Media globalne – media lokalne - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7587-972-8
Język:
Polski
Data wydania:
8 lutego 2012
Rozmiar pliku:
6,7 MB
Zabezpieczenie:
brak
Cena Virtualo
37,40 zł
39,80 zł
Cena w punktach Virtualo:
3740 pkt.

Pełny opis

Publikacja ta jest próbą zaznaczenia współistnienia mediów w skali makro i mikro, a zatem również pewnych więzi, zależności tych dwóch, wydawałoby się, skrajnych zjawisk w kontekście społeczno-edukacyjnym. W tytule celowo umieszczono media lokalne obok mediów globalnych, by móc wyraźnie zaznaczyć także różnorodność tych mediów, ich odmienność, zalety i wady, jak również możliwości we wspieraniu oraz rozwoju kultury i edukacji. Media lokalne i media globalne wspólnie tworzą środowisko medialne, jednak kwestia wizerunku i oddziaływania tych pierwszych w publikacjach naukowych w kontekście edukacyjnym jest podejmowana bardzo rzadko, stąd próba ich wydobycia z medialnej masowości.

Książka nie wyczerpuje zagadnienia dotyczącego działalności społeczno-edukacyjnej i kulturalnej mediów o dużej i małej skali oddziaływania w sferze edukacji medialnej i regionalnej. Publikacja podejmuje pewne tropy, które rozwija bardziej lub mniej, tym samym chcąc pobudzić Czytelnika do dialogu, przemyśleń oraz podsunąć swego rodzaju „zaczynki” do dalszych dociekań naukowo-badawczych.

Publikacja skierowana jest do pedagogów i studentów podejmujących zagadnienia związane z mediami globalnymi i lokalnymi, zajmujących się: pedagogiką mediów, pedagogiką kultury, pedagogiką społeczną, edukacją kulturową, regionalną, problematyką dziennikarstwa. Może być pomocna dla twórców i pracowników mediów lokalnych oraz mediów o dużej skali oddziaływania. Zamysłem autorki było również dotarcie do użytkowników zarówno mediów globalnych, jak i lokalnych, by mogli skonfrontować treści zawarte w tej książce z własnymi przemyśleniami.

 

Spis treści

Wstęp; 13
Rozdział 1
Różnorodność i bogactwo środowiska współczesnych mediów
1.1. Pojęcia związane z mediami; 19
1.2. Media lokalne i ich pojmowanie; 23
1.3. Współczesne media cyfrowe i ich wartość edukacyjna; 31
Reklama; 34
Internet; 39
Multimedia; 42
Hipermedia; 45
Hipertekst; 48
Gry wideo, gry komputerowe; 52
Indywidualne urządzenia multimedialne: telefon komórkowy, palmtop, iPod, iPhone; 55
Rozdział 2
Media we współczesnym świecie
2.1. Cechy środowiska współczesnych mediów; 63
2.2. Globalizacja i jej wpływ na lokalny porządek świata; 72
2.3. Formy globalizacji społeczeństwa; 83
2.4. Prawo primum non nocere a osobowe i społeczne konsekwencje rozwoju mediów cyfrowych; 88
2.5. Dylematy związane z medialnością świata i kreowaniem siebie; 92
2.6. Socjalizacja medialna i społeczność medialna; 97
2.7. Zjawisko mediotyzmu; 100
Rozdział 3
Wartości środowiska mediów lokalnych i ich funkcje
3.1. Środowisko mediów lokalnych w edukacji regionalnej; 105
3.2. Specyfika funkcjonowania mediów środowiskowych na przykładzie lokalnej telewizji kablowej; 113
3.3. Funkcje mediów środowiskowych; 125
Funkcja integrująca środowisko lokalne; 128
Funkcja socjalizująca; 129
Funkcja uniformizacyjna; 130
Funkcja indywidualizująca; 130
Funkcja aktywizująca; 131
Funkcja inspirująca; 132
Funkcja upowszechniania różnorodnych treści; 132
Funkcja ludyczna; 136
Funkcja stymulująca; 137
Funkcja wzorcotwórcza; 137
Funkcja interpersonalna; 138
Funkcja kształtowania lokalnej opinii społecznej; 138
Funkcja interwencyjna; 139
Funkcja dokumentacyjna; 140
Rozdział 4
Wyzwania mediów lokalnych odnośnie do integracji Polski z Unią Europejską
4.1. Proces integracji europejskiej a tendencja do umacniania się tradycyjnych kultur lokalnych i regionalnych; 143
4.2. Możliwości i zadania mass mediów środowiskowych w obliczu unijnej polityki medialnej; 146
Rozdział 5
Edukacyjne wartości mediów środowiskowych
5.1. Wokół pojęcia wartości; 155
5.2. Wartości w życiu człowieka; 157
5.3. Wartości medialne w kulturze postmodernizmu; 160
5.4. Wartość mediów lokalnych; 165
5.5. Media lokalne w edukacji medialnej i regionalnej; 168
Rozdział 6
Kultura i edukacja medialna z udziałem mediów w skalach makro i mikro
6.1. Rozumienie kultury i edukacji medialnej; 177
6.2. Media elektroniczne jako nowoczesne narzędzia edukacji; 180
6.3. Działania społeczno-kulturalne i edukacyjne wspierane mediami lokalnymi; 184
6.4. Edukacja medialna oparta na teorii kognitywistycznej; 192
Rozdział 7
Potrzeba edukacji medialnej globalnej i lokalnej
7.1. Człowiek wśród zagrożeń współczesności – w perspektywie edukacji medialnej; 205
7.2. Możliwości i złożoność edukacji medialnej społeczeństwa; 209
Zakończenie; 223
Bibliografia; 229
Summary; 249