Monitorowanie realizacji podstawy programowej na poszczególnych etapach edukacyjnych - ebook
Monitorowanie realizacji podstawy programowej na poszczególnych etapach edukacyjnych - ebook
Ponieważ prawo nie zawiera gotowych narzędzi do monitorowania, a jednocześnie czyni z tego jeden z najważniejszych obowiązków dyrektora szkoły, by ułatwić wywiązanie się z tego zadania przekazujemy ponad 60 gotowych i rekomendowanych narzędzi do monitorowania podstawy programowej dla poszczególnych etapów edukacyjnych. Pomogą one ocenić stopień realizacji planu dydaktycznego i na czas podjąć działania naprawcze i wspomagające, by ostatecznie podstawa programowa została w pełni zrealizowana.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1.
Monitorowanie jako element nadzoru pedagogicznego
Rozdział 2.
Akty prawne regulujące proces monitorowania podstawy programowej na różnych etapach edukacyjnych
Rozdział 3.
Podstawa programowa w programie nauczania
Rozdział 4.
Programy nauczania
Rozdział 5.
Obowiązek monitorowania realizacji podstawy programowej
Rozdział 6.
Konsekwencje niezrealizowania podstawy programowej
6.1. Przykład arkusza oceny programu nauczania
Rozdział 7.
Planowanie dydaktyczne a ramowe i szkolne plany nauczania
7.1. Przykład: Przeliczenie minimalnego wymiaru godzin na tygodniowy wymiar godzin
7.2. Przykład arkusza rocznego planu dydaktycznego
Rozdział 8.
Główne obszary monitorowania
Rozdział 9.
Monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej
Rozdział 10.
Obszary monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej
Rozdział 11.
Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego na II, III i IV etapie edukacyjnym
11.1. Postawy, jakie powinna kształtować szkoła
Rozdział 12.
Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie
Rozdział 13.
Ogólna procedura, formy i narzędzia monitorowania
13.1. Wzór procedury monitorowania podstawy programowej
13.2. Wzór oświadczenia o realizacji podstawy programowej
13.3. Wzór rocznej karty monitorowania realizacji podstawy programowej
13.4. Wzór karty monitorowania ramowych planów nauczania na cykl kształcenia
13.5. Wzór protokołu kontrolnego w zakresie realizacji podstawy programowej
13.6. Inny przykład procedury monitorowania realizacji podstawy programowej
13.7. Arkusz zbiorczy – monitorowanie realizacji podstawy programowej
13.8. Arkusz zbiorczy – monitorowanie realizacji podstawy programowej
13.9. Karta monitorująca realizację podstawy programowej kształcenia
13.10. Przykład planu monitorowania realizacji podstawy programowej
13.11. Wspomaganie nauczycieli i działania naprawcze
Rozdział 14.
Procedura i narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej w przedszkolu
Wzór oświadczenia o realizacji podstawy programowej
Przykład 1. Monitorowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego w zakresie zarządzania czasem pracy
Przykład 2. Monitorowanie efektów kształcenia w przedszkolu pod kątem umiejętności
Przykład 3. Monitorowanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Przykład 4. Karta informacyjna o poziomie osiągnięć dziecka w zakresie umiejętności społecznych
Przykład 5. Umiejętności – obserwacja końcowa
Rozdział 15.
Procedura i narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w klasach I–III szkoły podstawowej
Przykład 1. Monitorowanie realizacji treści kształcenia w szkole podstawowej w klasach I–III
Przykład 2. Monitorowanie efektów kształcenia w szkole podstawowej w klasach I–III
Przykład 3. Monitorowanie zalecanych sposobów i warunków realizacji podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej
Przykład 4. Monitorowanie realizacji podstawy programowej w zakresie zarządzania czasem pracy – karta realizacji godzin na dany cykl kształcenia w klasach I–III
Rozdział 16.
Procedura i narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej II etapu edukacyjnego
Przykład 1. Monitorowanie realizacji treści kształcenia w szkole podstawowej w klasach IV–VI
Przykład 2. Monitorowanie zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkole podstawowej – II etap edukacyjny
Przykład 3. Roczna karta monitorowania godzin realizacji podstawy programowej
Przykład 4. Karta monitorowania realizacji godzin wynikających z ramowych planów nauczania w cyklu kształcenia
Przykład 5. Wzór protokołu kontrolnego w zakresie realizacji podstawy programowej
Rozdział 17.
Procedura i narzędzia monitorowania realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w gimnazjum – III etap edukacyjny
Przykład 1. Monitorowanie realizacji treści kształcenia w gimnazjum
Przykład 2. Roczna karta monitorowania godzin realizacji podstawy programowej
Przykład 3. Wzór karty monitorowania realizacji godzin wynikających z ramowych planów nauczania w cyklu kształcenia
Przykład 4. Wzór protokołu kontrolnego w zakresie realizacji podstawy programowej
Rozdział 18.
Procedura i narzędzia monitoringu realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i podstawy programowej kształcenia w zawodzie w szkole ponadgimnazjalnej – IV etap edukacyjny
Przykład 1. Monitorowanie realizacji treści kształcenia w liceum
Przykład 2. Wzór rocznej karty monitorowania godzin realizacji podstawy programowej – liceum i technikum
Przykład 3. Wzór karty monitorowania realizacji godzin wynikających z ramowych planów nauczania na cykl kształcenia
Przykład 4. Wzór protokołu kontrolnego w zakresie realizacji podstawy programowej
Przykład 5. Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i kształcenia w zawodzie – technikum
Przykład 6. Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie – technikum
Przykład 7. Monitorowanie efektów realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie – technikum
Przykład 8. Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego i podstawy programowej kształcenia w zawodzie – zasadnicza szkoła zawodowa
Przykład 9. Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie – zasadnicza szkoła zawodowa
Przykład 10. Monitorowanie efektów realizacji podstawy programowej kształcenia w zawodzie – zasadnicza szkoła zawodowa
Rozdział 19.
Podstawa prawna
Kategoria: | Oświatowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-269-4113-9 |
Rozmiar pliku: | 690 KB |