Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Studia, eseje, szkice - ebook

Średnia ocena: 5/1
Szczegóły głosowania
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 0 (0)
Ilość ocen klientów: 1 (1)
Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
ISBN:
978-83-65115-76-8
Język:
Polski
Data wydania:
1 sierpnia 2007
Rozmiar pliku:
2,5 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
31,90 zł
34,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
3190 pkt.

Pełny opis

Książka ta domyka tryptyk studiów, lektur i refleksji autora dotyczących filozofii edukacji. Zebranej w niej eseje zawierają wiele cennych i nietuzinkowych interpretacji oraz diagnoz dotyczących naszej kultury i zakorzenionej w niej edukacji.

Jak pisze sam autor: "Punktem wyjścia prezentowanego dorobku była zawsze filozofia jako typ krytycznej, wręcz zbuntowanej postawy intelektualnej, a przestrzeń przebiegu myśli ustanawiały – jako dominujące – pytania pedagogiczne, prześwietlające typy perswazji kulturowej, jakiej ulegamy i jaką sami bezwiednie często stosujemy. Pytania, rozpoznające przewrotność, wręcz ironię losu w zderzeniu intencji i ich efektów czy charakteru. Ogólnie są to pytania otwarte na strukturalną złożoność oraz paradoksalność sytuacji i działań edukacyjnych".

Przenikliwość oraz niezwykła erudycja autora sprawiają, że teksty te wciąż cieszą się zainteresowaniem czytelników, a przede wszystkim - studentów.

Spis treści

PRZEDMOWA - 9

ZAMIAST WSTĘPU. O zawodach, sytuacjach i zadaniach niemożliwych a zarazem koniecznych – poza filozofię Freuda i Flauberta - 20

WSTĘP DO PROBLEMU FENOMENOLOGII CZYTANIA (uwagi nie tylko seminaryjne) - 29

 

CZĘŚĆ I. KULTURA I HUMANISTYKA JAKO PRZESTRZENIE WYZWAŃ PEDAGOGICZNYCH -67

Pedagogika i filozofia. Uwagi w trosce o jakość kształcenia nauczycieli - 69

Ambiwalencja w kulturze jako wyzwanie dla pedagogiki ogólnej - 90

Wojny w kulturze – czyli dwie nędze sporów nie tylko o postmodernizm - 108

W stronę zdecentrowanego rozumienia świata - 115

Dziedzictwo kultury: bogactwo różnorodności wobec sporów o nowoczesność i tradycję - 128

Słabości myślenia o tożsamości europejskiej - 135

Uniwersalizm pogranicza w kulturze: kresowy duch polskości – 146

 

CZĘŚĆ II. KATEGORIE POTRZEBNE PEDAGOGICE -173

Normatywność pedagogiczna w świetle przekrojów i przekształceń we współczesnej humanistyce i kulturze (próba rekonesansu) - 193

W poszukiwaniu nowoczesnej formacji intelektualnej w polskiej pedagogice - 210

W kwestii oporu w pedagogice polskiej – preliminaria w oczekiwaniu na przełom - 239

Człowiek i profesjonalizm w pracy socjalnej. Jak bronić wolontariatu przed woluntaryzmem – spojrzenie filozofa 251

Mistrz jako obosieczna zasada komunikacji (dylematy pedagogiczne) - 266

Codzienność i jej pedagogiczne przekleństwa - 278

Anty-światopoglądowe skutki peregrynacji humanistycznych w kulturze - 291

O paradoksach marginalizacji. Dwadzieścia dwa przejawy zmiany statusu marginesu w społeczeństwie i w naukach społecznych - 301

 

CZĘŚĆ III. LEKTURY – ZAPROSZENIA -325

WYJŚCIE Z ZAUŁKA POKORY - 327

ŻYCIE JAKO SEN ZAPROSZENIA (lektura z d-efektem Eco) - 331

CZŁOWIEK – CZYTELNIK. O antropologii odbioru i za-dania podmiotowości - 343

SOCJOPATOLOGIE EDUKACJI - 346

MITY SZKOŁY – O KSIĄŻCE MARII DUDZIKOWEJ - lektura Orwellowska (zamiast recenzji) - 353

OTWARCIE NA METAFORY - 367

POSŁOWIE: MÓJ ZBUNTOWANY PESYMIZM - 373

WYKAZ MIEJSC PIERWODRUKU - 377

INDEKS NAZWISK - 381