Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Pedagogika ogólna - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
5 grudnia 2012
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Pedagogika ogólna - ebook

 

Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną –  autorefleksję pedagoga nad tożsamością  pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi.

Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika

Spis treści

 

Wstęp; 11

 

Część pierwsza

Odyseja ludzkiego geniuszu

 

Rozdział 1

Ten, który przekroczył granicę wyobraźni; 33

 

Rozdział 2

Paideia jako wyzwanie dla „śmiertelnych bogów”; 41

 

Rozdział 3

Ubóstwienie człowieka w trudnej jedności przeciwieństw; 57

 

Rozdział 4

Geniusz jednostkowy i geniusz wspólnoty; 67

 

Rozdział 5

Geniusz mówiący swojej woli „nie”; 77

 

Rozdział 6

Geniusz różnojedni; 87

 

Rozdział 7

Geniusz intuicji; 111

 

Rozdział 8

Geniusz wychowania całościowego; 135

 

Rozdział 9

Nie tylko duchowy wymiar w grze o geniusza; 165

 

Rozdział 10

Geniusz a szaleństwo; 185

 

Rozdział 11

Zdolność, talent i geniusz; 193

 

Część druga

Edukacyjne zadania i etapy rozwoju

 

Rozdział 1

Geny usprawiedliwieniem czy wyzwaniem?; 205

 

Rozdział 2

Kiedy rodzi się człowiek?; 219

 

Rozdział 3

Jakie są szanse i zagrożenia rozwojowe u progu ontogenezy?; 227

 

Rozdział 4

Jaki model rozwoju pionowego i poziomego w cyklu życia człowieka?; 237

 

Rozdział 5

Mózg jako genialny mechanizm czy żywy kosmos?; 255

 

Rozdział 6

 

Jaka filozofia edukacyjnej pomocy?; 267

 

Część trzecia

Zdolności w ujęciu komplementarnym

 

Rozdział 1

Dostrzegać całego człowieka i dążyć do pełni możliwości; 285

 

Rozdział 2

Meandry myślenia; 307

 

Rozdział 3

Fenomen pamięci zintegrowanej; 319

 

Rozdział 4

Znaki i znaczenia; 327

 

Rozdział 5

Kompetencje językowe; 349

 

Rozdział 6

Zdolność do przeprowadzenia optymalnych transakcji społecznych; 363

 

Rozdział 7

Wartościowanie, wartościowy, wartościujący i wartości w perspektywie różnojedni; 373

 

Rozdział 8

Autokreacja, czyli dynamiczna tożsamość; 387

 

Część czwarta

Strategie rozwoju jako coincidentia oppositorum

 

Rozdział 1

Charakterystyka dynamiki rozwoju synchronicznego; 401

 

Rozdział 2

Strategia retrospektywna; 413

 

Rozdział 3

Strategia deskryptywna; 431

 

Rozdział 4

Strategia transgresyjna; 445

 

Rozdział 5

Strategia prospektywna; 461

 

Zakończenie; 477

 

Bibliografia; 493

 

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7850-169-5
Rozmiar pliku: 13 MB

BESTSELLERY

Kategorie: