Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Nowi ewangelizatorzy dla Nowej Ewangelizacji - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
31 maja 2015
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Nowi ewangelizatorzy dla Nowej Ewangelizacji - ebook

Książka, która podsumowuje 40 lat doświadczenia ewangelizacyjnego José H. Prado Floresa!

Ewangelia to moc Boża ku zbawieniu dla każdego wierzącego (zob. Rz 1,16). Jednak głoszenie kerygmatu jest również głupstwem (por. 1 Kor 1,21). Na jedności tych dwóch paradoksalnie sprzecznych czynników opiera się ewangelizacja z wielką mocą.

Autor niniejszej książki przedstawia kerygmat jako wielkie bogactwo Kościoła i podstawę życia chrześcijańskiego. Swoje rozważania prowadzi z perspektywy duszpasterskiej. W jego przekonaniu warto najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie, jak ewangelizował Kościół pierwotny.

Ewangelizator powinien: zanurzyć się w Jordanie, aby posiąść osobiste doświadczenie bezwarunkowej miłości Boga, upaść w Damaszku poprzez osobiste spotkanie z Jezusem zmartwychwstałym, wstąpić do Wysokiej Komnaty, aby otrzymać dynamis Ducha, oraz pójść do Emaus, aby jego serce zapłonęło ogniem Słowa. Czytelnicy odnajdą stronice pełne bardzo konkretnych tropów, aby to nawrócenie stało się rzeczywistością.

Kategoria: Duchowość
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7516-897-6
Rozmiar pliku: 1,8 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

WY­STAR­CZY, BŁA­GAM, WY­STAR­CZY!

Koń­czyłem wła­śnie pra­ce nad tą książ­ką, kie­dy otrzyma­łem ser­decz­ne za­pro­sze­nie od księ­dza Pigi Per­inie­go, mego do­bre­go przy­ja­cie­la. Na­sza przy­jaźń doj­rze­wa­ła w mia­rę upływu lat. Ksiądz Pigi po­pro­sił mnie o po­pro­wa­dze­nie re­ko­lek­cji dla ka­pła­nów za­an­ga­żo­wa­nych w Ko­mór­ki Ewan­ge­li­za­cji, po­wsta­ją­ce na ca­łym świe­cie. Te­mat: Nowa Ewan­ge­li­za­cja. Miej­sce: mo­numen­tal­na za­krystia pa­ra­fii Świę­te­go Eu­stor­giu­sza w Me­dio­la­nie, we Wło­szech.

Zwa­żyw­szy, iż ksiądz Pigi na­pi­sał mi, że w ze­szłym roku re­ko­lek­cje te po­pro­wa­dził oj­ciec Ra­nie­ro Can­ta­la­mes­sa, ka­zno­dzie­ja Domu Pa­pie­skie­go, przy­go­to­wa­łem sta­ran­nie spis te­ma­tów, po­sił­kując się tek­sta­mi teo­lo­gicz­nymi i cyta­ta­mi z wy­po­wie­dzi Ma­gi­ste­rium Ko­ścio­ła.

Za­mie­rza­łem stre­ścić re­ko­lek­cjo­ni­stom swo­je czter­dzie­ści lat do­świad­cze­nia ewan­ge­li­za­cyj­ne­go, cho­ciaż taka zuchwa­łość wy­da­wa­ła mi się po­dob­na do chę­ci za­mknię­cia go­re­ją­ce­go krze­wu z góry Sy­naj w pudeł­ku za­pa­łek. Kie­dy roz­po­czyna­li­śmy re­ko­lek­cje, było zim­no – jako że spo­tka­nie od­bywa­ło się w środ­ku zimy. W związ­ku z tym po­trzeb­ne nam było ogrze­wa­nie.

I tak z no­tat­ka­mi w ręku sta­wia­łem ostroż­nie ko­lej­ne kro­ki, wy­ko­rzystując zna­jo­mość lo­gi­ki i pe­da­go­gi­ki, moim zda­niem dwóch ko­niecz­nych – ze wzglę­du na wy­jąt­ko­wych uczest­ni­ków re­ko­lek­cji – nauk.

• Za­czą­łem od przed­sta­wie­nia hi­sto­rii uczniów idą­cych do Emaus, któ­rzy ze zwykłych spra­woz­daw­ców po­wta­rza­ją­cych opo­wieść ko­biet usłysza­ną od anio­łów, sta­li się świad­ka­mi zmar­twych­wsta­nia Je­zusa, gdy ich ser­ca za­pło­nę­ły ogniem Sło­wa.

• Uka­za­łem tak­że róż­ni­cę mię­dzy ke­ryg­ma­tem a ka­te­che­zą, gło­sze­niem a na­ucza­niem. Mó­wi­łem rów­nież o tym, że pro­blem Ko­ścio­ła nie po­le­ga na bra­ku ewan­ge­li­za­cji (pierw­sze­go gło­sze­nia), lecz na tym, że ewan­ge­li­zują oso­by, któ­re same nie są ze­wan­ge­li­zo­wa­ne, za­mie­nia­jąc przez to Do­brą No­wi­nę (któ­ra nie jest czymś, tyl­ko Kimś – sa­mym Je­zusem, je­dynym po­śred­ni­kiem mię­dzy Bo­giem a ludź­mi) w zim­ną ka­te­che­zę.

Szcze­gó­ło­wo i pre­cyzyj­nie wy­ja­śni­łem treść, cel i me­to­do­lo­gię gło­sze­nia ke­ryg­ma­tu, tłuma­cząc, że cho­dzi o wiel­ki na­kaz, któ­ry Je­zus po­wie­rzył swo­im uczniom (czyli o gło­sze­nie Do­brej No­wi­ny). Mu­si­my uwa­żać, aby tego wiel­kie­go na­ka­zu nie za­mie­nić w wiel­kie za­nie­dba­nie; ła­twiej nam bo­wiem przy­cho­dzi two­rzyć sche­ma­ty teo­lo­gicz­ne, pro­wa­dzić roz­wa­ża­nia dok­trynal­ne i bu­do­wać sy­lo­gi­zmy fi­lo­zo­ficz­ne, niż gło­sić z mocą Do­brą No­wi­nę o Je­zusie, jak czynił to dia­kon Fi­lip (zob. Dz 8,35).

• Na­stęp­nie stwier­dzi­łem ka­te­go­rycz­nie, że aby móc re­ali­zo­wać za­ło­że­nia No­wej Ewan­ge­li­za­cji, po­trzeb­ne są czte­ry rze­czy. Po pierw­sze – po­raż­ka, żeby móc po­czuć pra­gnie­nie od­mia­ny. Da­lej – przy­na­gle­nie przez mi­łość Chrystusa. Po­trzeb­ni są tak­że nowi ewan­ge­li­za­to­rzy, bę­dą­cy świad­ka­mi. I wresz­cie – nowe Ze­sła­nie Du­cha Świę­te­go, kie­dy to Bo­skie ruah osią­ga siłę hu­ra­ga­nu, a nie kli­ma­tyza­cji, któ­rą mo­że­my re­gulo­wać, jak chce­my.

• Wy­ka­za­łem rów­nież, że na­le­ży za­cząć od po­cząt­ku, od źró­dła: naj­pierw ke­ryg­mat, a do­pie­ro po­tem ka­te­che­za, mo­ral­ność czy teo­lo­gia. Aby móc wzra­stać, naj­pierw trze­ba się uro­dzić.

• Po­tem upo­mnia­łem obec­nych, że nowe wino po­trze­bu­je no­wych bu­kła­ków i że trze­ba cza­sem od­świe­żać for­mu­ły na­bo­żeństw, któ­re kost­nie­ją i nie od­po­wia­da­ją już ani Ewan­ge­lii, ani dzi­siej­sze­mu świa­tu.

• Klu­czo­wy mo­ment na­stą­pił, kie­dy po­wie­dzia­łem im, że nie mo­że­my ewan­ge­li­zo­wać, je­że­li nie je­ste­śmy świad­ka­mi, któ­rzy do­świad­czyli zba­wie­nia i oso­bi­ście spo­tka­li się z Je­zusem.

Na­gle w po­ło­wie mo­je­go zda­nia pe­wien ka­płan pod­niósł rękę i nie cze­ka­jąc, aż udzie­lę mu gło­su, rzucił:

– WY­STAR­CZY!

Wszyscy onie­mie­li, a naj­bar­dziej za­sko­czo­ny byłem ja.

– WY­STAR­CZY, BŁA­GAM! – krzyk­nął gło­śniej ów ksiądz.

Nie wie­dzia­łem, o co mu cho­dzi. W mil­cze­niu roz­ło­żyłem ręce, tym ge­stem pro­sząc go o wy­ja­śnie­nie. Jego sło­wa zda­wa­ły się być jed­no­cze­śnie skar­gą i bła­ga­niem.

– Wy­star­czy! Nie mów­my już o ke­ryg­ma­cie! Bła­gam, wy­star­czy. Po­wiedz nam o Do­brej No­wi­nie!

Za­mkną­łem oczy, ski­ną­łem gło­wą i w ułam­ku se­kun­dy zro­zu­mia­łem, że ci wszyscy ka­pła­ni nie po­trze­bu­ją ke­ryg­ma­tu na zdję­ciu rent­ge­now­skim. Oni po­trze­bu­ją Ewan­ge­lii, któ­ra ma cha­rak­ter i nosi imię: Je­zus, Zba­wi­ciel i Pan. Odło­żyłem no­tat­ki, wzią­łem do ręki Bi­blię i po­wie­dzia­łem:

– Je­stem świad­kiem tego, że Je­zus prze­mie­nia życie, bo zmie­nił tak­że i moje. Nie cho­dzi mi o prze­mia­nę grzesz­ni­ka w spra­wie­dli­we­go, tyl­ko czło­wie­ka spra­wie­dli­we­go w syna, z pra­wem do dzie­dzic­twa. I jesz­cze wię­cej, o wie­le wię­cej. Moje praw­dzi­we na­wró­ce­nie po­le­ga­ło na prze­mia­nie czło­wie­ka spra­wie­dli­we­go dzię­ki uczyn­kom w czło­wie­ka uspra­wie­dli­wio­ne­go przez ła­skę Boga. I je­że­li taki fa­ryze­usz jak ja do­świad­cza no­we­go życia, to może go do­świad­czyć każ­dy. Sko­ro Pan uczynił to we mnie, to może tego do­ko­nać w każ­dym z was.

Przez trzy go­dzi­ny gło­si­łem Je­zusa i Ewan­ge­lię ła­ski; mó­wi­łem, że zo­sta­li­śmy zba­wie­ni za dar­mo. Po­tem wy­zna­li­śmy Je­zusa jako je­dyne­go i wy­star­cza­ją­ce­go Zba­wi­cie­la i przy­ję­li­śmy Go jako wy­łącz­ne­go Pana na­sze­go życia. Na ko­niec po­mo­dli­li­śmy się za każ­de­go re­ko­lek­cjo­ni­stę, pro­sząc o nowe wy­la­nie Du­cha, któ­re Je­zus na­zywa chrztem w Du­chu Świę­tym (por. Dz 1,5).

Przy­po­mnia­łem so­bie wów­czas owo zda­nie Świę­te­go Łuka­sza: „Bar­dzo wie­lu ka­pła­nów przyj­mo­wa­ło wia­rę” (Dz 6,7c).

Wró­ci­łem do Mek­sy­ku. Było sło­necz­nie, co za­po­wia­da­ło zbli­ża­ją­cą się wio­snę.

Po kil­ku ty­god­niach otrzyma­łem ma­ila, któ­re­go za­cytuję tutaj w ca­ło­ści za zgo­dą nadaw­cy, księ­dza Ma­te­usza:

Dro­gi Pepe!

Mam na imię Ma­te­usz, je­stem ka­pła­nem w die­ce­zji pa­dew­skiej we Wło­szech. Po­zna­li­śmy się na re­ko­lek­cjach dla ka­pła­nów, w lu­tym, u Świę­te­go Eu­stor­giu­sza, w Me­dio­la­nie… Za­chwyci­ły mnie ka­te­che­zy przez Pana gło­szo­ne, ale tak­że – w spo­sób szcze­gól­ny – Pań­skie PRZE­KO­NA­NIE i BO­GAC­TWO SŁO­WA BO­ŻE­GO, któ­re nie­ustan­nie Pan cyto­wał. Być może pa­mię­ta Pan na­szą krót­ką roz­mo­wę. Po­wie­dzia­łem Panu, że wy­war­ła na mnie wra­że­nie czwart­ko­wa mo­dli­twa wie­czor­na, kie­dy ob­ja­śniał Pan Ewan­ge­lię o ŚLE­PYM BAR­TYME­USZU… Pod­czas mo­dli­twy o uzdro­wie­nie pro­si­łem Je­zusa, aby ule­czył mój wzrok, a po­tem po­wie­dzia­łem Panu, że nie po­czułem ni­cze­go szcze­gól­ne­go. Nie­mniej jed­nak, te­raz WI­DZĘ moje życie w no­wym świe­tle; ZO­BA­CZYŁEM, że Ewan­ge­lia to życie moje i życie świa­ta. Te­raz nie­ustan­nie to­wa­rzyszy mi owa mo­tywa­cja: W EWAN­GE­LII JEST ŻYCIE, W ŻYCIU JEST EWAN­GE­LIA… Wy­wo­łuje to we mnie RA­DOŚĆ, ŻEBY CZYTAĆ, MO­DLIĆ SIĘ, ROZ­WA­ŻAĆ SŁO­WO BOŻE – do tego stop­nia, że ZNAJ­DU­JĘ RA­DOŚĆ W PRZY­GO­TO­WYWA­NIU HO­MI­LII – RA­DOŚĆ, JA­KIEJ NIG­DY WCZE­ŚNIEJ NIE DO­ŚWIAD­CZA­ŁEM!

Był­bym bar­dzo szczę­śli­wy, gdyby po­dzie­lił się Pan swo­im spo­strze­że­niem na to, co się ze mną dzie­je. Pro­szę, aby po­mógł mi Pan to zro­zu­mieć. Chcę Panu po­wie­dzieć: DZIĘ­KUJĘ ZA TĘ WI­ZJĘ EWAN­GE­LI­ZA­CJI, KTÓ­RĄ PRZED­STA­WIŁ NAM PAN W LU­TYM… Mo­dlę się za Pana, za Szko­łę Świę­te­go An­drze­ja oraz o to, żeby Duch Świę­ty po­ruszył Ko­ściół ku no­wej WIO­ŚNIE i NO­WEJ EWAN­GE­LI­ZA­CJI.

Dzię­kuję i do szyb­kie­go zo­ba­cze­nia,

Ksiądz Ma­te­usz

Nie od­pi­sa­łem księ­dzu Ma­te­uszo­wi na jego ma­ila, jed­nak od­po­wiedź jest bar­dzo pro­sta: gło­sze­nie. Tak – gło­sze­nie – któ­re Pa­weł na­zywa „ke­ryg­ma­tem” (1 Kor 1,21) lub „Ewan­ge­lią” (Rz 1,16), bo jest ono mocą Bożą ku zba­wie­niu dla każ­de­go wie­rzą­ce­go. Duch Świę­ty za po­śred­nic­twem Sło­wa dał w życiu księ­dza Ma­te­usza świa­dec­two o Je­zusie.

Ów ka­płan do­ma­ga­ją­cy się gło­sze­nia, usil­nie o nie bła­ga­ją­cy, nie re­pre­zen­to­wał wy­łącz­nie po­trzeb księ­dza Ma­te­usza, lecz ujaw­niał po­trze­by każ­de­go „Ma­te­usza”, któ­ry cze­ka z za­ło­żo­nymi rę­ka­mi, aż Je­zus bę­dzie prze­cho­dził koło nie­go i po­wie: „Pójdź za Mną”. Wów­czas ów „Ma­te­usz” zdol­ny bę­dzie po­rzucić wszyst­ko i pew­ne­go dnia zo­stać ewan­ge­li­za­to­rem, któ­ry z ko­lei za­świad­czy: „Każ­dy uczo­ny w Pi­śmie, któ­ry stał się uczniem kró­le­stwa nie­bie­skie­go, po­dob­ny jest do ojca ro­dzi­ny, któ­ry ze swe­go skarb­ca wy­do­bywa rze­czy nowe i sta­re” (Mt 13,52).

Ist­nie­je wie­lu po­ten­cjal­nych ewan­ge­li­za­to­rów, któ­rzy go­rącz­ko­wo ocze­kują, że­byśmy gło­si­li Sło­wo (por. 2 Tm 4,2a), aby i oni mo­gli wstać, iść na­przód, żyć i gło­sić Ewan­ge­lię zba­wie­nia; abyśmy nie po­wta­rza­li wy­uczo­nej lek­cji, lecz byli świad­ka­mi, któ­rzy oso­bi­ście spo­tka­li zmar­twych­wsta­łe­go Je­zusa.

W mo­numen­tal­nej za­krystii ko­ścio­ła pw. Świę­te­go Eu­stor­giu­sza, z wie­lo­ma re­li­kwia­mi, po­peł­ni­łem błąd, któ­ry sam krytyko­wa­łem: za­miast wy­ko­rzystać szan­sę ewan­ge­li­zo­wa­nia w porę i nie w porę, za­mie­ni­łem ke­ryg­mat w wy­kład ka­te­che­tycz­ny z pod­sta­wa­mi teo­lo­gii. Mó­wi­łem o Sło­wie, za­miast po­zwo­lić prze­mó­wić Sło­wu. Jed­nak gdy za­czą­łem gło­sić Do­brą No­wi­nę, ci ka­pła­ni do­świad­czyli, że nie są jak zim­na za­krystia ani re­li­kwie z prze­szło­ści, lecz jak żywe świą­tynie Du­cha, z no­wym życiem, i to życiem w ob­fi­to­ści, po to, by prze­stać być spra­woz­daw­ca­mi i za­mie­nić się w świad­ków zmar­twych­wsta­nia Je­zusa. Przez trzy dni roz­ja­śnia­łem ich umysły wie­dzą, ale kie­dy ogło­si­łem Do­brą No­wi­nę, ich ser­ca zo­sta­ły prze­szyte – ujaw­ni­ła się we­wnętrz­na siła Sło­wa.

Mam na­dzie­ję, że ta książ­ka tak­że w was wzbu­dzi to pra­gnie­nie i każ­dy za­żą­da, i po­pro­si: „Wy­star­czy! Wy­star­czy, bła­gam”. Tyl­ko dzię­ki temu bę­dzie mia­ła war­tość. In­a­czej sta­nie się do­wo­dem na to, że ka­te­che­za, na­wet ka­te­che­za ke­ryg­ma­tu, nie pro­wa­dzi lu­dzi do na­wró­ce­nia.

Z tą wąt­pli­wo­ścią i jed­no­cze­śnie na­dzie­ją mam od­wa­gę przed­sta­wić na­sze do­świad­cze­nie ewan­ge­li­za­cyj­ne w Szko­le Ewan­ge­li­za­cji Świę­te­go An­drze­ja, któ­ra od trzydzie­stu trzech lat po­szukuje Pio­trów, go­to­wych służyć, mi­ło­wać i gło­sić Je­zusa le­piej niż za­ło­życie­le Szko­ły, for­mu­jąc no­wych ewan­ge­li­za­to­rów na rzecz No­wej Ewan­ge­li­za­cji w 63 kra­jach, a na­wet wię­cej: for­mu­jąc oso­by for­mu­ją­ce ewan­ge­li­za­to­rów w po­nad dwóch ty­sią­cach szkół na ca­łym świe­cie.

Nowa Ewan­ge­li­za­cja nie jest kon­cep­cją, któ­rą moż­na omó­wić; nie jest też te­ma­tem sąż­ni­stych roz­praw. Nowa Ewan­ge­li­za­cja jest „ewan­ge­li-ak­cją”, „dzia­ła­niem Ewan­ge­lii” lub „Ewan­ge­lią w dzia­ła­niu”; dzia­ła­niem, któ­re na­le­ży pod­jąć na­tych­miast, po­nie­waż „mi­łość Chrystusa przy­na­gla nas” (2 Kor 5,14).

Mek­syk, 15 maja 2013Szko­ły i ośrod­ki No­wej Ewan­ge­li­za­cji w Pol­sce

.

Biu­ro Szko­ły No­wej Ewan­ge­li­za­cji św. Ja­kuba Apo­sto­ła

Pa­ra­fia św. Pio­tra i Paw­ła

Me­dyka 232

37-732 Me­dyka

tel. 606119563, 501807507

sne@prze­myska.eu

www.sne.prze­myska.eu

Ka­to­lic­kie Sto­wa­rzysze­nie Apo­stol­skie w Służ­bie No­wej Ewan­ge­li­za­cji

ul. św. Jó­ze­fa 23/35

87-100 To­ruń

tel. 566623143

jac­du­bel@gma­il.com

www.sne.to­run.pl

Ka­to­lic­kie Sto­wa­rzysze­nie Gdań­skiej Szko­ły No­wej Ewan­ge­li­za­cji „Je­zus Żyje”

ul. św. Mi­ko­ła­ja 1

81-062 Gdynia

tel. 791306192

www.sneg­dansk.pl

Ka­to­lic­kie Sto­wa­rzysze­nie Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji Świę­tych Apo­sto­łów Pio­tra i Paw­ła we Wro­cła­wiu

ul. Ka­te­dral­na 4

50-328 Wro­cław

tel. 602378448

waw­piotr@gma­il.com

www.sne.ar­chi­die­ce­zja.wroc.pl

Ka­to­lic­kie Sto­wa­rzysze­nie w Służ­bie No­wej Ewan­ge­li­za­cji „Wspól­no­ta św. Bar­na­by”

ul. For­tecz­na 53

61-362 Po­znań

tel. 605825052

se­kre­ta­[email protected]­znan.pl

www.sne.po­znan.pl

Ka­to­lic­kie Sto­wa­rzysze­nie w Służ­bie No­wej Ewan­ge­li­za­cji „Wspól­no­ta św. Pio­tra”

Nowa Karcz­ma

83-404 Nowa Karcz­ma

tel. 586877178, 602879016

jspie­rew­ka@od­no­wa.opo­ka.org.pl

www.jspie­rew­ka.od­no­wa.opo­ka.org.pl

Ka­to­lic­kie Sto­wa­rzysze­nie w Służ­bie No­wej Ewan­ge­li­za­cji „Wspól­no­ta św. Ty­mo­te­usza”

ul. Kre­so­wa 258 skr.p. 39

66-620 Gubin

tel. 683594963

e-mail: t.ma­tyjasz­czyk@ty­mo­te­usz.org.pl

www.ty­mo­te­usz.org.pl, www.przy­sta­ne­kje­zus.pl

www.przy­sta­ne­kJe­zus.pl/ksie­gar­nia

Ko­ino­nia św. Paw­ła – Cen­trum Mo­dli­twy i Ewan­ge­li­za­cji św. Paw­ła

ul. Bęcz­kow­ska 53A

25-411 Kiel­ce

tel. 413685813

r.mis­sio@com­plex.com.pl

www.rmis­sio.pl

Pal­lo­tyń­ska Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji

al. War­szaw­ska 31

20-803 Lu­blin

tel. 507406031

krzysiek­[email protected]

www.ra­zem­za­je­zusem.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji „Za­che­usz”

ul. Szersz­ni­ka 3

43-400 Cie­szyn

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji Die­ce­zji Ka­li­skiej Świę­tej Ro­dzi­ny

ul. Gra­bow­ska 212

63-400 Ostrów Wiel­ko­pol­ski

tel. 602663020

do­mwod@gma­il.com

www.sne.ka­lisz.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji Die­ce­zji Ko­sza­liń­sko-Ko­ło­brze­skiej im. bł. Mat­ki Te­re­sy z Kal­kuty i Jana Paw­ła II

ul. Chro­bre­go 7

75-063 Ko­sza­lin

tel. 783390033, 516272092

ewan­ge­li­za­[email protected]

www.ko­chaj.my

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji Die­ce­zji Płoc­kiej św. Łuka­sza

ul. Tum­ska 3

09-402 Płock

tel. 502215386

iwo­na.zie­lon­ka@die­ce­zja­ploc­ka.pl

www.no­wa­ewan­ge­li­za­cja.com.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji Die­ce­zji To­ruń­skiej św. Jana Umi­ło­wa­ne­go Ucznia

ul. św. Jó­ze­fa 23/35

87-100 To­ruń

tel. 566623143, 602595842

[email protected]­run.pl

www.sne.to­run.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji „Emaus” w Olsz­tynie

ul. Kar­dyna­ła Ste­fa­na Wy­szyń­skie­go 11

10-456 Olsz­tyn

tel. 503617428, 697757928

sne­olsz­tyn@gma­il.com

www.sne.olsz­tyn.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji Je­zusa Zmar­twych­wsta­łe­go Die­ce­zji Gli­wic­kiej

ul. Ste­fa­na Okrzei 31

44-100 Gli­wi­ce

tel. 322705830, 608-019-058

a.se­pio­lo.sne@gma­il.com

www.sne­gli­wi­ce.org

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji „Oikos 2.04” Cen­trum Du­cho­wo­ści Świę­to­ro­dzin­nej Mi­sjo­na­rzy Świę­tej Ro­dzi­ny

ul. Sta­wo­wa 6

87-720 Cie­cho­ci­nek

tel. 696305275, 518014522

an­na­ma­ria­[email protected]

www.swie­ta­ro­dzi­na.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji św. Kin­gi

ul. Bie­go­nic­ka 8

33-300 Nowy Sącz

tel. 184429522, 512188260

biu­[email protected]

www.sne.nsacz.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji św. Mar­ka Cen­trum Ewan­ge­li­za­cji i Mo­dli­twy „Wzgó­rze Mi­ło­sier­dzia”

Strysza­wa 589

34-205 Strysza­wa

tel. 338747023, 502545222

ga­li­lea@ga­li­lea.pl

www.ga­li­lea.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji św. Fi­li­pa

ul. Sło­necz­na 1B

11-700 Mrą­go­wo

tel. 694144312

o-ja­[email protected]

www.sne-fi­lip.sa­le­tyni.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji św. Jac­ka

ul. Drzyma­ły 1A

45-342 Opo­le

tel. 608403444

ne.swjac­ka@gma­il.com

www.sne.opo­le.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji św. Ja­kuba Młod­sze­go

ul. Bo­ha­te­rów We­ster­plat­te 6/6

64-100 Lesz­no

tel. 605894478

se­kre­ta­riat@sne­lesz­no.pl

www.sne­lesz­no.pl

Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji śś Cyryla i Me­to­de­go

ul. św. Paw­ła 2

43-300 Biel­sko-Bia­ła

tel. 603992378

xprze­[email protected]­sko.pl

www.sne.biel­sko.pl

Wspól­no­ta Ewan­ge­li­za­cyj­na „Woda Żywa”

Pa­ra­fia Mat­ki Bo­skiej Kró­lo­wej Pol­ski

ul. Ma­riac­ka 20

06-500 Mła­wa

tel. 514168818

zbyszek­ko­wal­ski@au­to­graf.pl

www.woda.na­tan.pl

War­szaw­ska Szko­ła No­wej Ewan­ge­li­za­cji Mat­ki Bo­skiej Ła­ska­wej

ul. Po­wstań­ców Ślą­skich 67d

01-355 War­sza­wa

tel. 609659242, 505281651
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: