Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Polne kwiaty - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
28 września 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Produkt niedostępny.  Może zainteresuje Cię

Polne kwiaty - ebook

Wielce oryginalny thriller psychologiczny – mroczna podróż do najciemniejszych zakątków duszy.

Jestem bohaterką krzykliwych nagłówków i opowiadanych przy ognisku historii o duchach. Jestem jednym z czterech Polnych Kwiatów. Tym, któremu się poszczęściło.

Szesnastoletnia Tess Cartwright zostaje znaleziona ledwo żywa na teksańskich polach. Jest kolejnym Polnym Kwiatem, jedną z czterech ofiar seryjnego mordercy, nazwanych tak przez prasę ze względu na charakterystyczne żółte kwiaty, jakie sprawca pozostawiał na miejscu zbrodni. Dzięki Tess, której udało się przeżyć, przestępca zostaje ujęty.


Jednak po osiemnastu latach, pewnego dnia w środku zimy, dorosła Tessa ku swemu przerażeniu znajduje pod oknem sypialni świeżo zasadzoną kępę żółtych kwiatów. Czyżby groziło jej jakieś niebezpieczeństwo? Czy posłała do więzienia nie tego człowieka? Policja nie kwapi się wznowić śledztwa – skazaniec właśnie oczekuje w celi śmierci na wykonanie wyroku. Natomiast prawnicy mężczyzny podchwytują rewelacje Tessy jako ostatnią deskę ratunku. Próbując namówić ją, żeby poddała się hipnozie i w ten sposób odtworzyła traumatyczne wydarzenia, nie podejrzewają nawet, że przed laty kobieta celowo nie wyjawiła wszystkiego. Teraz – w obliczu strachu o bezpieczeństwo swoje i swej dorastającej córki, a także ze względu na dręczące wyrzuty sumienia – zmuszona jest powrócić do owego feralnego dnia, w którym znaleziono ją przykrytą całunem z żółtych, polnych kwiatów...


Julia Heaberlin w swym mocnym i oryginalnym thrillerze misternie przeplata teraźniejszość i przeszłość, każąc bohaterom walczyć z czasem i z pamięcią, która potrafi płatać okrutne figle.

Mistrzowski thriller Heaberlin przywodzi na myśl przebój Gillian Flynn. Debiutanckie powieści obydwu pisarek były znakomite, ale przeszły bez większego echa, w kolejnych książkach obydwie potwierdziły swój niezwykły talent: Flynn w Zaginionej dziewczynie, Heaberlin w Polnych Kwiatach. Nie przegapcie tej książki – „The Washington Post”

Prawdziwa perełka – wielowarstwowa, gęsta, pięknie napisana powieść. Napięcie narasta, a zwroty akcji są zarazem naturalne i zaskakujące. – „The Boston Globe”

Dla mnie jedna z najlepszych książek roku – tak błyskotliwa, że zapiera dech w piersiach. – Sophie Hannah, autora bestsellera Inicjały zbrodni

Julia Heaberlin – amerykańska dziennikarka i autorka thrillerów. Ma już na koncie trzy powieści: Playing Dead (2012), Lie Still (2013), Polne Kwiaty (2015). Obecnie pracuje nad czwartą książką. Jako dziennikarka i redaktorka pracowała w takich gazetach, jak „Fort-Worth Star Telegram”, „The Detroit News” i „The Dallas Morning News”. Wychowała się i mieszka w Teksasie.

Kategoria: Horror i thriller
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-280-3338-2
Rozmiar pliku: 2,4 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Prolog

Brakuje trzydziestu dwóch godzin mojego życia.

Lydia mówi, żebym wyobraziła sobie te godziny jako stare ciuchy ukryte głęboko w ciemnej szafie. Mam zamknąć oczy. Otworzyć drzwi. Pogrzebać na półkach. Poszukać.

Wolałabym nie pamiętać tego, co pamiętam. Cztery piegi. Szeroko otwarte niebieskie oczy pięć centymetrów od mojej twarzy. Robaki wżerające się w gładki, miękki policzek. Smak ziemi w ustach. Pamiętam takie rzeczy.

Są moje siedemnaste urodziny, na torcie palą się świeczki.

Ogniki poganiają mnie, chcą, bym się pospieszyła. Myślę o Polnych Kwiatach, złożonych w zimnych metalowych szufladach. O tym, że szoruję się i szoruję, ale choćbym nie wiem ile pryszniców wzięła, nie jestem w stanie zmyć z siebie ich zapachu.

„Bądź szczęśliwa”.

„Pomyśl życzenie”.

Przyklejam uśmiech do twarzy i staram się skoncentrować. Wszyscy, którzy tu są, kochają mnie i chcą, żebym wróciła do domu.

Mają nadzieję, że będę dawną Tessie.

Nie pozwólcie mi sobie przypomnieć.

Zamykam oczy i dmucham.Tessa obecnie

Niech się dzieje, co chce, idę krętą ścieżką prowadzącą do mojego dzieciństwa.

Dom na szczycie pagórka wygląda tak, jakby jakieś dziecko wzniosło go z klocków i rolek papieru toaletowego, a następnie przewróciło do góry nogami. Po prawej i po lewej sterczą wieżyczki, niczym pociski czekające na wystrzelenie, a komin jest zabawnie przekrzywiony. Latem mieszkałam w tych basztach i udawałam, że lecę rakietą kosmiczną.

Na przekór młodszemu bratu wyłaziłam przez okno na pokrytą dachówkami stromość i niezdarnie gramoliłam się na daszek okienka, dla zachowania równowagi łapiąc się parapetów i ostrych gargulcowych uszu. Znalazłszy się na samej górze, chwytałam się poskręcanej poręczy, podziwiałam płaski, nieskończony krajobraz Teksasu i przyglądałam się gwiazdom mojego królestwa. Grałam nocnym ptaszkom na pikolu. Wiatr szeleścił moją cienką, białą bawełnianą koszulą nocną, jakbym była dziwną gołębicą, co przysiadła na czubku zamku. Brzmi jak bajka, ale naprawdę tak było.

W tym zwariowanym wiejskim domu, który wyglądał jak żywcem wyjęty z historyjek dla dzieci, mieszkał mój dziadek. Zbudował go z myślą o mnie i moim bracie Bobbym. Budynek nie był wprawdzie zbyt okazały, ale do dziś nie wiem, skąd dziadek wziął na niego pieniądze. Obojgu nam przeznaczył po wieżyczce, abyśmy mogli ukryć się przed światem, ilekroć zapragniemy samotności. To był z jego strony wielki gest, nasz prywatny Disney World, rekompensata za śmierć naszej matki.

Kiedy zmarł dziadek, babcia próbowała pozbyć się domu, ale udało się go sprzedać dopiero wiele lat później, kiedy sama spoczęła w ziemi pomiędzy mężem a córką. Nikt nie chciał kupić tego domu. Ludzie mówili, że jest dziwny. Przeklęty. Rzeczywiście, przeklęły go ich podłe słowa.

Gdy mnie odnaleziono, zdjęcia domu pojawiały się we wszystkich gazetach i stacjach telewizyjnych. Miejscowa prasa ochrzciła go „Zamkiem Grimów”. Do tej pory nie wiem, czy to był błąd w druku i autorowi tak naprawdę chodziło o braci Grimm, czy też komuś zależało na podkreśleniu ponurości domu dziadka². Cóż, my, Teksańczycy, mamy własną ortografię.

Krążyła plotka, że dziadek miał coś wspólnego z moim zniknięciem, z zamordowaniem wszystkich Polnych Kwiatów – z powodu tej dziwacznej budowli. „Cień Michaela Jacksona i jego Neverland Ranch” – powtarzali, nawet kiedy nieco ponad rok później sąd skazał na karę śmierci mężczyznę oskarżonego o popełnienie tej zbrodni. Wcześniej ci sami ludzie co roku na Boże Narodzenie przywozili swoje dzieci przed dom mojego dziadka, żeby mogły pogapić się na rozświetloną lampkami chatkę z piernika i poczęstować się cukierkiem z koszyka stojącego na ganku.

Naciskam dzwonek. Nie gra już Cwału walkirii. Nie wiem, czego się spodziewać, dlatego czuję się lekko zaskoczona, kiedy dwoje starszych ludzi, którzy otwierają mi drzwi, zdaje się doskonale pasować do tego miejsca. Pulchna, zmęczona Hausfrau ze spiczastym nosem, w chustce na głowie i ze ścierką do kurzu w ręku kojarzy mi się z mieszkającą w bucie staruszką ze znanej rymowanki.

Jąkając się, mówię, o co chodzi. W oczach kobiety natychmiast pojawia się błysk – rozpoznała mnie, jej rysy nieco łagodnieją. Wzrokiem znajduje niewielką, półkolistą bliznę pod moim okiem. Jej spojrzenie mówi: „biedna dziewczynka”, choć przecież minęło już osiemnaście lat, dziewczynka dorosła i dziś sama ma córkę.

– Nazywam się Bessie Wermuth – mówi. – A to mój mąż Herb. Proszę wejść, moja droga.

Herb patrzy spode łba i opiera się na lasce. Widać, że jest podejrzliwy. Trudno mu się dziwić. Jestem dla niego obcą osobą, choć przecież zna mnie doskonale, tak jak wszyscy w promieniu kilkuset kilometrów od tego miejsca. To ja, Cartwrightówna dawno temu znaleziona obok uduszonej studentki na stosie ludzkich szczątków, niedaleko autostrady numer dziesięć, na zapomnianej łące nieopodal farmy Jenkinsa.

Jestem bohaterką krzykliwych nagłówków i opowiadanych przy ognisku historii o duchach.

Jestem jednym z czterech Polnych Kwiatów. Tym, któremu się poszczęściło.

– To zajmie tylko kilka chwil – mówię.

Pan Wermuth marszczy czoło, ale pani Wermuth odpowiada:

– Ależ oczywiście.

To jasne, że w tym domu to ona jest odpowiedzialna za podejmowanie ważnych decyzji, takich jak wysokość trawy na podjeździe albo co zrobić z rudowłosą, naznaczoną przez złego dziewczyną, która puka do drzwi i prosi, żeby ją wpuścić.

– Nie zejdziemy tam z panią – uprzedza gderliwym tonem mężczyzna, otwierając szerzej drzwi.

– Nie zaglądamy tam zbyt często, od kiedy się wprowadziliśmy – dodaje pospiesznie pani Wermuth. – Może raz w roku. Bo wilgoć. I zepsuty schodek. Nie chcielibyśmy, żeby któreś z nas załatwiło sobie staw biodrowy. W naszym wieku jednego dnia człowiek coś sobie złamie, a drugiego puka do bram nieba. Na starość unikaj szpitala jak ognia, jeśli chcesz jeszcze pożyć.

Pani Wermuth wieszczy ponuro, a ja zastygam po wejściu do wielkiego pomieszczenia. Zalewa mnie fala emocji, szukam przedmiotów, których już tu nie ma. Totemu, który pewnego lata bez wiedzy rodziców wyrzeźbiliśmy z Bobbym – i skończyło się tylko na jednej wizycie na pogotowiu. Dziadkowego obrazka przedstawiającego myszkę na żaglówce z chusteczki do nosa unoszącą się na spienionym oceanie. Teraz na jego miejscu wisi Thomas Kinkade.

W pokoju znajdują się dwie sofy w kwiaty i bogata wystawa bibelotów poustawianych gęsto na półkach i w gablotkach. Niemieckie kufle do piwa i lichtarze, lalki z serii Little Women, kryształowe motyle i żaby, co najmniej pięćdziesiąt misternie zdobionych angielskich filiżanek do herbaty, porcelanowy klaun, któremu po policzku płynie samotna czarna łza. Podejrzewam, że wszystkie te przedmioty zastanawiają się, jakim, u diabła, cudem trafiły do tej samej kolekcji.

Uspokaja mnie tykanie zegarów. Na jednej ścianie wisi dziesięć starych czasomierzy; dwóm zwisają wahadłowe kocie ogony; poruszają się w doskonałej harmonii.

Rozumiem, dlaczego pani Wermuth wybrała nasz dom. Na swój sposób jest jedną z nas.

– Bardzo proszę – mówi.

Ruszam za nią posłusznie. Idziemy krętym korytarzem odchodzącym od salonu. Kiedyś potrafiłam po ciemku wyrabiać się na tych zakrętach… jadąc na rolkach. Po drodze pani Wermuth pstryka włącznikami światła, a mnie nagle opada uczucie, jakbym zmierzała ku komorze mojej śmierci.

– W telewizji mówią, że egzekucja odbędzie się za dwa miesiące.

Aż podskakuję. Szorstki męski głos za moimi plecami należy do spowitego chmurą dymu papierosowego pana Wermutha. Jakby czytał mi w myślach.

Zatrzymuję się, przełykam gulę w gardle i czekam, aż pan Wermuth zapyta, czy zamierzam usiąść w pierwszym rzędzie i zobaczyć, jak mój prześladowca wydaje ostatnie tchnienie. Ale on tylko niezgrabnie klepie mnie po ramieniu.

– Ja bym nie poszedł. Proszę nie zawracać sobie nim głowy.

Myliłam się co do Herba. Nie pierwszy raz i nie ostatni pomyliłam się co do człowieka.

Robię krok do przodu, a ponieważ wciąż jestem zwrócona w stronę Herba, uderzam twarzą o ścianę, która niespodziewanie wyrosła przede mną.

– Nic mi nie jest – prędko zapewniam panią Wermuth, która unosi dłoń, ale nie decyduje się dotknąć mojego piekącego policzka, ponieważ bolące miejsce znajduje się zbyt blisko blizny, nieusuwalnego śladu po wiszącym na palcu szkieletu pierścionku z granatem. Podarek od Polnego Kwiatu, który nie chciał, abym o nim zapomniała. Delikatnie odsuwam rękę pani Wermuth. – Zapomniałam, że tu jest zakręt.

– Cholerny dom – mruczy pod nosem Herb. – Źle nam było w Saint Petersburgu?

Chyba nie oczekuje odpowiedzi. Policzek zaczyna ćmić, blizna wtóruje mu cichym pulsowaniem.

Prosty odcinek korytarza, a na końcu zwykłe drzwi. Pani Wermuth wyjmuje z kieszeni fartucha klucz uniwersalny i z łatwością przekręca go w zamku. Kiedyś było dokładnie dwadzieścia pięć takich kluczy, wszystkie identyczne, można było otworzyć nimi dowolne drzwi w domu. Rzadki przykład praktyczności dziadka.

Omiata nas chłodny podmuch. Czuję woń rozkładu zmieszaną z zapachem nowego życia. Po raz pierwszy od chwili kiedy przed godziną wyszłam z domu, opadają mnie poważne wątpliwości. Pani Wermuth podnosi rękę i pociąga za sznurek wiszący nad jej głową. Zapala się zakurzona goła żarówka.

– Proszę. – Gospodyni podaje mi latareczkę, którą wyjęła z kieszeni. – Używam jej do czytania. Wie pani, gdzie się włącza światło?

– Tak – odpowiadam mechanicznie. – Na samym dole.

– Proszę uważać na szesnasty stopień – ostrzega pani Wermuth. – Coś wygryzło w nim dziurę. Ja zawsze liczę, kiedy schodzę. Proszę się nie spieszyć. Zrobię nam herbatę, a potem opowie pani co nieco o historii domu. Chętnie posłuchamy, prawda, Herb?

Herb coś odburkuje. Myślami jest w Saint Petersburgu na Florydzie: uderza małą, białą piłeczkę tak, że ta pokonuje dwieście metrów i wpada prosto do oblewającego półwysep błękitnego oceanu.

Na drugim stopniu waham się i niepewnie odwracam głowę. Jeśli ktoś zamknie za mną drzwi, spędzę w tej piwnicy sto lat, zanim zostanę odnaleziona. Zawsze wiedziałam, że śmierć nie spocznie, dopóki nie dopadnie pewnej szesnastolatki.

Pani Wermuth głupio macha dłonią.

– Mam nadzieję, że znajdzie pani to, czego szuka. To musi być ważne.

Też mi zachęta.

Schodzę, robiąc przy tym dużo hałasu, jak dziecko. Przeskakuję szesnasty stopień. Na dole pociągam za kolejny sznurek i pomieszczenie wypełnia się jaskrawym światłem jarzeniówki.

Lampa oświetla pusty grobowiec. Dawniej w tym miejscu rodziła się sztuka. Stały tu sztalugi z niedokończonymi obrazami, na kołkach wisiały osobliwe i przerażające narzędzia, za zasłoną znajdowała się ciemnia, w której ożywały fotografie, a w kącie manekiny urządzały przyjęcia. Dalibyśmy sobie z Bobbym rękę uciąć, że nieraz widzieliśmy, jak się ruszają.

W starych kufrach mieszkały zawinięte w bibułę zabawnie zdobione przedpotopowe kapelusze, suknia ślubna babci, na którą naszyto dokładnie trzy tysiące dwie perełki, a także mundur dziadka z czasów drugiej wojny światowej, z brązową plamką na rękawie (byliśmy z Bobbym przekonani, że to krew). Dziadek był spawaczem, rolnikiem, historykiem, artystą, drużynowym skautów, fotografem w kostnicy, strzelcem, stolarzem, republikaninem, zatwardziałym zwolennikiem demokratów. Poetą. Nigdy nie potrafił się zdecydować – to samo mówią o mnie.

Zabronił nam schodzić do piwnicy bez opieki; nie wiedział, że robiliśmy to mimo wszystko. Pokusa była zbyt duża. Fascynował nas zwłaszcza zakazany, pokryty kurzem czarny album, zawierający zdjęcia z miejsc zbrodni z czasów, kiedy dziadek krótko pracował jako fotograf w kostnicy. Rozchlapany na linoleum w kuchni mózg wybałuszającej oczy gospodyni domowej. Goły sędzia topielec, którego ciało wyciągnął na brzeg jego pies.

Przyglądam się pleśni zachłannie wspinającej się po czterech ceglanych ścianach. Czarny porost wypełnia sporej wielkości zygzakowate pęknięcie w brudnej, betonowej podłodze.

Po śmierci dziadka nikt nie obdarzył tego miejsca miłością. Szybko podchodzę do przeciwległego kąta, przeciskając się między ścianą a zainstalowanym przed laty i porzuconym jako kiepski pomysł piecem węglowym. Coś przemyka mi po nodze. Skorpion, karaluch. Nawet się nie wzdrygam. Gorsze rzeczy chodziły mi po twarzy.

Za piecem trudniej cokolwiek zobaczyć. Omiatam ścianę światłem latarki, aż znajduję usmoloną cegłę z rysunkiem czerwonego serca, umieszczonym tam, by zwieść mojego brata, bo któregoś dnia widział, jak zaglądałam do skrytki. Trzy razy delikatnie przesuwam palcem po obrysie serca. Potem odliczam: dziesięć cegieł nad sercem – i jeszcze pięć. Dla małego Bobby’ego to było za wysoko. Wyjmuję z kieszeni śrubokręt, wbijam go w kruszącą się zaprawę i zaczynam podważać. Pierwsza cegła wysuwa się z muru i głośno spada na podłogę. Zabieram się do trzech pozostałych. Wyjmuję jedną po drugiej.

Zaglądam do środka, świecąc sobie latarką.

Gruba pajęczyna jak koronkowa serwetka. W głębi szara kwadratowa bryła.

Przeleżała siedemnaście lat w krypcie, którą dla niej zrobiłam.Tessie w 1995 roku

– Tessie, słuchasz mnie?

Zadaje głupie pytania, tak jak inni.

Podnoszę głowę znad czasopisma, które trzymam rozłożone na kolanach i które niby przypadkiem znalazłam na kozetce.

– To nie ma sensu.

Przewracam stronę – po to tylko, żeby go rozdrażnić. Przecież wie, że tak naprawdę nie czytam.

– To co tu robisz?

Pozwalam gęstej ciszy zawisnąć w powietrzu. Podczas sesji terapeutycznych cisza jest moim jedynym środkiem kontroli. Potem mówię:

– Przecież pan wie. Przychodzę, bo tata mi każe.

Bo wszyscy inni byli beznadziejni. Bo tatuś jest strasznie smutny, a ja nie mogę tego znieść.

– Mój brat mówi, że się zmieniłam.

Za dużo gadam. Jeszcze się nie nauczyłam.

Kiedy zmienia pozycję, nogi jego krzesła szorują po podłodze z twardego drewna. Gotów by się na mnie rzucić.

– A czy ty uważasz, że się zmieniłaś?

Co za banał! Zniesmaczona przerzucam kartki magazynu. Są zimne, śliskie i sztywne. Wydzielają woń przesłodzonych perfum. Pisemko, jak sądzę, z gatunku tych, co to pełne kościstych gniewnych panienek. Ciekawe, czy to samo widzi we mnie ten mężczyzna, kiedy na mnie patrzy. W zeszłym roku schudłam dziewięć kilo. Z moich mięśni lekkoatletki niewiele zostało. Niedawno przeszłam trzecią operację prawej stopy; tkwi unieruchomiona w ciężkim gipsie. W moich płucach wzbiera gorycz niczym gorąca para. Biorę głęboki wdech. Cel: nic nie czuć.

– Okej – mówi. – To było głupie pytanie.

Wiem, że bacznie mi się przygląda.

– To może tak: z jakiego powodu tym razem wybrałaś akurat mnie?

Gwałtownym ruchem opuszczam czasopismo na kolana. Przypominam sobie, że on robi dla mnie wyjątek, być może wyświadcza przysługę prokuratorowi okręgowemu. Rzadko leczy nastoletnie dziewczyny.

– Podpisał pan papierek, że nie przepisze mi żadnych leków, nie opublikuje informacji związanych z naszymi sesjami, nie podda mnie żadnym badaniom bez mojej zgody i nie powie absolutnie nikomu, że leczy jedyny ocalały Polny Kwiat. Powiedział pan, że nie zastosuje hipnozy.

– Jesteś przekonana, że nie zrobię żadnej z tych rzeczy, które wymieniłaś?

– Nie – odpowiadam zdecydowanie. – Ale przynajmniej wiem, że jeśli pan to zrobi, zostanę milionerką.

– Mamy jeszcze kwadrans – stwierdza. – Możemy wykorzystać ten czas tak, jak sobie życzysz.

– Super. – Sięgam po magazyn pełen kościstych gniewnych dziewczyn.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: