżera (Stanisław Milczarek)

12.1. Komponenty i aspekty zaufania

12.1.1. Istota zaufania

12.1.2. Właściwości oczekiwanych działań przełożonego i podwładnego

12.1.3. Wymiary zaufania

12.2. Uwarunkowania zaufania – wyniki badań

12.3. Rozpoznanie kultury pracy menedżera

Reasumując

Literatura

Załączniki

 

13. Praktyka – z życia wzięte (Stanisław Milczarek – wybór i opracowanie)