Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze - ebook

Rok wydania:
2016
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze - ebook

Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, „gęste” opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako „całościowe zjawisko społeczne” w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej – pozostając w kręgu tej metaforyki – swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę.

 

Z recenzji dr. hab. Marka Pacukiewicza (UŚ)

Spis treści

Mariusz Gołąb, Modne obrazy tekstów – Wstęp s. 7—13

 

R / I Moda i znak—czytanie kultury s. 15

Efrat Tseëlon, Modele przejścia: o przeobrażeniach kulturowej roli modelki s. 16—25

Anna Gomóła, Sieci wyobrażeniowe – pomiędzy kulturą i człowiekiem s. 26—33

Yuejin Liu, Tradycja Zuotu Youshi w kulturze i życiu społecznym Chin s. 34—45

Jakub Dziewit, Od „Powiększenia” M. Antonioniego do serwisu Maxmodels. Fotografia mody jako pole analizy narzędziowych uwarunkowań kultury s. 46—57

 

R / II FIgury, fantomy, wIzerunki s. 59

Xifang Zhao, Obecność i nieobecność statuy Konfucjusza na placu Niebiańskiego Spokoju s. 60—71

Dorota Sak, Transformacja sylwetki damskiej w modzie okresu PRL na podstawie analizy materiału tekstowego i fotograficznego zawartego w kwartalniku „Moda” s. 72—83

Marianna Michałowska, Artystka jako modelka, modelka jako manekin – o jednej fotografii Claude Cahun s. 84—97

Katarzyna Witas, Lalka w wielkim świecie mody s. 98—107

 

R / III Ciało jako narracja s. 109

Maxine Leeds Craig, Tańczący prezydenci s. 110—119

Anna M. Zarychta, Jak działają na nas rozwiane, długie włosy? Analiza wybranych okładek magazynów dla kobiet w świetle badań kulturowych i neuroestetyki s. 120—135

Martyna Nawrocka, Moda i ciało jako elementy konstruowania tożsamości w perspektywie posthumanizmu s. 136—145

Aleksandra Ciejka, Modne ciało na przestrzeni wieków. Kulturowa analiza figury modelki s. 146—159

Natalia Schiller, Modelka jako post, modelka jako karnawał – o resakralizacji ciała w kulturze ponowoczesnej s. 160—173

 

R / IV  Przestrzeń ekspresji s. 175

Susan B. Kaiser, Miejsca mody a usytuowanie podmiotu s. 176—191

Adrianna  Grudzińska-Pham, Trzecia płeć mody s. 192—203

Urszula Konarska, Maria Pawlicka, Anima czy Animus? Problem płci w cosplayu s. 204—223

Iwona Jastrzębska-Puzowska, Hobo, boho, grunge – od antyestetyki i kontestacji do „targowiska próżności” s. 224—229

Natalia Rezmer-Mrówczyńska Ciało i widowisko. Od ekspresji nagości do trashion s. 230—243

Tomas Pabedinskas, Moda jako wyraz tożsamości na scenie subkultury s. 244—253

 

R / V CzytanIe obrazów s. 255

Joanna Ślósarska, Triksterowski strój Anny Phreedom Messenger s. 256—263

Weronika Witosław, Semantyka kobiecego stroju w poezji polskiego baroku s. 264—273

Mariusz Gołąb, Kobiety, narracja i rzeczy naturalne czy rzecz natury? s. 274—301

Shoutong Zhu, Nośnik, styl, media: historyczna interpretacja kulturowych norm dramatu s. 302—315

Mariusz Bartosiak, Dynamika praktyk mody jako performansów kulturowych s. 316—325

 

 

Indeks nazwisk s. 327—335

Kategoria: Polonistyka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8088-156-3
Rozmiar pliku: 8,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: