Magazyn Literacki KSIĄŻKI - nr 1/2012 (184) - ebook

Oceń:
Format:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
Język:
Polski
Data wydania:
Styczeń 2012
Rozmiar pliku:
6,9 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
9,30 zł
9,99 zł
Cena w punktach Virtualo:
930 pkt.

Pełny opis

"Magazyn Literacki KSIĄŻKI" to profesjonalny miesięcznik poświęcony rynkowi wydawniczemu i księgarskiemu, skierowany do wszystkich miłośników książek, księgarzy, bibliotekarzy, wydawców i dystrybutorów książek. Na łamach pisma ukazują się artykuły o charakterze przeglądowym (analizy różnych sektorów rynku wydawniczego), poradnikowym (porady prawne w cyklu „Prawo na rynku książki”), problemowym (teksty traktujące o przemianach gospodarczych mających wpływ na rynek książki), informacyjnym (skrótowe relacje z imprez branżowych, spotkań promocyjnych, informacje o najciekawszych inicjatywach edytorskich, akcjach promocyjnych, konkursach, festiwalach książki, nagrodach literackich, zmianach organizacyjnych w firmach wydawniczo-księgarskich). „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” jest również cennym przewodnikiem po nowościach wydawniczych, w każdym numerze recenzujemy kilkadziesiąt nowości z różnych dziedzin (m.in. literatura polska, literatura obca, religia, książki prawno-ekonomiczne, dla dzieci i młodzieży, przewodniki, albumy). Współpracują z nami najlepsi autorzy specjalizujący się w problematyce rynku książki: Krzysztof Masłoń (krytyka literacka), Łukasz Gołębiewski (analizy rynku), Joanna Hetman-Krajewska (prawo autorskie), Grzegorz Sowula, Janusz Drzewucki, Piotr Dobrołęcki, Kuba Frołow, Tomasz Zapert.

Spis treści

1. Nasze patronaty i nowości
2. Wydarzenia
3. Lista bestsellerów "Magazynu Literackiego KSIĄŻKI" z komentarzem Krzysztofa Masłonia
4.
Książki rozpuszczone w śluzie

W 2011 roku książek słabych czy wręcz złych i fałszywych mieliśmy w literaturze polskiej znacznie więcej niż tytułów wartościowych, potrzebnych, pięknych. Do tego stanu rzeczy zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Książką, która – moim zdaniem – wysunęła się na czoło literackich obrzydliwości roku było najnowsze dzieło skandalistki prozy polskiej – Manueli Gretkowskiej: „Trans” (Świat Książki). W epatowaniu bluźnierstwem i pozorowaną odwagą obyczajową przeszła samą siebie. (…)”. Zwracam uwagę, że Gretkowska nie jest już młodziutką dziewczyną szturmem zdobywającą salony artystyczne i… polityczne. To dzisiaj celebrytka, działaczka feministyczna, ba – założycielka Partii Kobiet, słowem, niewiasta nowoczesna i wyzwolona. O „Złotych żniwach” Grossów (Znak) powiedziano już wszystko. To książka z naciąganą tezą, o fałszywych przesłankach i wnioskach. Ciekawe, że Jan Tomasz Gross swoimi trzema książkami rozbudził nad Wisłą antysemityzm, zdawało się, że dawno już zdechły. Kuriozalną była też firmowana przez Wydawnictwo Literackie (!) „Makatka” Katarzyny Grocholi i Doroty Szelągowskiej czyli pisarskiego duetu matki i córki, w którym pierwsze skrzypce zagrała zresztą, o dziwo, latorośl autorki „Nigdy w życiu”. Grocholi w tak fatalnej formie nie pamiętam. To, że mamy do czynienia z literaturą popularną nie usprawiedliwia infantylizmu, złotych myśli rodem z magla i pitolenia o niczym, co od biedy można znieść w serialu Ilony Łepkowskiej ale nie w książce stroszącej się w pióra czegoś więcej niż tylko czytanka dla półanalfabetów – Krzysztof Masłoń dokonuje podsumowania ubiegłego roku w literaturze polskiej

 

5. Wewnętrzny motor pisania

Uważam się za dziennikarza. I dlatego sądzę, że moja książka, choć jest powieścią, to jednak jest powieścią napisaną przez dziennikarza. Chodzi na przykład o kwestię chronologii i opisów. Jeżeli na kartach powieści pojawia się opis stołu z 1920 roku, to dotyczy stołu z roku 1920, nie – z 1914 czy 1954. Starałem się być dokładny. Wydaje mi się, że jest wielu dziennikarzy, którzy zaczynają pisać powieści, bo chcą w ten sposób dotrzeć do szerszej publiczności. Po prostu nadchodzi taka chwila, że chce się opowiedzieć innym jakąś fikcyjną historię. Można wtedy stworzyć coś magicznego i zapewnić sobie zupełnie inny kontakt z czytelnikiem. Napisałem kilka książek non-fiction i wiem, na jaki odbiór mogę liczyć. Wydzwaniają do mnie specjaliści, w prasie ukazują się recenzje i wszystko dobrze się toczy, dostarczając satysfakcji, że przyczyniłem się do poszerzenia wiedzy na jakiś konkretny temat. Ale jako autor powieści spotykam czytelników, którzy zatrzymują mnie na ulicy, dzwonią, zapraszają do swoich domów. Fikcja daje sposobność nawiązania bliższych kontaktów z czytelnikami i z pisarskim światem – z Sergio Vila San-Juánem, autorem książki „Spadkobierczyni z Barcelony”, redaktorem dodatku Cultura/s do gazety „La Vanguardia”, specjalistą w dziedzinie książki i informacji literackiej, autorem esejów dotyczących kultury, literatury i świata książki rozmawia Aleksandra Wiktorowska

 

 

6. Co czytają inni
7. Książki miesiąca „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI":

„Generalissimus” Dariusza Wilczaka i „Historia polityczna Polski 1944-1991” Andrzeja Leona Sowy, „Blady ogień” Vladimira Nabokova i „Dzienniki. Tom 1.1955-1959” Jerzego Zawieyskiego

8. Autorski przegląd książek dla dzieci Małgorzaty Berwid

9. Felieton Marka Ławrynowicza

10. Koszyk z książkami

11. Kilkadziesiąt recenzji nowości wydawniczych