Poezje wybrane - ebook

Oceń:
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-61056-52-2
Język:
Polski
Data wydania:
6 grudnia 2013
Rozmiar pliku:
1,0 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
Cena Virtualo
23,50 zł
25,00 zł
Cena w punktach Virtualo:
2350 pkt.

Pełny opis

Czesław Miłosz, Poezje wybrane

Wstęp i opracowanie Zdzisław Łapiński

Poezji Czesława Miłosza nie da się opowiedzieć, ująć w ramy konspektu, zamknąć w kilkuzdaniowej formule. Trzeba ją czytać ciągle od nowa, w różnorodnych kontekstach i z różnych punktów widzenia. Tylko wtedy odsłoni swój rzeczywisty kształt: wielowymiarowość artystycznej formy, bogactwo znaczeń, ale też prostotę poetyckiej frazy. Pobudzi zmysły, zaprosi do intelektualnej rozmowy, skłoni do intertekstualnych poszukiwań. Z jednej strony każe zatrzymać się nad szczegółem, z drugiej podejmie wielkie tematy, takie jak miłość, zło, kondycja ludzka, moralność, religia czy historia. Rzuci wreszcie światło na dramatyczne, spełnione i niespełnione zarazem, pełne nieoczywistych wyborów życie poety.

Osiągnąwszy artystyczną dojrzałość, Miłosz pragnął na ogół mówić zrozumiale. Wielokrotnie wracał do tego postulatu, polemizując ze zwalczanymi przez siebie prądami intelektualnymi i kierunkami literackimi. Jednocześnie nigdy nie przestał sięgać w poezji po najbardziej przepastne problemy i idee.

Ze Wstępu Zdzisława Łapińskiego

Czesław Miłosz (1911–2004) – polski poeta, prozaik, tłumacz, eseista, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie literatury z 1980 roku. Urodził się w Szetejniach na Litwie, studiował na uniwersytecie w Wilnie. Współzałożyciel wileńskiego pisma „Żagary” i członek ukształtowanej wokół niego grupy poetyckiej. Jego pierwszą książką był Poemat o czasie zastygłym (1931). Pod koniec lat 30. zamieszkał w Warszawie i podjął pracę w Polskim Radiu. W 1945 roku opublikował tom Ocalenie, uznawany za jeden z najważniejszych w dwudziestowiecznej poezji polskiej, zawierający takie utwory jak Campo di Fiori, Biedny chrześcijanin patrzy na getto czy Piosenka o końcu świata. Po wojnie w dyplomacji komunistycznego rządu Polski. W 1951 roku wystąpił o azyl polityczny we Francji. Związał się wtedy z paryską „Kulturą”, gdzie ukazywały się jego kolejne książki, m.in. tom esejów Zniewolony umysł (1953) oraz powieści Dolina Issy (1955) i Zdobycie władzy (1955). Od 1960 roku w Stanach Zjednoczonych. Wykładał literaturę słowiańską na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley oraz na Harvardzie. Laureat wielu prestiżowych nagród w Polsce i na świecie, jego utwory zostały przetłumaczone na kilkadziesiąt języków. Zmarł w 2004 roku w Krakowie. Jego ciało złożono w Krypcie Zasłużonych na Skałce.

Zdzisław Łapiński (1930) – profesor, historyk i teoretyk literatury. Wykładał na Uniwersytecie Warszawskim, pracował w Instytucie Badań Literackich PAN. Członek Towarzystwa Kursów Naukowych i Komitetu Nauk o Literaturze PAN. Znawca twórczości Norwida, Gombrowicza i Miłosza. Opublikował wiele książek, m.in. Norwid (1971), Między polityką a metafizyką (o poezji Czesława Miłosza) (1980), Ja, Ferdydurke. Gombrowicza świat interakcji (1985), Jak współżyć z socrealizmem. Szkice nie na temat (1988).

Spis treści

Wstęp

  1. Zarys biografii
    1. Dzieciństwo i młodość (1911–1939)
    2. Wojna i zaraz po wojnie (1939–1950)
    3. Francja (1951–1960)
    4. Ameryka (1960–1980)
    5. Po Noblu (1981–2004)
  2. Jak czytać Miłosza?
  3. Trzy światy poety
    1. Świat ludzi
    2. Świat natury
    3. Świat nadprzyrodzony
  4. Ars poetica
  5. Jego miejsce

Nota edytorska

Bibliografia

 

Poezje wybrane

  • Jeszcze wiersz o ojczyźnie
  • Opowieść
  • Kołysanka
  • * * * (Ty silna noc...)
  • Do księdza Ch.
  • Ptaki
  • Obłoki
  • W mojej ojczyźnie
  • Spotkanie
  • Rzeka
  • Piosenka pasterska
  • Walc
  • Campo di Fiori
  • Świat (poema naiwne)
    • Droga
    • Furtka
    • Ganek
    • Jadalnia
    • Schody
    • Obrazki
    • Ojciec w bibliotece
    • Zaklęcia ojca
    • Z okna
    • Ojciec objaśnia
    • Przypowieść o maku
    • Przy piwoniach
    • Wiara
    • Nadzieja
    • Miłość
    • Wyprawa do lasu
    • Królestwo ptaków
    • Trwoga
    • Odnalezienie
    • Słońce
  • Z cyklu Głosy biednych ludzi
    • Piosenka o końcu świata
    • Biedny chrześcijanin patrzy na getto
    • Przedmieście
  • Pożegnanie
  • W Warszawie
  • Przedmowa
  • Naród
  • Dziecię Europy
  • Do Jonathana Swifta
  • Piosenka o porcelanie
  • Do Tadeusza Różewicza, poety
  • Traktat moralny
  • Ocean
  • Pałac moich muz
  • Szczęście
  • Który skrzywdziłeś
  • Mittelbergheim
  • Notatnik: Brzegi Lemanu
  • Esse
  • Traktat poetycki
  • Ballada
  • Sroczość
  • Oda do ptaka
  • Co było wielkie
  • Rozmowy na Wielkanoc 1620 roku
  • Z cyklu Kroniki miasteczka Pornic
    • Słowacki
    • British War Cemetery
  • Po ziemi naszej
  • Veni Creator
  • Gucio zaczarowany
  • Elegia dla N. N.
  • Miasto bez imienia
  • Do Robinsona Jeffersa
  • Z cyklu Zapisane wczesnym rankiem mową niezwiązaną
    • Zaklęcie
    • Ars poetica?
    • Sposób
    • Moja wierna mowo
  • O aniołach
  • Dar
  • Œconomia divina
  • Z poematu Gdzie wschodzi słońce i kędy zapada
    • Dzwony w zimie
  • Idea
  • Piosenka
  • Rue Descartes
  • Powrót do Krakowa w roku 1880
  • Stół I
  • Stół II
  • Poeta siedemdziesięcioletni
  • Maria Magdalena i ja
  • Czaszka
  • Wyznanie
  • Jak powinno być w niebie
  • Stare kobiety
  • Ale książki
  • Pierwsze wykonanie (1913)
  • Trwoga – sen (1918)
  • Pan Anusewicz (1922)
  • Z nią (1985)
  • Filologija
  • Z cyklu W Yale
    • Constable
  • Beinecke Library
  • To
  • Mój dziadek Zygmunt Kunat
  • O poezji, z powodu telefonów po śmierci Herberta
  • Daemones
  • Jasności promieniste
  • Jeżeli nie ma
  • Lokator
  • Na cześć księdza Baki
  • Orfeusz i Eurydyka
  • O zbawieniu

Indeks utworów

Przypisy