Motywowanie w przedsiębiorstwie - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7488026-8
Język:
Polski
Rok wydania:
2007
Rozmiar pliku:
4,7 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
46,00 zł
49,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
4600 pkt.

Pełny opis

Jeśli przedsiębiorstwo ma osiągnąć zamierzone cele, każdy kierownik musi przydzielać podległym pracownikom zadania odpowiednie do ich kwalifikacji i umiejętności. To jednak nie wystarczy. Swoim działaniem powinien także wyzwolić wolę i chęć działania pracowników, powinien kształtować pożądane przez niego ich zachowania i postawy. Sukces zależy tu od tego, czy zna mechanizmy motywowania, jakie posiada i jakich używa środków i narzędzi motywowania, czy potrafi stosować je w zależności od sytuacji. Niniejsza książka systematyzuje wiedzę praktyczną na ten temat  również  w obliczu zmian spowodowanych wprowadzaniem nowoczesnych technologii.

 

 

Spis treści

Przedmowa prof. Kazimierza Perechudy

WSTĘP

CZĘŚĆ I środki i narzędzia stosowane w procesie motywacyjnym

ROZDZIAŁ 1. Proces motywacyjny i jego przebieg

1. Istota, miejsce i znaczenie motywowania w działalności kierowniczej

2. Proces motywacyjny i jego struktura

Literatura:

 

ROZDZIAŁ 2. Płace jako instrument oddziaływania motywacyjnego

1. Systemy motywowania płacowego

2. Formy płac

3. Wewnętrzna struktura płac

4. Zasady kształtowania składników wynagrodzenia

4.1. Kształtowanie płacy zasadniczej

4.2. Premia jako instrument motywowania

4.2.1. Systemy premiowania i ich charakterystyka

4.2.2. Warunki skutecznego premiowania

4.3. Zasady kształtowania pozostałych składników wynagrodzenia

Literatura

ROZDZIAŁ 3. Motywacyjne aspekty organizacji pracy

1. Organizacja pracy jako źródło motywacji

2. Motywacyjne formy organizacji pracy

2.1. Rotacja pracy

2.2. Rozszerzanie pracy

2.3. Wzbogacenie pracy

2.4. Grupowe formy organizacji pracy

Literatura

ROZDZIAŁ 4. Motywacyjna rola uprawnień pracowniczych

1. Pojęcie i rola partycypacji pracowniczej w zarządzaniu

2. Formy partycypacji pracowniczej

3. Motywacyjny model partycypacji decyzyjnej

4. Partycypacja w praktyce różnych firm

Literatura

ROZDZIAŁ 5. Motywowanie elementami procesu kadrowego

1. Dobór pracowników

2. Planowanie karier

2.1. Pojęcie i znaczenie planowania karier

2.2. Motywowanie na poszczególnych etapach kariery pracownika

2.3. Planowanie karier a problem dostosowania i niedostosowania pracowników

2.4. Sposoby oddziaływania na kariery pracownicze

3. System ocen pracowniczych

3.1. Motywacyjne cele ocen pracowniczych

3.2. Procedura opracowania systemu ocen

4. Szkolenie i rozwój personelu

5. Systemy awansowania

6. Rozwiązanie stosunku pracy

Załącznik nr 1 Kwestionariusz osobowy (ankieta personalna)

Załącznik nr 2 Karta opisu stanowiska

Załącznik nr 3 Karta uzgodnień dotycząca zatrudnienia

Załącznik nr 4 Arkusz oceny kierowników zakładów

Załącznik nr 5 Fragment instrukcji dla identyfikacji kryteriów oceny pracowników.

Literatura:

ROZDZIAŁ 6. Uwarunkowania przebiegu procesów motywacyjnych

1. Uwarunkowania zewnętrzne

1.1. System społeczno-gospodarczy

1.2. Uwarunkowania socjo-kulturowe

1.3. System prawny

2. Uwarunkowania wewnętrzne

2.1. Wielkość i pozycja ekonomiczna przedsiębiorstwa na rynku

2.2. Cechy zasobów kadrowych

2.3. Specyfika i warunki procesu pracy

Literatura:

CZĘŚĆ II motywowanie w wybranych obszarach przedsiębiorstwa

ROZDZIAŁ 7. Motywowanie do pracy twórczej w przedsiębiorstwie

1. Znaczenie pracy twórczej w gospodarce

2. Natura procesu i produktu twórczego

3. Ogólne zasady tworzenia klimatu dla działalności twórczej

4. Zasady automotywacji do pracy twórczej

5. Cechy grup twórczych przydatne dla zarządzania

6. Motywatory twórczości w biznesie
Uwagi końcowe
Literatura:

ROZDZIAŁ 8. Motywowanie do zachowań projakościowych

1. Motywacja dla jakości

2. Motywowanie a wprowadzanie i podtrzymywanie systemu zarządzania jakością w praktyce gospodarczej

Przykład 1 Oracle Deutschland

Przykład 2 Rockwell Body and Chassis Systems

Przykład 3 Zakład Elektrod Węglowych S.A.

Przykład 4 Krakowska Fabryka Kabli

Literatura:

ROZDZIAŁ 9. Motywowanie w procesie implementacji systemów informatycznych

1. Psychosocjologiczne uwarunkowania procesu implementacji systemów informatycznych

2. Tradycyjne podejście do procesu implementacji systemu informatycznego

3. Współczesne podejście do procesu implementacji systemów informatycznych

3.1. Planowanie zmian

3.2. Edukacja w procesie zmian

3.3. Motywacyjna rola projektu organizacyjno-personalnego

 

Literatura: