Obraz edukacji dziecka w Polsce i na Ukrainie - ebook

Oceń:
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-7859-640-0
Język:
Polski
Data wydania:
Luty 2016
Rozmiar pliku:
1,5 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
16,90 zł
18,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
1690 pkt.

Pełny opis

Intencją redaktorki tomu jest skierowanie uwagi na dynamiczne związki między szeroko pojętą zmianą społeczną a pedagogiką przedszkolną i wczesnoszkolną. To, w jaki sposób myślimy o edukacji dzieci i o nich samych, a także idee kraju i epoki, w których żyjemy, zasadniczo mają wpływ na kształt podejmowanych działań  i wyznaczają kierunek zmian. W wielu tekstach spotykamy się z danymi wskazującymi na fakt, że praktyki edukacyjne w Polsce i na Ukrainie wynikają z traktowania dziecka jako aktywnego badacza otaczającej rzeczywistości, o bogatym doświadczeniu pozaszkolnym i rozległej wiedzy osobistej, doceniania jego zdolności i zainteresowań, indywidualnych sposobów opisywania, wyjaśniania i interpretowania świata oraz działania w nim.  Spotykamy także wątki dotyczące warunków, w jakich możliwe jest rozwijanie i realizowanie „dobrej praktyki„ we wczesnej edukacji dziecka ze względu na przemiany społeczne i kulturowe.
Mirosława Nyczaj-Drąg

Spis treści

WSTĘP 6
CZĘŚĆ I
Edukacja dziecka w Polsce – realia i wyzwania 10
Edyta Bartkowiak
Edukacja małego dziecka w poglądach twórców polskiej pedologii 11
Mirosława Nyczaj-Drąg
Jakość dziecka w rodzinie z klasy średniej 43
Anita Famuła-Jurczak
Sukces życiowy dzieci w opinii ich matek 59
Marzenna Magda-Adamowicz
Komunikacja w edukacji dziecka 76
Lidia Kataryńczuk-Mania
Obraz muzycznej edukacji w przedszkolu 96
Robert Porzak
Oczekiwania uczniów i nauczycieli dotyczące samorządu szkolnego 114
Mirosława Nyczaj-Drąg
Kapitał społeczny rodziny z klasy średniej jako forma i źródło kapitału edukacyjnego dziecka 125
CZĘŚĆ II
Edukacja dziecka na Ukrainie – wybrane konteksty 154
Inessa Filippowa, Anna Kulczycka
Socjalizacja przedszkolaka jako asymilacja społecznego doświadczenia poprzez gry 155
Raisa Prima, Maria Zameluk
Bajka autorska a twórczy rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 167
Natalia Wiczałkowska
Tryb życia rodziny z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych 177
Oksana Iwanaszko
Stereotypy świadomości społecznej wobec osób niepełnosprawnych fizycznie i umysłowo 184
Inessa Filippowa
Wiedza ekonomiczna a wartości społeczne i wybór zawodowy młodzieży na Ukrainie 193
Aleksander Gubenko
Destrukturyzacja jako ważny mechanizm twórczości i humanizacji edukacyjnej 200