Marketing polityczny w regionie - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-233-8386-4
Język:
Polski
Data wydania:
20 listopada 2011
Rozmiar pliku:
1,8 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
33,80 zł
36,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
3380 pkt.

Pełny opis

W ostatnich latach pozycja regionów w Polsce umocniła się w wyniku naturalnej ewolucji, postępu oraz wzrastających potrzeb i wymagań ludności. Samorządowcy sprawujący swoje funkcje na poziomie wojewódzkim w ramach procesów decentralizacyjnych otrzymali szersze kompetencje i przestali traktować samorząd regionalny wyłącznie jako „poczekalnię polityczną”, pomocną w zdobywaniu kolejnych szczebli kariery. Duża konkurencja w ubieganiu się o mandaty radnych wpłynęła na rozwój marketingu politycznego w regionach, gdzie działania przedwyborcze należy prowadzić inaczej niż na poziomie centralnym i lokalnym.

Celem publikacji jest ukazanie ewolucji marketingu politycznego w Polsce przez analizę kampanii prowadzonych w latach 1989–2011 oraz wskazanie metod i narzędzi najbardziej skutecznych podczas walki wyborczej o fotel radnego.

Ponieważ przedstawione w książce treści odnoszą się do wiedzy z różnych specjalności, praca powinna zainteresować nie tylko politologów, ale również ekspertów w dziedzinie zarządzania oraz socjologów. Do grona jej adresatów można także zaliczyć praktyków, w szczególności samorządowców regionalnych i marketingowców.

Agnieszka Szczudlińska-Kanoś – doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce, adiunkt w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwentka zarządzania i marketingu Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ oraz politologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach związanych z marketingiem politycznym, samorządem terytorialnym oraz polityką społeczną.

Spis treści

Wprowadzenie

1. Teoria i historia marketingu politycznego 
1.1. Próba systematyki definicji marketingu politycznego 
1.2. Marketing polityczny w ujęciu historycznym 
1.3. Marketing ekonomiczny, polityczny i wyborczy – podobieństwa i różnice

2. Samorząd regionalny
2.1. Pojęcie regionu 
2.2. Funkcjonowanie polskich regionów – zarys przemian 
2.3. Koncepcje i realizacja tworzenia regionów w III RP 
2.4. Ukształtowanie samorządu województwa w Polsce 

3. Rezultaty empirycznego zastosowania marketingu politycznego w Polsce na przykładzie wyborów 1989–2011
3.1. Kampanie lat 1989–1994 jako przykład marketingu nieprofesjonalnego 
3.2. Wybory 1995–2000 – czas rozwoju  
3.3. Nowoczesne działania przedwyborcze w latach 2001–2007 
3.4. Nowa jakość – elekcje 2009–2011 

4. Kampania wyborcza jako narzędzie służące osiąganiu i utrzymaniu władzy
4.1. Kampania wyborcza jako obiekt badań  
4.2. Ewolucja kampanii wyborczych  
4.3. Organizacja kampanii wyborczej polityka działającego na szczeblu regionu  

5. Doskonalenie wizerunku i promocja kandydata jako elementy marketingu
politycznego w regionie

5.1. Kreowanie wizerunku polityka w regionie  
5.2. Wykorzystanie promotion mix na poziomie województwa 
5.3. Egzemplaryczność regionalnych działań przedwyborczych 

Podsumowanie  
Bibliografia  
Spis tabel  
Spis rysunków