Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-63804-05-3
Język:
Polski
Data wydania:
15 lutego 2013
Rozmiar pliku:
8,5 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
46,00 zł
49,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
4600 pkt.

Pełny opis

Każde działanie techniczne, organizatorskie i menedżerskie powstaje z myślą o określonym praktycznym zastosowaniu. Zamierzeniem jest osiągnięcie rezultatów spełniających oczekiwania pragmatyczne oraz wymagania skuteczności i efektywności. Adresat rozwiązania bardzo często ma ambicję, aby to, co otrzyma, było niepospolite, inne niż znane mu podobne rozwiązania. I to oczekiwanie nie musi mieć racjonalnych podstaw, bywa, że jest ambicją czystą. Z kolei autor rozwiązania często ma podobną ambicję, nie chce powielać pomysłów już znanych, szuka satysfakcji zawodowej. Obie postawy są silniejsze niż racjonalność gospodarcza. Są motorem postaw twórczych.

Z drugiej strony ambicje twórcze w miarę praktykowania zawodu zostają przytłumione rutyną. Naturalnie innowacyjni są ludzie młodzi ? z wiekiem zdolność ta maleje. Ale nie musi to być proces nieodwracalny niczym starzenie się fizyczne. Kreatywność może być zachowana przez całą karierę zawodową.

Książka wspiera tego typu podejście do życia zawodowego inżyniera, organizatora i menedżera, jako zawodów polegających na twórczym rozwiązywaniu bieżących problemów. Zachowania ich mogą być sprawne na poziomie rutyny, ale i głęboko odkrywcze, niekonwencjonalne. Raz skomplikowane i budzące podziw harmonią współdziałania ogromnej liczby elementów jak statek kosmiczny. Innym razem imponujące ascetyczną prostotą funkcjonalności jak wynalazek koła. Dla ludzi zafascynowanych techniką jako wyrafinowanym praktycznym zastosowaniem wiedzy naukowej dzieło techniczne jest równie wielkim dziełem sztuki jak obiekty, które oglądamy w muzeach i na wystawach artystycznych, a konstruktor/wynalazca kreatorem równym malarzom czy pisarzom.

Chcieliśmy też przekazać tę ważną myśl, że twórczy może być każdy z nas w swojej aktywności zawodowej i że istnieje rozległy katalog metod pobudzania kreatywności, które można dobierać do różnych warunków – pracy indywidualnej lub zespołowej, projektowej lub wdrożeniowej, technicznej lub organizatorskiej.

Spis treści

Wstęp
1. Psychologiczne podstawy kreatywności
Józef Szopiński

  • 1.1. Dzieje pojęcia "twórczość"
  • 1.2. Definicja twórczości
  • 1.3. Twórczość i odtwórczość
  • 1.4. Czynniki blokujące twórczość
  • 1.5. Osobowościowe determinanty kreatywności
  • 1.6. Badania autora nad kreatywnością

2. Możliwości i ograniczenia w kształtowaniu postaw twórczych
Ewa Stanisławiak

  • 2.1. Bycie twórcą: osobowość czy postawa?
  • 2.2. Osobowościowe predyktory postaw twórczych
  • 2.3. Poznawcze predyktory postaw twórczych
  • 2.4. Edukacja w kierunku postaw twórczych
    • 2.4.1. Wyzwania i rzeczywistość
    • 2.4.2. Perspektywa psychologiczna
    • 2.4.3. Metodyka kształcenia ku twórczości
    • 2.4.4. Zastosowania
    • 2.4.5. Osoby dorosłe w szkole twórczości
  • 2.5. Pięć ścieżek wspierania postaw twórczych
    • 2.5.1. Ścieżka emocjonalna
    • 2.5.2. Ścieżka motywacyjna
    • 2.5.3. Ścieżka zdolności i Ścieżka umiejętności
    • 2.5.4. Ścieżka wolności
  • 2.6. Krótka refleksja na zakończenie

3. Przykład psychologicznego modelu pracy zespołowej
Józef Szopiński

  • 3.1. Model TZI
  • 3.2. Stosowanie „Żywego uczenia”
  • 3.3. Podsumowanie

4. Kreatywność i jej znaczenie w biznesie
Tomasz Szopiński

  • 4.1. Wprowadzenie
  • 4.2. Wpływ kultury organizacyjnej na kreatywność w biznesie
  • 4.3. Wpływ otoczenia pracy na postawy kreatywne
  • 4.4. Trzymanie się procedur a myślenie kreatywne
  • 4.5. Zmiany współczesności a potrzeba kreatywności
  • 4.6. Przejawy kreatywności w zakresie modyfikacji i tworzenia nowych struktur
  • 4.7. Podsumowanie

5. Ogólna charakterystyka metod i technik pobudzania kreatywności
Anna Kosieradzka

  • 5.1. Problemy występujące w organizacji i zarządzaniu
  • 5.2. Podstawowe podejścia stosowane przy rozwiązywaniu problemów organizacji i zarządzaniu
  • 5.3. Koncepcje, metody i techniki stosowane w usprawnianiu organizacji
  • 5.4. Ogólna charakterystyka metod i technik pobudzania kreatywności
    • 5.4.1. Historyczne korzenie metod i technik pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu
    • 5.4.2. Proces twórczego myślenia i rozwiązywania problemów
  • 5.5. Podsumowanie

6. Proste metody pobudzania kreatywności
Urszula Kąkol, Anna Krupa, Anna Kosieradzka, Justyna Smagowicz

  • 6.1. Analiza morfologiczna
  • 6.2. Burza mózgów i jej odmiany
  • 6.3. Myślenie lateralne - metoda 6 kapeluszy
  • 6.4. Mapy myśli (mindmaping)
  • 6.5. Diagram konfliktu i narzędzia logicznego wnioskowania
  • 6.6. Wykres Ishikawy
  • 6.7. 5 × dlaczego
  • 6.8. 5W1H
  • 6.9. Drzewo decyzyjne
  • 6.10. Diagram pokrewieństwa
  • 6.11. Analiza pola sił

7. Złożone metody pobudzania kreatywności
Urszula Kąkol, Justyna Smagowicz

  • 7.1. Analiza wartości
  • 7.2. Synektyka
  • 7.3. Algorytm wynalazku - TRIZ

8. Metody pobudzania kreatywności w konsultingu i pracy menedżera
Iwona Głażewska

  • 8.1. Kreatywność a innowacje
  • 8.2. Rola menedżera w budowaniu systemów wsparcia dla kreatywności i innowacji
  • 8.3. Rola podejścia innowacyjnego w budowaniu wartości dla interesariuszy
    • 8.3.1. Różne koncepcje rozwoju biznesu
    • 8.3.2. Percepcja wartości przedsiębiorstwa przez poszczególne grupy interesariuszy
    • 8.3.3. Wpływ zmian w podejściu do tworzenia wartości przedsiębiorstwa na rolę menedżerów
  • 8.4. Narzędzia wykorzystywane do poszukiwania źródeł wartości
    • 8.4.1. Mapa strategii według Kaplana i Nortona
    • 8.4.2. Mapa wartości

9. Wykorzystanie metod pobudzania kreatywności w zespołowym rozwiązywaniu problemów
Anna Kosieradzka

  • 9.1. Znaczenie zespołowego rozwiązywania problemów we współczesnych organizacjach
  • 9.2. Charakterystyka zespołów rozwiązujących problemy
  • 9.3. Zespołowe rozwiązywanie problemów na gruncie filozofii kaizen
    • 9.3.1. System sugestii indywidualnych
    • 9.3.2. System sugestii zespołowych
  • 9.4. Proces rozwiązywania problemu przez zespół
  • 9.5. Dokumentowanie i prezentowanie rozwiązanych problemów
  • 9.6. Szkolenie
  • 9.7. Podsumowanie

Zakończenie
Bibliografia