Naprawa finansów jednostki samorządu terytorialnego - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7930-050-1
Język:
Polski
Data wydania:
Listopad 2013
Rozmiar pliku:
1,4 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
37,60 zł
40,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
3760 pkt.

Pełny opis

W pracy podjęto analizę historycznych rozwiązań naprawy i pomocy finansowej dla związków samorządowych oraz współczesnych rozwiązań naprawy finansów przedsiębiorcy.

Publikacja ma charakter praktyczny przez wskazanie, co na podstawie obowiązujących przepisów prawa jednostka samorządu terytorialnego może uczynić, żeby poprawić stan swoich finansów oraz wskazywać kierunki zmian w prawie, aby w przyszłości można było ten proces łatwiej przeprowadzić. W książce zaprezentowane zostały również historyczne rozwiązania prawne jakie były stosowne w okresie międzywojennym, celem sprawdzenia, czy tamte rozwiązania można zastosować do aktualnej sytuacji.

Spis treści

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział 1. Istota naprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego oraz pomocy finansowej dla jednostki samorządu terytorialnego

1.1. Pojęcie naprawy finansów
1.2. Pojęcia naprawy i poprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego
1.3. Pojęcie pomocy finansowej dla jednostek samorządu terytorialnego

Rozdział 2. Prawne regulacje pomocy finansowej i naprawy finansów związków samorządowych w latach 1927–1950

2.1. Lata 1927–1939
2.2. Egzekucja należności pieniężnych od związków komunalnych
2.3. Lata 1945–1950
2.4. Wnioski

Rozdział 3. Współczesne regulacje prawne dotyczące naprawy finansów samorządu terytorialnego

3.1. Naprawa finansów samorządu terytorialnego na podstawie ustawy o finansach publicznych z 2005 r.
3.2. Naprawa finansów samorządu terytorialnego na podstawie ustawy o finansach publicznych z 2009 r.
3.3. Współczesne regulacje prawne dotyczące programu naprawczego samorządu terytorialnego na tle rozwiązań historycznych
3.4. Sytuacja wierzycieli jednostki samorządu terytorialnego niespełniającej zobowiązań, w porównaniu do wierzycieli przedsiębiorcy zagrożonego niewypłacalnością
3.5. Ryzyko wierzycieli jednostki samorządu terytorialnego w procesie naprawy finansów samorządowych
3.6. Sytuacja jednostki samorządu terytorialnego, jako dłużnika przystępującego do realizacji programu naprawczego, na tle przedsiębiorcy wszczynającego postępowanie naprawcze
3.7. Wnioski

Rozdział 4. Przyczyny trudności finansowych jednostek samorządu terytorialnego jako determinanty sposobu naprawy ich finansów lub udzielenia pomocy finansowej

4.1. Przyczyny trudności finansowych w jednostkach samorządu terytorialnego
4.2. Klasyfikacja trudności finansowych jednostek samorządu terytorialnego
4.3. Wnioski

Rozdział 5. Poprawa finansów jednostki samorządu terytorialnego

5.1. Kierunki dobrowolnej poprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego
5.2. Poprawa finansów gminy poprzez rozwój gospodarczy na jej terytorium
5.3. Możliwości samorządu terytorialnego w zakresie tworzenia i przystępowania do podmiotów gospodarczych
5.4. Prowadzenie komercyjnej działalność gospodarczej przez spółki kapitałowe z udziałem gmin i województw samorządowych
5.5. Komercyjna działalność gospodarcza samorządu terytorialnego jako sposób poprawy finansów
5.6. Działalność gospodarcza w sferze użyteczności publicznej samorządu terytorialnego jako sposób poprawy finansów
5.7. Wady i zalety poszczególnych sposobów angażowania się samorządu terytorialnego w prowadzenie działalności gospodarczej w celu poprawy jego finansów
5.8. Zmniejszenie wydatków bieżących jako sposób poprawy finansów lokalnych
5.9. Wnioski

Rozdział 6. Realizacja programu naprawczego przez jednostkę samorządu terytorialnego

6.1. Umiejscowienie procedury naprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego oraz nadzór nad tym procesem w regulacjach prawnych
6.2. Przesłanki realizacji przez samorząd terytorialny programu naprawczego
6.3. Przystąpienie przez jednostkę samorządu terytorialnego do realizacji programu naprawczego
6.4. Skutki rozpoczęcia realizacji przez jednostkę samorządu terytorialnego programu naprawczego
6.5. Program naprawczy jednostki samorządu terytorialnego
6.5.1. Elementy programu naprawczego
6.5.2. Restrukturyzacja łącznego zadłużenia jednostki samorządu terytorialnego
6.5.3. Inne działania naprawcze
6.6. Nadzór nad realizacją programu naprawczego
6.7. Skutki niepowodzenia realizacji programu naprawczego
6.8. Odpowiedzialność za doprowadzenie do trudności finansowych jednostki samorządu terytorialnego i niewykonanie programu naprawczego
6.9. Wnioski

Rozdział 7. Pomoc finansowa jednostkom samorządu terytorialnego dotkniętych kataklizmem

7.1. Skutki kataklizmów w sferze majątkowej i finansowej dla jednostki samorządu terytorialnego 7.2. Prawne regulacje łagodzące skutki katastrofalnych zdarzeń nadzwyczajnych
7.3. Dotacje i subwencje jako pomoc finansowa dla jednostek samorządu terytorialnego dotkniętych kataklizmem
7.4. Udzielanie wzajemnej pomocy przez jednostki samorządu terytorialnego
7.4.1. Prawne regulacje dotyczące udzielania pomocy finansowej przez samorząd terytorialny
7.4.2. Podmioty, jakim może być udzielona pomoc przez poszczególne szczeble samorządu terytorialnego
7.4.3. Przeznaczenie pomocy udzielanej przez samorząd terytorialny
7.4.4. Przesłanki udzielenia pomocy finansowej przez j.s.t.
7.4.5. Możliwości udzielenia pomocy przez samorząd terytorialny na usuwanie skutków kataklizmów
7.4.6. Wykorzystanie stowarzyszeń i związków samorządu terytorialnego do udzielenia pomocy na usuwanie skutków kataklizmów
7.5. Granice pomocy jednostkom samorządu terytorialnego dotkniętych kataklizmem
7.6. Wnioski

Zakończenie

Bibliografia